Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

jäykkäperä muutos

Aloittaja hdjoni, 01 marraskuu 16, 17:17:04

« edellinen - seuraava »

hdjoni

Moi. Pyörä 2001 sportster 1200. Tarkoitus rakennella talvella jäykkäperäiseksi 240 renkaalla.Tarviiko jarrutestin ja kuka niitä tekee? Mitä muuta huomioitavaa katsastukseen?

Spöke

-Tarvitsee
-Testmill
-Ilman muuta
Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa

hdjoni

Ok. Kiitos nopeasta vastauksesta. Rungon hitsailen itse niin täytyy varmaan saumat käydä konttorisedälle  näyttämässä.

rampo63

Lainaus käyttäjältä: hdjoni - 01 marraskuu 16, 17:38:49
Ok. Kiitos nopeasta vastauksesta. Rungon hitsailen itse niin täytyy varmaan saumat käydä konttorisedälle  näyttämässä.
Mitäh ??? Älkää ny ruvekko.

Motomatti

Lainaus käyttäjältä: hdjoni - 01 marraskuu 16, 17:38:49

Se on hyvä tehdä asiantuntevassa valvonnassa vaikka ei sitä velvoitetakaan. Aikanaan tein runkomuutoksen niin katsastuksessa katsuri halusi tietää materiaalit ja minkä normin mukaan. Kaivelin hitsilangan standardin, materiaalin standardin ja menetelmästandardin. Aika nippu paperia mutta kelpasi.

Spöke

Jos sen lailliseks meinaat katsastaa, ei se iso vaiva oo käydä näyttämässä. Mä oon yleensä vienyt pelkän hitsaustapaselvityksen konttorille. Pitäis riittää. Mut konttoreissa on eroja.
-Spöke
Pannun, parin Shovelin ja Rautapään loukussa

Motomatti

Papereita, jopa hyvin uskottavan oloisia, on helppo tuottaa. Ottaa tietysti hetken aikaa ja on pois "mukavuusalueelta". Mutta ei niitä sinne konttorille pidä ryhtyä kantamaan jos ei pyydetä. Oppivat pian väärille tavoille ja hommat pitää olla joka kerta paremmin ja paremmin todisteltuja. Paperilla. Eikä sillä paperilla ajeta.

hdjoni

Täällä Lappeenrannassa ovat pyytäneet konttorissa saumat nähtäväksi. Pitää käydä kysymässä  mikä tilanne nyt on.

rampo63

Lainaus käyttäjältä: Motomatti - 01 marraskuu 16, 20:56:53
Papereita, jopa hyvin uskottavan oloisia, on helppo tuottaa. Ottaa tietysti hetken aikaa ja on pois "mukavuusalueelta". Mutta ei niitä sinne konttorille pidä ryhtyä kantamaan jos ei pyydetä. Oppivat pian väärille tavoille ja hommat pitää olla joka kerta paremmin ja paremmin todisteltuja. Paperilla. Eikä sillä paperilla ajeta.
Ne on jo nyt viimisen 10vuoden aikana opetettu niin huonoille tavoille etten mene sinne ikinä,,, suosittele muillekkaan.

Tuusulan T-Bone

Lainaus käyttäjältä: rampo63 - 02 marraskuu 16, 20:38:44
Ne on jo nyt viimisen 10vuoden aikana opetettu niin huonoille tavoille etten mene sinne ikinä,,, suosittele muillekkaan.

;D

Elä oo tommonen. Mäkin oon niitä kouluttanu sen viimeset kymmenen vuotta, ja kyllä ainakin mun kouluttamat on ihan hyville tavoille oppinu... ;D
Long John Stroker

rampo63

Meil on niin eri metodit tos kouluttamises... Ne sun tarjoo kyl varmaan pidemmälle kantavia tuloksia.   :D

rapula

Pienen paikkakunnan etuja kenties, mutta asiallisesti ja porukalla on pohdittu katsastajan kanssa autojen ja motskarien ihmeellisyyksiä. Vuosi sitten muutoskatsastin yhden Dynan sivuvaunulle ja silloin katsastuksessa minun piti neuvoa inssiä mitä siitä piti tsekata, talvella käytin yhden rungon runkonumeron siirron vuoksi konttorilla, jossa inssi totesi alkuperäisyyden, keväällä sitten muutetun rungon numeron perään inssi löi oman merkkinsä hieman ohi ja sanoi: äh, no ei se niin nuukaa ole... mulla oli parempi tuuri kuin tutulla samalla konttorilla kun inssi löi vastamaalattuun tankkiin lommon samaisessa toimenpiteessä. Sori, meni offtopic.

wertty

Kysymys?. Jäykkäperä muutoksessa jarrutesti tehtävä. mutta onko niin jos tekee esim Sporsterin vakio jarruilla ja vakio akseli välillä niinkun ne yleensä on niin eikö käy jonkun jo valmiiksitehty jarrutesti paperi vai onko niin että jokaisen on maksettava tuo kyseinen 500â,¬ jarrutestistä??

erakko

Sinä olet ruma,minä olen lihava.
Minä voin laihduttaa.