Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Softail Springer keula

Aloittaja jeku, 21 joulukuu 19, 10:19:35

« edellinen - seuraava »

Kiwi

Lainaus käyttäjältä: KariFS - 24 joulukuu 19, 16:02:31
Luulisi että kaikenlainen venkulointi olisi pienimmillään silloin kun levy olisi vanteen keskilinjalla (kuten autoissa taitaa likipitäen aina olla?). Voisi olla melko spesiaalin näköinen rihtaus  ;D Että jos oikein erikoista haluaa niin tässä olisi radikaali modi jonka voisi perustella toiminnallisuudella jopa.

En usko että noin pitkälle on asiaa vatvottu, ja jos olisi, olisi keulassa tuplalevyt. Väittäisin että on yritetty kasata mahdollisimman monta erilaista moottoripyörää käyttäen samoja osia. Olikos noissa muuten takapyöräkin vähän sivussa?

KariFS

^ Jonev:n kommenttiin lähinnä kommentoin. Mutta tuon sivuun rihtauksen käsitin niin että on tarkoitus että vanne on keskellä haarukkaa ja napa vastaavan määrän sivussa. Tällöin jää jarrulevylle ja satulalle paremmin tilaa. Olisiko takapäässä sitten sama juttu, eli vanne keskellä mutta napa vähän sivussa?
1983 Harley Davidson XLS1000 Roadster
1973 Honda CB350K4
1973 Honda CB125K5

Ei oppinut olutta ojaan kaada.

Jonev

Vanne kun on haarukan oikeassa reunassa springerin omalla vanteella ja ne kulkevat takapyörän kanssa limittäin. Jostain service manuaalista löytyy mittakin. Sentin pari se on. Tavalliseen laippanapaan eroa tuskin on muuta kuin nopeusmittarin pyörijälle kolo, koska se on vasemmalla puolella. Jos on mekaaninen mittari. Ainakaan vaihdosta tehdessä en muuta huomannut. Tavallisella vanteella tai keskelle rihdattulna vanne asettuu keskemmälle haarukkaa. On se vielä jokusen millin oikealla. Tämä vielä springerin vakiomiittaisilla holkeilla. Vasemmalle sorvautin uuden jotta sain pyörijän pois.
Jos linkkumallin lokasuojaa haluaa käyttää niin helpoin on rihtauttaa vannetta hieman sivuun.

jeku

Jep...itsellä ei noita orkkisholkkeja ollut,sen vuoksi pientä hakemista tuossa asemoinnissa... sorvasin molemmat, jarrupuolen liukuspacerin ja holkin...taitaa kuitenkin jonkun verran leveyseroa olla tuossa uudemman mallin suojatuilla laakereilla olevassa navassa verrattuna vanhaan kartiorullalaakerinapaan,holkit uppoaa jonkun matkaa stefan sisään.

etelahelsinki

Lainaus käyttäjältä: jeku - 26 joulukuu 19, 12:46:26
Jep...taitaa kuitenkin jonkun verran leveyseroa olla tuossa uudemman mallin suojatuilla laakereilla olevassa navassa verrattuna vanhaan kartiorullalaakerinapaan,holkit uppoaa jonkun matkaa stefan sisään.
Joo
Sinne napaan voi kanssa laittaa stefa urallisen holkin, niin ei tien varressa pölyisessä ojassa
hiekka tunkeudu rasvaisille laakeripinnoille rengastöissä...
https://motorcyclestorehouse-prodbucket.s3.amazonaws.com/tmp/51/250_250_box/513641k.jpg
Kuvassa leveämpi malli.
Ile

flhx

Diilerille tuli huoltoon -09 CVO springer, jep, kylla se eturengas kulkee sivussa...Enpa oo ennen pistany merkille. Valispiikkina etta ihmettelin kun oli tehtaan nelimantanen puristaja eessa, en oo ennen nahny springereissa. Ei ihme, varaosaohjelman mukaan kaytetty vaan 09 CVO springerissa.
R.I.P. Lohka, WMC 1965 - 2014
R.I.P. Corey, died Oct 4 2017 Sarasota, Florida. Miss you buddy.

etelahelsinki

Lainaus käyttäjältä: flhx - 10 tammikuu 20, 18:39:48
Diilerille tuli huoltoon -09 CVO springer, jep, kylla se eturengas kulkee sivussa...Enpa oo ennen pistany merkille. Valispiikkina etta ihmettelin kun oli tehtaan nelimantanen puristaja eessa, en oo ennen nahny springereissa. Ei ihme, varaosaohjelman mukaan kaytetty vaan 09 CVO springerissa.
Noh
Tässä CVO:ssa on FLSTS:n keula jossa on alkuperäisessä mallissa 16" rengas.
CVO:ssa on 19" rengas, eikö vain? Ja sivussa, mielenkiintoista.
Toi 19" rengas korkeudeltaan suunnilleen sama kuin 16", siksi pystympi FLSTS keula
ja jättö on kohdallaan.

Itse laitoin myös tuon tehtaan nelimäntäsen 10"levyllä ja itse tehdyllä ankkurilla, suunnilleen
saman tehoinen kuin orkkis yksmäntänen 11"levyllä. Keula on FLSTS vahvemmalla reaktiotangolla.

Ile

flhx

08 ja 09 CVO springereissa on 18" etukumi, 130/70-18.
R.I.P. Lohka, WMC 1965 - 2014
R.I.P. Corey, died Oct 4 2017 Sarasota, Florida. Miss you buddy.

etelahelsinki

Lainaus käyttäjältä: flhx - 10 tammikuu 20, 18:39:48
Diilerille tuli huoltoon -09 CVO springer, jep, kylla se eturengas kulkee sivussa...Enpa oo ennen pistany merkille. Valispiikkina etta ihmettelin kun oli tehtaan nelimantanen puristaja eessa, en oo ennen nahny springereissa. Ei ihme, varaosaohjelman mukaan kaytetty vaan 09 CVO springerissa.
Hek
Tässä keulassahan on jarru vasemmalla puolella, kummalle puolelle kumi jälkeä tuottaa?

Ile

Edit: ja kumi on 18".

flhx

Enemman oikealla eli kauempana jarrupuolen keulaputkesta. Pikasesti mitattuna n. 1/4" sivussa.
R.I.P. Lohka, WMC 1965 - 2014
R.I.P. Corey, died Oct 4 2017 Sarasota, Florida. Miss you buddy.

etelahelsinki

Lainaus käyttäjältä: Jonev - 24 joulukuu 19, 20:44:48
Täytyi käydä oikein katsomassa ettei tule omia puhuttua. Rengas on rihdattu jarrulevyn puolelle 21 keulassa. Oikealle siis.
Lainaus käyttäjältä: flhx - 10 tammikuu 20, 20:53:27
Enemman oikealla eli kauempana jarrupuolen keulaputkesta. Pikasesti mitattuna n. 1/4" sivussa.
Tot
FLSTS CVO keulassa rengas hieman oikealla eli ei jarrun puolella.
FXSTS 21" keulassa rengas hieman oikealla eli.....jarrun puolella.
Näissähän jarrut eri puolella keulaa ja rengas hieman molemmissa oikealla.

Yhteenveto: renkaan toislaitaisuus ei johdu jarrusta vaan keulasta/rungosta....... ???

Ile