Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Mistä 1" putkea?

Aloittaja Mika_P, 02 syyskuu 10, 13:46:33

« edellinen - seuraava »

Mika_P

Mistä olette hommanneet stongan vääntämiseen sopivaa tuuman putkea, seinämävahvuus tyyliin n. 3mm? Olisi tarkoitus väkertää itse T-bar tyylinen stonga, ja ei löydy omasta vakio "rautakaupasta"..

Hemuli

Jos löydät, niin kerro meille muillekin. Mustaa putkea voi löytyä mutta rosteria/happoista vaikeammin - jos joku on lääketeollisuuden palveluksessa niin sieltä voisi saada. Seinämän ei tarvitse olla todellakaan kolmea milliä, kakkonenkin riittää mainosti.

Ja ennen kuin kukaan ehtii tarjoamaan 25 mm hydrauliputkea tähän hommaan niin sanotaan että se 0.4 mm ero on yllättävän suuri, ei pysy kaasukahvat ym. enää stongassa.

Yksi vaihtoehto on tehdä vähän paksummasta kamasta johon tuumainen putki mahtuu sisään ja hitsata päihin pätkät jostain vanhasta dragbarista.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Mauni

Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 02 syyskuu 10, 16:08:18

Ja ennen kuin kukaan ehtii tarjoamaan 25 mm hydrauliputkea tähän hommaan niin sanotaan että se 0.4 mm ero on yllättävän suuri, ei pysy kaasukahvat ym. enää stongassa.

itse olen värkännyt noita tankoja tosta 2x25 putkesta ja pulverimaalit päälle ja pikku hipsu hiomakoneella kahvoista sun muista niin on pysynyt kaikki kiinni hyvin. Tietenkin isompi ongelma tuossa rst putkessa.. jospa kahvojen klampeista höyläisi tavaraa enemmän.. pitääpä koittaa joku päivä.

Tuota tuumaista kun kyselin täälläpäin niin katsottiin kuin hullua ja heti tarjottiin 25mm  ::) no kaikkeen tottuu

Tuukka

http://www.swagelok.com/search/product_detail.aspx?part=SS-T16-S-083-6ME

Helsinki valve&fitting.  Myy ainoastaan 6m kankia ja ei ole halpaa. Jäsen Soikkeli muistanee
hinnan??? Mutta jos tuumasta tarvii nin tuolta saa. seinämä on tosin vaan 2.1mm
C.O.G.

Miikka

Mistäs Tuukka se mun kippuratanko väännettiin? En jaksa muistaa seinämävahvuutta, mutta hyvin on pelittänyt. 3 metriä sitä putkea taas nurkkaan eksy... ;)

Tuukka

Se taisi olla aika lähelle ton swagelokin putken seinämää. jossain 2.5mm keippeillä. Oman tangon väänsin 3.5mm seinämällä olevasta 25mm rst putkesta. Sitä taivutellessa joutu jo käyttämään voimaakin :-)
C.O.G.

Soikkeli

152e +alv, 6 metrin pötkö 2.1 mm paksulla seinällä
C.O.G. 
Lifemember

Hemuli

Eihän se halpaa ole, ei... Mutta kyllä yhdestä kangesta sitten vääntääkin useamman uniikkistongan (ja muutaman harjoituskappaleen ;D).
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

race-ace

MOI

Mitenkä oli myikö Helsinki valve&fitting yksityiselle asiakkaalle vai
ainoastaan Firma-asiakkaalle. ::)
Ja oliko Käteiskauppaa vai laskutus.

-AnA-

Soikkeli

Pankkikortti kelpasi. Liike Vantaan puolella.
C.O.G. 
Lifemember

Jaska

Mä tein tangon 28mm/2 mm seinämäisestä, pätkin vanhasta tuuman tangosta keskipätkän ja kahvojen aluset. Putkisupparilla pikkusen puristi tuumasia putkipätkiä päistä 24 mm:iin, niin meni tiiviisti 28 putken sisään, tigillä hitsailtiin nippuun.  MUTTA : Pari vuotta tärinää ja korroosiota, lisäksi hitsisaumat tuli hiottua kai liian sileäksi, jolloin ainetta ei ollut enää riittävästi, hiushalkeama ilmestyi hitsaussauman viereen, onneks huomasin ajoissa... Talvella olis tarkotus koittaa väsätä uusi versio 30mm hydr. putkesta 3mm seinämällä, jos kestäis paremmin...vähän matalampi ja pystyputkien taivutus peilikuvana ns. etukenoon, paremman näkönen ...

Mr Smith

Tuossa minun versioni Jaskan tavalla tehdysta tangosta,,,eri kaarevuudella tosin
Pers tuntumalla kun teki niin yllattavan kateen sopiva. noin 40cm korkea