Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

hihnalinja kohdilleen

Aloittaja makkepuu, 19 joulukuu 10, 16:58:22

« edellinen - seuraava »

makkepuu

taas meni ehtoo tallilla pelkäksi ihmettelyksi (no ei ny ihan). sain spacerit sun muut kilkkeet tehtyä ja kumilenkki paikalleen niin se hihna vetää väkisin eturattaan ulkoreunaa vasten. kun silmällä ja kepillä katsoo että hihne menee suoraan niin eturattaan reunaan jää joku 1-1,5mm rakoa. siitä kun lähtee takarenkaasta pyörittämään niin se hihna vetää väkisin sinne ulkoreunalle ja takaa katsottuna se on ihan banaanilla koko remmi. pitääkö vaan tehdä vahvempi palikka takarattaan alle? monestakin paikkaa lukenut, että takaratas määrää missä se remmi kulkee... rengas kyllä pyörii ihan helposti ja mielestäni sen suoraankin sain sihdattua. onko tuohon joku jippo vai oonko mä vaan niin käsi  ;D

Jake

Onko taka-akseli varmasti suorassa? Siis samalla korkeudella molemmilla puolilla. Se teki mulle kiusaa.

makkepuu

täytyy tunnustaa että en kyllä ole edes osannut kuvitellakaan että takahaarukka olis kierossa  :o täytyykin mittailla heti huomenissa. ainoa asia minkä tuossa olen huomannut, on että remmi pitää vedossa hirveän ulinan, suhaus silikonisprayta lopettaa ujelluksen siihen asti että eksyy hiekkatielle tai ajaa sateella.

Jake

Speisereitten kanssa sä varmaan oot niin paljon puljannu, ettei enää niistä oo kiinni? Kuvan perusteella koko takapyörä olis oikealla, mutta kuva varmaan vääristää. Onhan hihnapyörä vanteeseen nähden suorassa?
Levitetty takahaarukka sullakin kun on, niin kandee kuitenkin mitata, että kun pyörä on pystyssä, niin akselin päät on samalla korkeudella.

makkepuu

spacerit mittailin niin että eturattaalla olis millin rako hihnan ja ulkoreunan välillä. täytyy kuitenkin vielä tarkastaa. mulla on joku tts takahaarukka mikä on pidempi ja leveämpi kuin orkkis, tuossa on vaan tuo vetopuoli paaaaaaaljon leveämpi kuin jarrupuoli.

makkepuu

joooo, vedin langan eturattaalta takarattaan ylitse ja ~1,5mm rakohan se siellä koljotti. sen siitä saa kun ei ole muita mittoja kuin laudanpätkä ja vaarivainaan vanha tönäri  :-X
koitin mittailla sen spacerin sillai, että molempien rattaiden ulkoreunat olisi samalla tasalla. eturattaan reunus on noin 1,5mm vahva ja takana inasen yli 3mm. periaatteessa olis pitäny jäädä hajurako hihnan ja rattaan reunuksen väliin muttakun on tällanen kädetön mittaaja niin tietäähän sen miten se käytännönpuoli menee  ;D

täytynee käydä sorvarin puheilla töihin mennessä