Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

shovelin pakoputkien tiivisteet

Aloittaja Jack, 15 maaliskuu 15, 17:54:54

« edellinen - seuraava »

Jack

mites noi evomalliset tiivarit asennetaan? pannaan paikoilleen ja pultilla kiinni niin paljon kuin menee?  Vai onko siihen joku kikka jota en hiffaa?

Flatheads!!!

Kapteeni sika

En tiedä kuinka ne pitäs laittaa mut mä oon vaan kiristänyt ne aika tiukkaan. Ne hakee paikkaansa jonkin aikaa kun ne kuumenee muutaman kerran, painuu läjään kireimmissä kohdissa. Kannattaa siis välillä koittaa kiristyykö (kohtuudella) lisää. Paras tiiviys ei siis ole heti tuoreeltaan.

Sit kun putkia irrotellaan ja tiiviste pyörähtää niin suattaapi taas vuotaa pikkusen, tästä syystä kuorrutin ne Ultra Copperilla. Testilenkillä ei ainakaan vuotanut. Ei taida ihan satarosenttista tiiviyttä saada millään tiivisteellä ilman silikooneja tms.

Jack

Flatheads!!!

Kapteeni sika

#3
Mun pyörässä on molemmissa putkissa kiinnityslaipat snadisti vinossa kun putket tuuppaa paikoilleen. Siinä mielessä evo-tyyppiset on hyvät kun niissä on vähän joustovaraa, ne asettuu aika hyviksi ilman mäskejäkin. Ne "perinteiset" tiivisteet ei toimineet edes uusina.


Lisätääs sen verran että laippoja ei ole tarkoitus kiristää niin tiukkaan että rako on ummessa vaan laipan ja kannen väliin pitää jäädä rako. Tiiviys on siis vaan sen tiivisteen varassa. Jotain hajoo jos koittaa kiristää raon umpeen.

Varmaan selvillä tääkin, kunhan varmistin.  :)



HillyMan

Mulla vuosi takapytty evon tiivisteiläkin kun ei saanu laippaa suoraan millään, 2-1 putki. No laitoin kaks päällekkän ja sen toisen veistelin puukolla vinoon liki nollasta nollaan jos idea selvis. Tuli tiivis mutta siinä räplätessä onnistuin saamaan etusen vinoon ja nyt se vuotaa. Ei pahasti mutta sen kyllä kuulee. Tarttee jossakin vaiheessa paneutua uudestaan asiaan.

Kapteeni sika

Ylempänä mainittu Ultra Copper vois olla lääke. Sitä voi kait käyttää ilman erillistä tiivistettä. Levitetään putken ympärille, tuupataan kannen sisään ja väännetään kiinni, mutta ei helevetin tiukkaan. Pyyhitään purseet pois ja annetaan kuivahtaa ja sen jälkeen pikku kiristys. Vuorokauden kuluttua redi tu kou.


Raimo-Raato

James Gasketilta saa shoveliin tarkoitettuja evotyyppisiä tiivisteitä. Passaa lie paremmin kuin tuo evon tivari. Löytyy hyllystä hyvin varustelluilta varaosamyyjiltäsi  ::)
A.K.A. Rambe

Kapteeni sika

Niistä mä oon puhunut koko ajan, evo-tyyppisestä, en evon tiivisteestä.  ;) Mut jos raot kiilaa niin hankala saada pitään.

Hyvin tuntuu silari pysyvän tiivisteen kyljessä, ei vuoda.

Jack

ja sieltä hyvinvarustetusta ne tarttu matkaan....evoTYYPPISET  ;D
Flatheads!!!

HillyMan

Hyvin se passaa se evon tiivistekki vaikka pienempi onkin, tietysti joutuu suht varovasti venyttää ikäänkuin vieri vierestä että saa paikalleen. Mulla ois ne shovelin evotyyppiset hyllyssä mutta evolaiset paikoillaan. Pitää yrittää muistaa toi ultra copper kun menee kaupoille.

ezmo

Jos se sieltä vähän putken ja kannen saumasta tuhisee, niin mihinkäs se vaikuttaa??
-76 Shovel bobber "blowfly" Kick start, you must deserve the ride...

-94 Sportster Hugger

HillyMan

Pikkasen sieltä ääntä tulee, ikään kuin siritystä. Ja isommilta kierroksilta moottorijarrulle niin paukuttaa putkeen. En mä ainakaan muuta oo huomannu. Tuntee sen käteenkin että sieltä vuotaa vähän. Varmaan riippuu paljolti siitä vuodon määrästä vaikuttaako pakoputkiston virtauksiin eli tekeekö jotain ylimääräsiä pyörteitä tms. Siihen en osaa tarkemmin ottaa kantaa.

Kapteeni sika

Joo en tiedä minäkään mihin kaikkeen se vaikuttaa mutta kävin tänään tulittamassa (palelemassa) niin piti oikein pysähtyä ja ottaa tulpat pois korvista ja kuulostella. Terävä räksätys joka kuului kierrosten ollessa yli parintonnin, on poissa. (toistaiseksi ainakin) Ilmeisesti on vähän puhaltanut tiivisteen ohi koska nyt ei ajaessa oikein kuule paljonko on kierroksia, pitää kurkata mittariin. ;)

 Ekoissa starteissa se räksätys vielä kuului, sit kun tiivistin silarilla niin äänet muuttui. Ja on siinä ollut aina joku kohta laipasta noessa kun putkia on irroteltu, eli pikkasen vuotoa.

Ja tosiaan sit kun on ollut isompaa välystä tiivisteellä niin on paukkunut putkissa.

Kapteeni sika

Jos puhaltaa kannen ja putken laipan välistä niin kandee kokeilla tota kuparisilaria, tai vastaavaa. Äänimaailma muuttui aika hyvään suuntaan, kilsoja on kertynyt parikolmesatkua ja näyttäs pysyvän paikollaankin.  PRAAAAAAAA!

HillyMan

Laitetaan korvantaakse tuo silari. Ehkä sen joskus muistaa ostaa jos näkee putelin kaupassa.