Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Puolan vastusarvot

Aloittaja Yapa, 07 toukokuu 21, 15:18:34

« edellinen - seuraava »

Yapa

Kuuluuko noiden mittaustulosten muuttua, ku puola/kone lämpiää?
Bludy`ell...marshalls!

JKKo

Kuparilla on aika voimakkaasti lämpötilan mukaan muuttuva johtavuus, eli kyllä. Ohmien muutoksesta voi laskea lämpötilan muutoksen.
883/1200/turbo

Yapa

Näin itekkin ajattelin...

Ongelmana on siis, että tulpat ei kestä kuin hetken.
Kaverin pyörä kyseessä, Revtech 100", Mikuni HSR ja kärkisytkä, kuparijohdot ja 5ohm puola.

Nyt parin päivän aikana oon käyny aikalailla kaikki ym. asiat läpi, osan pariinkin kertaan.

Uusilla tulpilla käy muutaman minuutin ku kello, sitte alkaa pikkuhiljaa lykkäämään mustaa putkista, rötää niinku olis hillittömän rikkaalla ja tulpat kuolee hiljaa pois...

Tuleeko mestareille äkkiseltään jotain mieleen vai pitääkö alkaa kaivamaan syvemmältä?
Bludy`ell...marshalls!

Yapa

Aloin miettimään, et onko näitä koneita tosiaan tehty kärkisytkällä vai olisko jostain syystä vaihdettu ? Vuosimalli on 2004.
Vaatisko vastuksettomat tulpat?
Bludy`ell...marshalls!

shoveltimppa

Lainaus käyttäjältä: Yapa - 07 toukokuu 21, 18:12:52


Uusilla tulpilla käy muutaman minuutin ku kello, sitte alkaa pikkuhiljaa lykkäämään mustaa putkista, rötää niinku olis hillittömän rikkaalla ja tulpat kuolee hiljaa pois...


Mun mielestä kuulostaa siltä, että se oikeesti käy rikkaalla lämmetessään ja se tappaa tulpat. Millanen rikastus tollasessa Mikunissa on? Ootteko koettanu säätä seosta laihemmalle? Koska vehkeessä on kuparijohdot, niin täytyy olla vastukselliset tulpat tai tulpanhatut. 5 ohm puolat on ok kärkisytkälle.

Yapa

#5
Ryyppy on saman tyyppinen ku CV:ssä. Mun mielestä suuttimet on kyl ihan alueella tollaselle koneelle, 25 ja 170. Mul on sovelissa sama kaasari ja siinäki oli muistaakseni 22.5 ja 160, et ei sen nyt luulis liikaa saavan soppaa
Bludy`ell...marshalls!

KariFS

Lainaus käyttäjältä: shoveltimppa - 07 toukokuu 21, 23:02:48
Lainaus käyttäjältä: Yapa - 07 toukokuu 21, 18:12:52


Uusilla tulpilla käy muutaman minuutin ku kello, sitte alkaa pikkuhiljaa lykkäämään mustaa putkista, rötää niinku olis hillittömän rikkaalla ja tulpat kuolee hiljaa pois...


Mun mielestä kuulostaa siltä, että se oikeesti käy rikkaalla lämmetessään ja se tappaa tulpat. Millanen rikastus tollasessa Mikunissa on? Ootteko koettanu säätä seosta laihemmalle? Koska vehkeessä on kuparijohdot, niin täytyy olla vastukselliset tulpat tai tulpanhatut. 5 ohm puolat on ok kärkisytkälle.

Ääni tälle minultakin, samantyyppisen ongelmaan olen törmännyt joskus.

Mitenkäs tuo bensan pinnan korkeus, onko tsekattu, samoin kohon tai neulan jumitus ym joskus lievää tulvimista aiheuttavat jutut?

Onko tulpat märät sen jälkeen kun kone sammuu? Voisi olla kokeilemisen väärti sellainenkin että käyttää uusilla tulpilla hetken, sammuttaa ja tsekkaa tulpat ennen kuin kone sammuu itsekseen. Jos on mustat tai märät niin rikkaalla on. Toki kylmän koneen tyhjäkäynti aina vähän nokeaa... Pääseekö tuolla ajamaan? Jos käy ajossa hyvin niin ongelma lienee vain tyhjäkäynnin systeemeissä. Toki ajossa ei ihan pieni tulviminen aina haittaa.

Onhan pyörä pystyasennossa kun testailette? Mallista, alustan korkeudesta ja sivujalan asennosta riippuen näähän on joskus aika länällään, voi olla bensan pinta erilainen kohokammiossa. Perusjuttu, mutta pakko kysyä tämäkin :)

Kärkisytkä on jälkiasennus, jos siis alkuperäisestä Harrikan koneesta kyse, mutta se tuntuu toimivan jos kerran käynnistyy hyvin.
1983 Harley Davidson XLS1000 Roadster
1973 Honda CB350K4
1973 Honda CB125K5

Ei oppinut olutta ojaan kaada.

Yapa

Bensapinta, neula, ryyppy ja kiihdytys pumppu tsekattu, uusia osia ja tiivisteitä laitettu kaasariin. Tulpat on mustat, ei niinkään märät.

Kone siis 2004 Revtech 100"
Bludy`ell...marshalls!

Jack

Lainaus käyttäjältä: shoveltimppa - 07 toukokuu 21, 23:02:48


Koska vehkeessä on kuparijohdot, niin täytyy olla vastukselliset tulpat tai tulpanhatut.

Mihis tämä perustuu? â†'  ei tavan kärkisytkä mitään vastuksellisuuksia kaipaa, naapurin radio vaan rätisee...


kyllä toi tulppien mustuus kuullostaa siltä et on liian rikkaalla.

mä kerran koitin "parantaa" ihan ojheiden mukaan CV'tä ja pääsin sata metrii... toiset tulpat ja uusiks, paikallaan, no ne kuoli kans, kolmannet kiinni ja samalla ilmanputsari irti. Kurkkasin sinne kaasarin kurkkuun kun kone kävi, kaasari oli ku niagara...alkuperäset osat ja säädöt kaasariin, ni johan pelas moitteetta.

Tulpat ei ollu märät vaan umpimustat ja nokiset...
Flatheads!!!

shoveltimppa

Lainaus käyttäjältä: Jack - 08 toukokuu 21, 10:28:40
Lainaus käyttäjältä: shoveltimppa - 07 toukokuu 21, 23:02:48


Koska vehkeessä on kuparijohdot, niin täytyy olla vastukselliset tulpat tai tulpanhatut.

Mihis tämä perustuu? â†'  ei tavan kärkisytkä mitään vastuksellisuuksia kaipaa, naapurin radio vaan rätisee...



Virheelliseen käsitykseen, kiitos korjauksesta.

Yapa

#10
Alkaa pikkuhiljaa kipu löytyä.

Laitoin jonkun ikivanhan rautiksen puolan kiinni ja johan alko rähjäämään. Koeajo lenkillä pikkusen röpelsi välillä, mut yleisesti ottaen möyhäs niin v....ti, et meinas tulla kakka housuun, sit toinen tulpan johto irtos puolalta ja pyörä sammu, johto takas mut ei enää jaksanutkaan pyörittää, akussa ainoastaan 11.7V(uusi Odyssey),  joten taitaa lisäks olla vielä latauksessaki häiriö...

Mittaamalla puola oli ok, 5,2ohm ja 17,1Kohm.
Tämä vanha hyllynkoriste 5,1ohm ja 12,4Kohm
Bludy`ell...marshalls!