Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Öljynsuodatin ?

Aloittaja Redneck, 04 marraskuu 10, 11:47:03

« edellinen - seuraava »

Redneck

Moi ! Kertokaas puusilmälle, missä on -79 koneeni öljynsuodatin? Uudemmissa on vasemmalla edessä ja tässä kai pitäisi olla öljytankin ja lohkon välissä ?? mutta löydä edes mitään kiinnikkeiden tapaista. 

Niin on jos siltä näyttää.
Triumph 750 Bonneville 1977

Kokkonen

-79 Rautiksessa ei ole alunperin öljynsuodatinta. Öljytankin ja takasylinterin välissä se on 80-81 mallieissa,
varhaisemissa XLH malleissa taas öljytankissa. XLCH:ssa ei myöskään ollut suodatinta.
Tuohon voi hyvin asentaa tarvikesarjan.

PS. -79 takajarrusylineri on alunperin eri paikassa, ilmeisesti paikka sitten vaihdettu?
"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W

Redneck

Kai tämä sitten on -79 ? Papereissa on, mutta eihän sitä koskaan tiedä mitä 30v. aikana tapahtuu.
Onko paluupuolen pumppu mitoitettu työntämään 20W50 öljyt suodattimen lävitse ? vai pärjäisiköhän ilman..pitämällä suht-puhtaat öljyt.
Minähän olen vasta tutkimusmatkalla XL-moottoreihin  :)
Niin on jos siltä näyttää.
Triumph 750 Bonneville 1977

jakke

niin. sopiihan suodatittomaan rautikseen laittaa suodatin?

carinan suodattimelle on valmistumassa jalka rautapäähän asennettavaksi..

Kokkonen

Kyllä siihen voi suodattimen asentaa. Öljypumppu on sama kuin "suodatin"malleissakin. Ja paluupuolella se on.

Tuossa oheisessa V-Twinin kataloogissa tuo 40-0097 oikealla ylhäällä on meilläkin -80:ssä, joten sopii vaikka teksti sanoo -77 asti.
http://www.vtwinmfg.com/catalogs/cyr/pdf/948.pdf

Tietty ilmankin voi ajaa...mut kyllä mä itte laittaisin...se vaan jotenkin rauhoittaa.
"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W

Affe

Lainaus käyttäjältä: Redneck - 04 marraskuu 10, 12:30:36
Kai tämä sitten on -79 ? Papereissa on, mutta eihän sitä koskaan tiedä mitä 30v. aikana tapahtuu.
1979 on aika spessu vuosi, saanut oman terminkin, FAMES = "Fits All Models Except Seventy-nine"  ;D
Oheiselta listalta löytty varmaan asiallista tietoa kyseiseen malliin: http://autos.groups.yahoo.com/group/XLFAMES/

Affe

Redneck

Joo...olen kyllä huomannut. Onneksi pyörässäni ei ole semmoisia puutteita, mitä ei kunnostamalla
saa kuntoon . Yhtäläisyyksiä on enemmän uudempiin  kuin vanhempiin malleihin.
Tämä foorumi ei  ehkä ole ihan kohdallaan mulle, koska pyrin pitämään pyöräni alkuperäisenä ? muutamin poikkeuksin ( Mustang-satula vaihtui kevyempään Cobra-Classiciin)
Kuvassa oleva pyörä ei ole minun, mutta aika samanlainen. 



Niin on jos siltä näyttää.
Triumph 750 Bonneville 1977

Kokkonen

Lainaus käyttäjältä: Redneck - 19 marraskuu 10, 14:32:06
Tämä foorumi ei  ehkä ole ihan kohdallaan mulle, koska pyrin pitämään pyöräni alkuperäisenä ? 

Kyllä pyörän saa pitää alkuperäisenäkin ja silti kysellä ja antaa kommentteja täällä. Ei ole meidänkään Rautapää kaukana orggiksesta ja silti siitä on koko lailla juttua tässä foorumissa. Alkuperäisenkin kanssa joutuu aika usein tekniikan kanssa tekemisiin.  :)
"Täytyy pysyä liikkeellä. Koirat eivät kuse liikkuviin autoihin. Tiedät kyllä mitä tarkoitan"
Tom W

F 48

Hehee, Affen kans joskus taidettu muutama sana vaihtaakin -79:n erikoisuuksista. Mulla oli kans tuota vuosimallia, mutta jouduin siitä luopumaan.

Ei taida muuten tuo ketjun eka kuva olla -79 mallisesta, koska siinä on takajarrusylinteri uudemman mallisen sportin paikalla. -79:ssä se on ylempänä (kuten XLCR:ssä) ja takapakoputkikin tekee sen takia mutkan siinä kohtaa. Kopan sisällä on insinöörimäisen nerokas vivusto, jolla liike välitetään polkimelta sylinterille. Alla kuva siitä mun -79:stä, ennen taiteen alttarille joutumista :-)



Siihen oli muuten joku aikaisempi omistaja laittanu "öljynlauhduttimen" etukehtoputkiin, siellä oli vaihdettava suodatinpatruuna sisällä.

Redneck

Lohkon numeron perusteella se on XLH1000 -79 . On varmaan hankittu toisiovedon eturattaalle muun vuosimallin koppa ja modattu. Tuossa kopassa on ura missä jarruletku kulkee.   
Niin on jos siltä näyttää.
Triumph 750 Bonneville 1977

Sepixlh

Koppa on varmaan vaihdettu kun tuota pakoputki valikoimaa tulee heti lisää, oliskos jo 80 vuosimallissa tuo pääsylinteri tuossa alhaalla, XLCR:ssä se on ylhäällä kuten F48 tiesi...
Eikä siinä alkuperäisyydessä ole mitään ihmeellistä...  ;D

Siis mitä nyt taas..

Redneck

Lainaus käyttäjältä: Sepixlh - 07 tammikuu 11, 14:47:53
Koppa on varmaan vaihdettu kun tuota pakoputki valikoimaa tulee heti lisää, oliskos jo 80 vuosimallissa tuo pääsylinteri tuossa alhaalla, XLCR:ssä se on ylhäällä kuten F48 tiesi...
Eikä siinä alkuperäisyydessä ole mitään ihmeellistä...  ;D



Noita pakoputkia on aika vähän säästynyt, ei kannata kuulema heittää "lavalle" jos sellaiset omistaa . Kyllä minäkin tällaisen pitäisin mahdollisimman alkuperäisenä  8)   
Niin on jos siltä näyttää.
Triumph 750 Bonneville 1977

Sepixlh

Lainaus käyttäjältä: Redneck - 07 tammikuu 11, 16:21:29
Noita pakoputkia on aika vähän säästynyt, ei kannata kuulema heittää "lavalle" jos sellaiset omistaa . Kyllä minäkin tällaisen pitäisin mahdollisimman alkuperäisenä  8)   
XL mallissa pakokäyrät oli kromatut ja kromisuojat vielä päällä.
Siis mitä nyt taas..