Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

avobeltin asennus

Aloittaja kallio, 28 huhtikuu 10, 22:14:07

« edellinen - seuraava »

kallio

BDL/revtech 3" avobeltin asennus -88 softailiin, vaihdelaatikko ja startti -91 softailista.

tukilevy on.

Miten olette tarkistaneet/mitannut koneen ja vaihdelootan keskinäisen suoruuden (pituus ja pysty)?
Kuinka tarkka linjauksen pitää olla ettei remmi lennä kesken ajon?

Mitä muuta olennaista pitäs ottaa huomioon?

:D

Hemuli

Se tukilevy hoitaa linjauksen. Siis kunhan noudatat oikeaa kiinnitys/kiristysjärjestystä. Eli jos kone on ollut irti niin ensin kaikki pultit paikalleen niin että KAIKKI liikkuvat vapaasti rei'issään. Vaatii hiukan koneen kääntelyä mutta kyllä se kohta sieltä löytyy. Sitten takimmaiset kiinnityspultit momenttiin ja rakotulkilla tutkimaan etukiinnikkeen ja rungon välistä rakoa. Jos ei rakoa ole niin sitten etupultit kiinni, mahdollinen rako taas tilkitään sopivan paksuisilla shimmilevyillä ennen pulttien kiristystä. Sitten enskan tukilevy paikalleen (laatikon mutterit irti/löysällä) jonka jälkeen tutkitaan vaatiiko laatikko shimmausta. Vähän vittumainen homma tehdä työasentojen kannalta mutta pidemmän päälle kannattaa - ei ainakaan kiinnikkeet murru jännityksen takia.

Jotkut säätävät koko paketin sen mukaan että toisioveto on suorassa mutta kyllä itse suosin edellä mainittua tapaa.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

j

Moro!

Sama kysymys kuin ketjun alussa, mutta jos ei ole sitä tukilevyä ja shoveli kyseessä?


jussi

Hemuli

No silloinhan jää noi korkeussuuntien shimmaukset pois koneenkiinnikkeitä lukuunottamatta. Kun moottori on kiritty paikoilleen niin remmipyörien ulkosyrjästä metalliviivaimella katsotaan että pyörät on linjassa ennen laatikon lopullista kiristämistä. Kannattaa myös seurata remmin käytöstä kun polkee/starttaa vaikka ilman tulppia.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957