Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Sportsterin painosta

Aloittaja Poser Ana, 24 lokakuu 16, 10:59:56

« edellinen - seuraava »

Poser Ana

Oli tuossa toisessa ketjussa puheita HD:n painoista, ja tässä vähän raitiovaunun painoista:

Rautiskone noin 85kg ja Evokone 82kg, esim vm.88 883cc mylly punnittu 84kg. 1200cc mylly snadisti vähemmän, kun 1/4" vähemmän kamaa pytyissä. 4-lovinen loota painaisi vähemmän kuin 5-lovinen, ero olisi noin 9kg. Kumiripusteinen ruisku painaisi 27kg enemmän :o, kuin kaasari kiinteäripusteinen. Korjatkaa jos löytyy paremmin knoppitietoutta ?
+++ paskakuski, mutta ei ammatiltaan +++

NiLo

Lainaa4-lovinen loota painaisi vähemmän kuin 5-lovinen, ero olisi noin 9kg
Mistä tuo tieto on peräisin?
Onkohan artikulointi tahi käännösvirhe?
Veikkaisin että 5-lovinen loota painaa noin 9kg.
Oma evo-sportin 4-lovinen loota painaa suurin linjoin tuon verran.
1-lisävaihde tuskin tuo lodjun painoon paljoa extraa.
Jos sinulla on vasara, kaikki näyttää nauloilta.

Mauri

Jos en väärin muista niin vm.88 sportti painoi 200kg ja vm.97 220kg vaakalla molemmat oli 1200cc

Poser Ana

Mahtaakohan PK-seudulla olla vaakaa, missä mopon voi punnita, ihan piruutaan kiinnostais mitä painaa, kun omaa vanhaa evoa on hieman jo taipaleen varrella rakenneltu ja kaverilla on täysin vakio ruisku 883, noin niinkuin vertailuna.
+++ paskakuski, mutta ei ammatiltaan +++

maick

Eturenkaan alle henkilövaaka, takarenkaan alle henkilövaaka, ynnää yhteen. Saat samalla kivasti painopisteen vaakasuunnassa. Tällaisena läski-aikakautena pitäisi mittarin viisarissakin riittää asteikko - ainakin porstereille.

twinspeed

Evosporttien 1200 kuutioisissa, kumiripusteinen on noin 22 kiloa painavampi, kuin mitä suoraa metalli metallissa kiinni oleva, eli ennen vuotta 2004 tehty.

Jotkut lähteet väittää, että 883nen on noin 5 kiloo kevyempi, mitä 1200nen. Itseasiasssa moni lähde väittää näin. Harrikalta en jaksanu suoraa zekata kuitenkaan (mitä sitä ny valmistajalta, valehtelee kuitenkin :D)
"The only sounds are the wind and the dull roar floating back from the mufflers."

shobrother

No niin, tänään tuli itsekin liityttyä painonvartijoihin... Oma -77 rautis chopper tyhjällä tankilla painoi 217 kg josta 92 kg etupyörällä ja 125 kg takapyörällä, aika paljon muuttuu painopiste kun etuhaarukan pituus kasvaa. Perstuntumalla olisin veikannut kyllä pyörää painavammaksi, on kyllä sen verran keuliva tuo laite että painopiste on vakioon verrattuna korkeammalla ja kapeahko stongakin varmaan lisää tuota tunnetta. Otteessa paino on 230kg, mikä on varmaan aika lähellä totuutta vakiorautikselle täydellä tankilla, öljyillä, jne ajovalmiina. Kaverin -92 evosportster 1200cc painaa 215kg täydellä tankilla, pyörästä on kyllä vähän karsittu ylimääräistä romua mutta suht orkkis kuitenkin. Orkkis FXE shovel painoi muistaakseni jotain 245-250 kg, en mene kyllä takuuseen painosta kun on muutama vuosi jo vierähtänyt kun tuosta laitteesta luovuin. Joku noheva shovelin omistaja vois vaikka punnita laitteensa niin saatais faktaa pöytään. Vink vink. ;)