Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Evo Sportsteriin Mikuni HSR, säätö ja penkitys

Aloittaja jannejk, 29 heinäkuu 18, 11:51:13

« edellinen - seuraava »

jannejk

Olen tuore ensimmäisen HD:n omistaja. Löysin tieni tänne finnbikersiin ja kiitos kaikille hyvästä foorumista. Olen lueskellut tätä hetken aikaa ja tosi paljon hyvää tietoa löytyy. Ja moneen mieltä askarruttaneeseen kysymykseen olen saanut vastaukset jo lukemalla.

Pyöräni on 1993 Sportster 883/1200 konversio. Mitään muuta tietoa moottorin muutoksista ei ole. Alkuperäisen CV:n tilalle tilasin Mikuni HSR 42mm kaasarin. Tämä on valmis asennus kitti joka käyttää alkuperäistä imusarjaa. Sen laitan paikalleen ja sitten olisi tarkoitus penkittää pyörä. Saa kaasuttimen oikeisiin säätöihin ja katsoa samalla mitä pyörästä lähtee. Eli paljonko moottorimuutoksilla on saatu tehoa hävitetyä  ::)

Kuka pääkaupunkiseudulla penkittäisi ja säätäisi kaasuttimen kohdalleen? Suosituksia. Ja löytyykö kyseisestä paikasta suuttimia myös vai ostanko etukäteen jonkunlaisen setin.

Ainoa asia mikä harmittaa Sportsterin kanssa on se että miksi en ole ostanut sitä aiemmin  :)

Sportster '93 | Dyna Street Bob '06 | Buell S3 '97

flhx

#1
Ei ehka ihan paakaupunkiseutua mutta ite suosittelen Loimaan Vtwin cityn Attea...(EDIT: tai no, eihan tuonne ole nakojaan Espoosta kuin alle 2h matkaa, se ei takalaisella mittapuulla ole matka eika mikaan)

Oliko CVssa joku vika vai miksi Mikuni? Vai tuntuiko vaan etta piti saada Mikuni fillariin? Sita CVta ei kannata heittaa roskiin, siita saa pienella preppauksella ihan hyvan kaasarin, joku voi siita jopa maksaakin jotain.
R.I.P. Lohka, WMC 1965 - 2014
R.I.P. Corey, died Oct 4 2017 Sarasota, Florida. Miss you buddy.

jannejk

Tuntui että pitää saada Mikuni  :). Edellisen omistajan jäljiltä pakoputkea olen muuttanut. Pyörässä on 2-1 pakosarja ja putki haarautui molemmille puolille kahdella vaimentimella. Itse halusin vain yhdelle puolelle vaimentimen. Piti saada ääntä lisää ja ulkonäöllisesti tykkään tästä nyt enemmän.

Putkisto nyt aika paljon avarampi kuin aikaisemmin, ja korvakuulolla kovissa vedoissa kuulostaisi että kone nakuttaisi, eli ehkäpä putken muutoksen myötä kone käy laihalla. Tosin palstaa luettuani musta tuntuu että putkisto on liian paksu  ::)

Kaasuttimen säätö olisi siis edessä joka tapauksessa. Mikunia oli paljon kehuttu, niin ajattelin että hommataan nyt sitten kunnon kaasari ja on sitten myös uusi.

Penkitys kiinnostaa myös siksi että saisi vähän osviittaa onko koneelle tehty jotain muuta kuin kuutiotilavuutta kasvatettu. Ehjää konetta ei ainakaan vielä viitsisi mennä availemaan :) Perstuntumalla pyörä kyllä liikahtaa hyvin, mutta kylmä dynofakta kiinnostaa myös.

Sportster '93 | Dyna Street Bob '06 | Buell S3 '97

flhx

CVhan riittaa aina +100hp kieppeille joten konversion takia ei tarvis Mikunia. Putkirunko-Buelleissahan oli myos CV kaasarit. Toki Mikuni vastaa herkemmin kaasuun kun on luistikaasari. Just tossa kavereille naureskelin sita vimmaa milla lahes vakio evoista CVt lensi roskiin aikoinaan kun joku joskus keksi Mikunin "paremmuuden". Kyllahan Mikuni hyva kaasari toki on.

Jos kerran kone jo nyt toimii niin varaa aika,ota Mikuni kainaloon ja aja Loimaalle aamulla varhain, paaset illalla pois dynotuksen jalkeen. Kuulin tosin etta siella on ny normaalia hieman lampimampi keli, kannattanee ootella kesan ns. normikeleja ennenkuin alkaa dynossa ajelemaan. Etta ei tuu sitten yllatyksia kun on se tavallinen Suomen kesakeli eli +16c, vesisadetta ja kaikkia vituttaa.
R.I.P. Lohka, WMC 1965 - 2014
R.I.P. Corey, died Oct 4 2017 Sarasota, Florida. Miss you buddy.

jannejk

#4
Joo nyt täällä on poikkeuksellinen helle ja pyörä varmaan kannattaa säätää toimimaan parhaiten siellä +15 lämmössä, mikä on normaalikesä :)

Keskialueella pyörän veto myös vähän aaltoilee tasakaasulla, minkä ajattelin myös johtuvan kaasuttimsesta tai säädöistä. Imuvuotoja en spraytä suihkuttelemalla löytänyt.
Sportster '93 | Dyna Street Bob '06 | Buell S3 '97