Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Saksalaiset verkkokaupat..

Aloittaja JSmedby, 09 maaliskuu 18, 13:19:24

« edellinen - seuraava »

JSmedby

En tiedä oletteko huomanneet, että mm WWAG näyttää hintansa saksan 19% VAT:lla, mutta kun tekee maksua, hinta nouseekin suomen ALV:n mukaiseen tasoon, eli laskevatkin sen 24%:n mukaan, vaikka eivät toimitakaan suomesta noita kikkuloita.

Selvittelin asiaa niin heidän kanssaan, kuin myös suomen verosäännöstenkin osalta, ja näin heidän kuuluukin tehdä, mikäli myynti suomeen ylittää 35,000 â,¬ vuodessa (tämä on siis suomen verottajan asettama määräys).

Tein aikanaan tutkivaa vertailua mm WWAG:n ja aiemmin käyttämieni USA:n verkkokauppojen välillä, jolloin ero oli hieman USA:n eduksi. Joten olen päätynyt pari viimeistä kertaa tilaamaan euroopasta, lähinnä nopeamman toimituksen takia.  Nyt kuitenkin ero jenkkien hyväksi on kasvanut jo sellaiseksi mm. tämän suomi-ALVin takia, ettei pääsääntöisesti mitään kalliimpaa ainakaan kannata  tuolta WWAG:lta ottaa, ellei ole kiire. Osansa jenkkien etumatkaan on myös vaikuttanut halvennut taala, jota ilmeisesti eurokauppiaat eivät ole huomioineet hinnoissaan.

Suomen kivijaloille, ja varsinkin niille, jotka eivät pidä varastoa ja ottavat tavaransa jenkeistä, tämä on tietysti hyvä "uutinen".

Mutta! Tilatessani ihan muuta kamaa saksasta, tuhansilla euroilla ihan muutama viikko sitten, sekä eilen, niin ei puhettakaan suomen ALV:ista. Eli kun käy läpi noita EU:n verkkokauppoja, se suomen ALV ei ole automaatio, vaan perustuu ulkolaisen myyjän omaan aktiivisuuteen/haluun rekisteröityä ja ilmoittaa suomen verottajalle, että myynti on yli 35kâ,¬/vuosi...  Jos tuollaisia suomi-alv-vapaa-harley-osa-kauppoja löytyy, niin ainakin minä olen tiedoista kiitollinen.

Tuomo

Se on vähä mistä näkökulmasta kattoo. Pienessä pohjoisessa Suomaassa verkkokauppaa pitävän mielestä tuollainen säädös on etu kun se tasoittaa matalan alv:n maassa olevan kaupan saamaa kilpailuetua. Toisaalta on esimerkki (Varasteleka) että jos myytävä tuote on hyvä niin korkeammasta alv:sta huolimatta myynti rullaa.

JSmedby

Minä katson tätä vain ja ainoastaan omalta kantiltani. Se mistä SAMAN tavaran saan halvimmalla, niin sieltä sen ostan. Jos suomalainen hinnoittelee myymänsä tuotteet oikein, niin ostan suomesta.

Ja huom! Nyt puhun siis vain tavarasta, jota kelkotaan suomeen, ja jota suomessa ei tehdä. Jos suomessa tehtäisiin esim. hyviä Antero-nimisiä nokkia EVO:oon, niin voisin harkita premiumin maksamista, ja monestakin syystä.

Varusteleka on huono, tai täysin sopimaton esimerkki tässä yhteydessä, koska useimmat heidän myymänsä tavarat eivät ole yleisesti muualta yksittäin saatavissa, eivätkä siten vertailukelpoisia minkään kanssa.

peacemakermichael

Ei niinkään verotukseen tai muuhunkaan ärsyttävään kantaa ottavaa, mutta itse tilaan paljon tavaraa WWAG:lta. Syynä se että sieltä saa paljon sellaista mitä ei muualta löydy, näihin vanhempiin romuihin kattavasti tavaraa tarjolla. Hyvät hinnat, nopea toimitus ja hyvä palvelu kaiken kaikkiaan. Asiakaspalvelu toimii näppärästi, jos esimerkiksi pitää sähköpostitse tiedustella jotain niin vastaus tulee nopeasti ja ongelmitta.

Amerikan taala on tosiaan nyt alhaalla, joten sitä silmällä pitäen sieltä ehkä kannattaisi nyt ottaa tavaraa jos olisi tarvetta. Siitä huolimatta tilaan Saksasta, jos ei suomenmaalta oo saatavilla samaa tavaraa edes jotenkin kilpailukykyiseen hintaan.
'65 pan, '70 xlch

Pekka äL

Mä olen ostanut WWAG:n kamppeet Sunrisen kautta. Eikä yleensä o kauaa tarvinnu ootella, taitaa viikottain tulla...  ::) Jos ei oo ollu hyllyssä!
HD Electra Glide M8

Kiwi

W&W tavarat tuntuu saavan samaan hintaan lähikaupasta, joten en oo viittiny tilata. Boonilta tilaan suoraan ja ne myykin kaikille samaan hintaan, olkoot sitten yritys tai yksityinen. W&W myy sen sit eteenpäin katteen kanssa...

Tuomo

Tietenkin jokainen kattoo mistä saa tarviimansa itselleen parhaiten. Aiemman kommenttini tarkoitus oli sanoa että paikallisen alv:n vaatiminen ei ole pelkkää Suomen valtion ahneutta vaan sillä on myös kilpailutilannetta tasoittava vaikutus. Ja ilmeisesti näin toimivat myös muut korkeamman alv:n maat.

Kokonaan toinen asia: hiljan uutisoitiin että nettikauppa ei enää saa tarjota / pakottaa erilaista perushintaa eri maiden asiakkaille vaan kaikille sama hinta.