Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

-85 EVON starttirelen muutos.

Aloittaja janne63, 17 huhtikuu 10, 09:32:32

« edellinen - seuraava »

janne63

Mikä on tuon ison starttireleen idea kun sen läpi menee starttikaapeli ? voiko akun + kaapelin huoletta vetää suoraan solenoidille ja laitaa herätejohdolle oman normireleen ? Näinhän saisi paremman jännitteen solenoidille.

rautapannu

aikoinaan rakensin rautiksen sähköt niin kyl mä vedin sen johdon suoraan akulta solenoidille ja jätin jopa starttireleen pois ei muuta väliä kun et johdossa on poikkipintaa riittävästi ja startti nappi on vaan ison virran kestävää hyvin pelitti ja sai vähän yksinkertaistettuu sitäkin rakennetta!

janne63

Nonniin,nyt on piuhat vedetty uusiksi.Akkukaapeli suoraan solenoidille ja heräte erillisen pikkureleen kautta.Ja kas kummaa,se toimii  ;D mitä nyt muutaman kerran startti juuttui päälle  :-[ solenoidi auki ja kosketuspintojen puhdistua ja liikkuville osille hieman CRC:tä.Pitää vielä tutkia enskapuolelta ettei starttihaarukassa ole mitään häikkää.Vois olla hyvä laittaa päävirtakytkin kaiken varalle...

Mauni

itsellä kanssa johtojen yksinkertaistus menossa.. mutta tuli tenkkapoo näitten johtojen kanssa eli jos laitat että mistä mihin vedit johdot niin kiitokset.. tässä kuvat solenoidista ja startin päästä..

meneekö akulta suoraan ylempään solenoidin napaan ja alemmasta startin kylkeen mutta mikä on tuo startin päässä oleva hevosenkenkä napa? maa(ko)? käynnistys nappi tulee ilman relettä kanssa ja sen tiedän että se on tuo pikku napa tuossa..

janne63

Joo,tuohon ylempää akulta virta ja alemmasta startille.Mulla on nyt All Balls startti paikoillaan ja siihen ei mee kun toi solenoidin alempi johto.Toi "hevosenkenkä" on Starter mounting bracket manuskan mukaan eli  tukirautahässäkkä.Mulla oli orkkistartissa kromikoppa päädyssä ja kuulunee sen kiinnitykseen muistaakseni.Mulla oli startti pultilla kiinni tossa reiässä joka näkyy startin alla oikealla.