Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Dynan takahaarukan laakerointi

Aloittaja ikkala, 16 kesäkuu 17, 21:17:51

« edellinen - seuraava »

ikkala

Onko olemassa joku tehdastekoista parempi systeemi dynan takahaarukan laakereiksi?  Rouvan -06 super glide vaatii uuden laakerin ja puslan likipitäen joka vuosi, noin 15-20 tkm välein. Ensin alkaa mutkissa olemaan "runko poikki" fiilis ja pian alkaa katkoa vetopuolelta iskarin yläpäästä pulttia. Ensi viikolla olisi taas ohjelmassa haarukan irroitus ja laakerointi.

Pyörä olisi muuten käteen sopiva ettei viitsisi vaihtaa, kun saisi tuon haarukan vaan jollain opilla pysymään linjassa.
Guzzi-Harley.... voiko ihminen hullumpi olla....

cali 2 -86, calicafe 1100 -95, HD FLSTC -09, HD FXR-94, pannonia T1 250 -62, Kawasaki KMX 125 + eukon FXDCI -06

mikira

Onko tähän löytynyt mitään sopivampaa? Itsellä olis sama homma edessä.

JKKo

Tiedä paremmasta mutta Hotbiken hinta vaihdetuille osille töineen oli paljon kustannustehokkaampi kuin sillä verrokilla, jolla oli vain alkuperäisosat. Mulla vaihdot on olleet kohdissa 48t ja 92t. Vetopuolen "laakeri" on sama kuin matkamallissa on molemmin puolin.
883/1200/turbo

ikkala

Kun parempaa ei ole tullut vastaan niin olen pitänyt varastossa osasatsia mitä vaihtoon tarvii. Kun klappia alkaa olla sopivasti niin osat vaihtoon ja uudet tilaukseen.
Guzzi-Harley.... voiko ihminen hullumpi olla....

cali 2 -86, calicafe 1100 -95, HD FLSTC -09, HD FXR-94, pannonia T1 250 -62, Kawasaki KMX 125 + eukon FXDCI -06

tsonvein

Olisko tiettyihin vuosimalleihin liittyvä juttu, kun -02 laitteen takapää ei ole vielä oireillut mitenkään?
Mutkissa nuljuminen loppui kokonaan 300â,¬:n jäykemmillä/paremmilla takaiskareilla.

mikira

Kuinkas hankala juttu tuo swingin irrotaminen ja laakereitten vaihto on, tarviiko prässiä taikka erikoistyökaluja? Itellä 2008 street bob.

Mun service manuaalin lainas yks pälli, joka sitten hukkas sen.

JKKo

Kaikki muu lähtee käsityökaluilla mutta se "laakeri" kaipasi prässiä. Tehdasasenteinen oli ollut niin lujassa, että olivat leikanneet korjaamolla laakerin kehän poikki ennen kuin irtosi. Toisella kerralla ei ollut enää tiukassa. Mä oon vienyt irtohaarukan liikeeseen. Hotbikessä laakerin vaihto irtohaarukkaan oli edullisen oloinen suorittaa.

Taemman savupiipun joutuu irroittamaan ja kun pyörällä on 10v ikää niin voi olla lämpösuojan klemmarit tai kannessa mutterit tiukassa. Jonkin 28/29mm lenkin jouduin hankkimaan axelin pään mutteriin.
883/1200/turbo

Jaska

Moro. Itsellä 08 Bob alkanut kolisemaan jostain takahaarukan paikkeilta terävissä töyssyissä? Kaikki pultit on kireellä, tuntuisi että joko swingin laakerissa/ puslassa väljää, tai kumityyny tms. rikki takaa? Puisella vasaran varrella kokeilin etsiä klappia, mutta kaikki tuntui olevan tiukalla. Mottoripaketti kyllä joustaa aikalailla, tyhjäkäyntihytkynä kuitenkin normaalia. Mistäköhän kannattaisi aloittaa vian haku?

mikira

Nosta takapää ilmaan laatikon öljypohjasta. Irrota iskarit alapäästä ja kokeille väännellä onko swingissä klappia.

Jaska

Syypää oli todennäköisesti vain lähes irti vulkanoinneistaan revennyt moottorin etukumityyny. Tarvikkeena reilu satku. Vaihoin samalla myös takaiskarit pykälää pitempiin ja pehmeämpiin. Ajossa selviää sitten paremmin kun tää flu helpottaa ja keli vähän lämpenee. Pikasella testauksella oli ok

Kiwi

Vaihoin tänään yhteen Dynaan takahaarukan puslat, ei tarvinnut muuta kun nostaa takapäätä ylös ja klappi tuntui takapyörää heiluttamalla.