Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

norton nrv588 dyno

Aloittaja jumpero, 05 huhtikuu 10, 14:38:17

« edellinen - seuraava »

Natking

Asiaa ;D
Muutamia vuosia sitten (-98) oltiin Mostenissa Tanskassa kisoissa ja varikolla odoteltiin ajovuoroa. Jostain kulman takaa alko kuulumaan aivan kasittamatonta metelia, ja ihmeteltiin etta mika helevetti voi tommosta aanta pitaa. Lahettiin kattomaan niin siella oli tommonen Norton F1(?) wankkelikoneinen rukki takapyora dynossa.
Jumalauta mika aani, vielakin ottaa eteen kun sita muistelee.  :-X

Jos nyt en ihan kauheesti vaarin muista niin se olis ollu 600cc kokoseksi luokiteltu ja se antoi dynossa reilun 110hp, siis takakummilta :o

Just trying to be different (like everyone else)

Smokie

Noi kyllä kuullostaa ihanalta. Vaikka onkin auto kyseessä niin pakkohan tää on linkittää kun wankeleista on kyse. Varmaan mun lemppari juutuubi pätkä.

4 rotor FD3S - FOURRE

Natking

Juu, tosta kylla seisokki kasvaa kolmanteen potessiin ;D
Oon kayny Puerto Ricossa kattoos kisoja ja siella ukot kiskoo 2 roottorisilla parhaillaan 6.9s aikoja. Luonnollisesti koneet on jossain Starletin tai vanhan Finnin hytissa, nehan on tunnettuja loistavista ajo-ominasuuksistaan 300km/h nopeuksissa.

Tuolta hyvaa videosettia. http://grs-motorsports.net/index/index.html

Smokie

Tossa oma versio oudosta soundista

http://s13.photobucket.com/albums/a275/2smokie/?action=view&current=RGdyno2.flv

600cc 2-tahti, sytytys 90 asteen välein ja 4-1 putki niin tulee tommosta pärinää. Kierroksia tuossa videolla max 9000, sytkästä loppui puhti kesken. Kun löyty paree niin kone suli >:( 99hp ehti sylkäistä dynossa, ens evoluutiossa sitten enemmän ;D

Noista wankeleista tulee välillä haaveiltua mutta toistaiseksi ainoa wankel mitä oon yrittänyt metsästää ihan ostomielessä on 170cc Sachs ruohonleikkuri. Niitä on vissiin ollut jossain peräprutkuissakin. Ehkä paree ettei oo löytynyt kun ei tahdo projektit pysyä hanskassa muutenkaan..

Pande

Lainaus käyttäjältä: Smokie - 06 huhtikuu 10, 00:23:49
Noista wankeleista tulee välillä haaveiltua mutta toistaiseksi ainoa wankel mitä oon yrittänyt metsästää ihan ostomielessä on 170cc Sachs ruohonleikkuri. Niitä on vissiin ollut jossain peräprutkuissakin.
Olen joskus kuullut, että ainakin Tohatsu-merkkisiä wankel-perämoottoreita olisi Suomeen tuotu.

Natking

Noita Sachs wankkeli koneita oli Veteramassa kaupan, ja joku rukkikin siella oli. Irto koneet kyllakin tais olla noita pratkan koneita, tai en tieda kun en oo nahny tommosta veneen konetta.
Voi muuten hiukan affenat lahtee karkuteille kun vetaan wankkeli-peraprutkulla 10k kellossa pitkin tyynta jarvenpintaa aamuyosta, ja naapurit tykkaa....

Pari kuvatusta rukeista, naytti olevan samaa pelia Sachs, Herkules ja DKW merkkisina.
DKW luonnollisesti noista paras, kysykaa vaikka Honecherilta!