Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Venttiili ohjurin tiivisteet

Aloittaja Soikkeli, 17 lokakuu 09, 21:38:17

« edellinen - seuraava »

Soikkeli

Tuli purettua STD:n kannet. Palotilat varsin öljyisen karsteaiset ja imukavavat öljyssä.
Kansissa oli Custom Chromen luettelosta tiivisteet: Motorfactory #24348.
Kaikki venttiilien varret oli öljyiset.
Ilmeisesti ohjurien tiivisteet vuotaneet, kone ei kuitenkaan savuttanut.

Olisiko Esim Crane:n tiivisteet laadukkaammat ? Ainakin ne näyttää hienommalle kuin noi peltiset.
C.O.G. 
Lifemember

Kokkonen

Mulla on Shovelissa nuo Viton-tiivisteet (kuvassa siniset) ja ei toistaiseksi mitään moitittavaa.
Cranen tiivisteet ovat teflonia, (kuvassa valkoiset) niistä kuuluu positiivista kuin myös negatiivistakin, niinkuin Vitoneistakin.
Peltitiivisteet mun mielestä nuo molemmat löylyttää.

Kaikille löytynee kannattajansa.
"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W

Hemuli

Noi siniset ainakin on mukavat asentaa kun ne voi painaa sormin paikalleen. Eikä tartte edes sitä suojakortsua venttiilin varren päällä, noi kestää painaa siitä yli. Se peltitiivistehän on valmista kauraa saman tien jos sen lykkää menemään raakana yli.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Soikkeli

Noista peltisistä puolet oli löysästi kiinni niin että nousi sormin helposti pois.
Sen takia esim: Cranen näyttäis pysyvän paremmin kiinni kun niissä on jousi ympärillä ja kumia ohjuria vasten.
C.O.G. 
Lifemember

Kokkonen

En ole kyllä tuota Cranen valkoista käsissäni pyöritellyt, mutta ne lienevät kokonaan teflonia, myös se osa joka on vartta vasten. Onko heillä sitten muitakin tyyppejä, siihen en osaa sanoa nyt mitään.
Sininen on viton kumia, löytyy eri valmistajia, ja siinä on jousi kauluksen ympärillä.

Mulla on peltisistä samoja kokemuksia. Niiden kumiosa menettää pian kimmoisuutensa. Kellä sitten lienee parhaat tuota tyyppiä...OEM?
"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W

Hemuli

Noissa sinisissäkin toi metalliosa on lähinnä tukemassa sitä kumia, se ei tule missään vaiheessa kosketuksiin ohjurin kanssa vaan metallin sisällä on myös tuota samaa kumia joka on vielä pyälletty sisäpuolelta tartunnan parantamiseksi.

Suurin syy minkä takia noi tiivisteet nousee ylös on se, että ne lyödään paikoilleen liian syvään. Kun ne jätetään ohjemittaan niin tiivisteen metallirunko ei menetä jännitystään ja pitää itsensä paikallaan.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Urho K.

Mitäs ootte mieltä yleensäkin ohj.kumien asentamisesta? Liikkeellä mielipidettä ettei tarvi.
Jos laittaa, onko vaarana kiinnileikkautumista. Mulla on ja STD kannet ja oli jonkunverran karstaa.
Panheads MC

Jack

alunperinhän pannuissa ei moisia ollunna.....

Hyvästä matskusta ohjurit, ni ei tartte. Saattaa tussauttaa joskus, mutta sehän kuuluu asiaan.

Noi ohjurikumit on sovelimiesten keksintöä.... ;D

Jack

Flatheads!!!

seppä

Samaa mieltä, avaruusajan keksintöjä....

Blower1

Hitekkiä tai ei, mutta niillä saa savutuksen minimoitua  ;D
Mulla oli pannun STD:n kansissa vitonista valmistetut fordin isolohko kasin ohjurinkumit.
Ne sopi suoraan ohjureihin.

Soikkeli

Tuli laitettua Viton-tiivisteet paikoilleen. Sopiva koko on  3/8" X .562".
C.O.G. 
Lifemember