Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Öljyt pihalle ja ö-tankki tyhjeni

Aloittaja Roadrunner, 13 kesäkuu 21, 19:42:21

« edellinen - seuraava »

ranze

Onpa mystinen..  :o

Jos imuventtiili vuotaisi, niin eikö se ohivuototestikin näyttäisi aika huonolta? Jos jako olisi pielessä niin lähtiskö edes käyntiin? Nostaja jäänyt jumiin?





Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Roadrunner

Lainaus käyttäjältä: ranze - 28 kesäkuu 21, 14:12:14
Onpa mystinen..  :o

Jos imuventtiili vuotaisi, niin eikö se ohivuototestikin näyttäisi aika huonolta? Jos jako olisi pielessä niin lähtiskö edes käyntiin? Nostaja jäänyt jumiin?

Alunperin epäilin imuventtiilivuotoa, mutta vuototestin mukaan pitäisi olla kunnossa.

Onkos nuo nokat ja niiden rattaat ns "yhtä puuta" eli tehty samasta aihiosta vai onko ratas krympillä nokassa kiinni?
Ei nyt ole nokkia mistä tarkistaisi. Silloin voisi olla rattaan ja nokan keskinäinen pyörähdysmahdollisuus olemassa...

On kyllä v-mäinen vika. Eli pintakaasulla toimii, mutta vähän enemmän kun kääntää hanaa niin tukehtuu.
Aivan kuin kuristin päällä ajaisi kokoa ajan.
Ilmanputsari pidemmän ajon jälkeen aivan bensasta märkä.



Tulppien värit tuossa. Tuo tummempi on etupytystä.



013

Muuttuuko jos ottaa äänenvaimentajat pois?
Ei kyllä mun järkeen käy että olisi kahta vikaa päällekkäin, mutta on omakohtaista kokemusta liian tukkoisista äänenvaimentajista. Varttikaasuun asti pelaa hienosti mutta sen jälkeen ei ollenkaan. Työntää kaasarista bensaa ulos niin että valuu pitkin putsarin kuorta
Pitäkäämme aina mielessä, että ideologiat ovat pakoa ajattelusta.

Roadrunner

Lainaus käyttäjältä: 013 - 29 kesäkuu 21, 00:20:44
Muuttuuko jos ottaa äänenvaimentajat pois?
Ei kyllä mun järkeen käy että olisi kahta vikaa päällekkäin, mutta on omakohtaista kokemusta liian tukkoisista äänenvaimentajista. Varttikaasuun asti pelaa hienosti mutta sen jälkeen ei ollenkaan. Työntää kaasarista bensaa ulos niin että valuu pitkin putsarin kuorta

Putkina on Samsonin pitkät kalanpyrstäputket ilman sisähuiluja.
Kummallakin pytyllä oma putki eli vapaasti tulee savut ulos.
Tuntuu oudolta, että moottori 2000km jälkeen huomaisi yhtäkkiä nuo putket olevan tukkoiset.

Mutta täytyy katsoa, onko siellä putkessa jotain ylimääräistä, jos vaikka joku laittanut sinne hanskan, tölkin, lintu tehnyt pesän...etc

Pyörä pelasi tuolla paketilla alkukesän mainiosti, mutta moottorin öljyllä täyttymisen jälkeen tuli aiemmissa viesteissä mainitut oireet.

seppo

Tekisin kyllä ehdottomasti puristuspainemittauksen vaikka ohivuodot olisikin mitattu. Saattaa nimittäin tulla ilmi että paineet on vajaat toisella pytyllä - viittaisi siten nokkien ajotukseen.

Jos oikein ymmärsin niin se jousiprikka oli vasten paluurattaita? Voisin helposti kuvitella että se on syönyt pumpun runkoon rantua kun on päässyt melskaamaan siellä rattaiden pyöriessä. Tämä nyt ei sinällään liity mitenkään tuohon rikkaaseen seokseen. Tuli vaan mieleen tommonenkin asia. Se jousiprikka oli ihan yhtenä kappaleena kunnossa kun pumpun irrotti?






Roadrunner

Lainaus käyttäjältä: seppo - 29 kesäkuu 21, 15:55:41
Tekisin kyllä ehdottomasti puristuspainemittauksen vaikka ohivuodot olisikin mitattu. Saattaa nimittäin tulla ilmi että paineet on vajaat toisella pytyllä - viittaisi siten nokkien ajotukseen.

Jos oikein ymmärsin niin se jousiprikka oli vasten paluurattaita? Voisin helposti kuvitella että se on syönyt pumpun runkoon rantua kun on päässyt melskaamaan siellä rattaiden pyöriessä. Tämä nyt ei sinällään liity mitenkään tuohon rikkaaseen seokseen. Tuli vaan mieleen tommonenkin asia. Se jousiprikka oli ihan yhtenä kappaleena kunnossa kun pumpun irrotti?

Jousiprikka oli yhtenä kappaleena eikä mitään ylimääräisiä jälkiä näkynyt missään.
Ulkoistin tuon käyntivian tutkimisen näitä korjaavalle, alkoi niin ketuttaa koko homma.
Palaan asiaan kun homma selviää...

Roadrunner

Mopo ollut pari vkoa kunnossa.
Ilmeisesti tuo S&S:n tönäriohjeessa oleva 3 kierrosta esijännitystä pätee vain saman valmistajan nostajille.
Alkuperäisillä nostajilla alkaa venttiili kantamaan tuon ohjeen mukaan tai on ihan rajoilla.
Nyt esijännitystä on vähemmän ja toimii niinkuin pitää.

ranze

Jotkut ilmoittaa että montako ruuvin kanttia (1/6) pitää pyörittää. Toiset kierroksia. Käsittääkseni tankojen säätöosan kierteitäkin on eri nousuilla.

Liftereissäkin on eri määrä säätövaraa. Sössön liftereitäkin on travel limit -varustuksella (HL2T) tai ilman -ja sellaiset kai voi lisätä jälkikäteenkin.

Tuossa videossa on menty ainakin varman päälle...

https://youtu.be/uV3gKbUZKG0
Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.