Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

S&S 74" Top end rebuild kit

Aloittaja 72shovel, 09 heinäkuu 12, 11:15:09

« edellinen - seuraava »

72shovel

Selailin tuossa ebayta, ja vastaan tuli tällainen setti:

http://www.ebay.com/itm/S-S-74-TOP-END-KIT-FOR-HARLEY-SHOVELHEAD-66-78-/221053125945

Rupesin tuossa miettimään, kun tuon oman joutuu purkamaan kuitenkin (toivottavasti kuitenkin vasta syksyllä) niin onko tuo nyt loppujen lopuksi niin kallis setti? tarjousta kehiin ja kontissa suomeen talvella.

omasta lähtisin liikkeelle kansien purusta, uudet venat yms. työt osaavalla pajalla, etupytyn tulpan jengat on myös viittävaille huonossa jamassa jo, samoin takapytyn pakoaukon kierre. seuraavaksi pyttyjen kimppuun (mulla orkkikset valunumeroista päätellen) missä ylikoossa? varaa vielä porata? uudet männät renkaineen ja ehkä tosiaan pytyt. Uudet tiivisteet, samalla tietty kaikki pultit ja pinnapultit ja kun nämä kaikki joutuu teettämään koneistamolla, paitsi itse kasaus.

Mietin vaan vaihtoehtoja, tuo kuulostaa ihan hyvältä setiltä, valmiiksi sovitettu männät jne, mutta onko se sitä? kellään kokemuksia tuosta? Pitkälle toista tonnia menee varmasti jo nykyiseenkin yläkertaan kun kunnolla tekee, kaikkine lähetyskuluineen ja ajeluineen ja päänraapimisineen osien tilailun kanssa. mitä muut on mieltä tuosta?

shoveltimppa

Osta tuo S&S:n setti, jos rahat antaa myöden. Enpä muista kenenkään haukkuneen S&S:n laatua.

Kunnostamalla vanhat kannet ja pyttyjen ylikokoon poraamaamisella pääset tietty halvemmalla. Mutta huonolla tuurilla vanhat kannet voi aiheuttaa kunnostusvaiheessa kivoja ylläreitä ja jos joudut ostamaan uudet pytyt, niin nopeesti oot kaikkien kulujen kanssa lähellä tuon setin hintaa.

72shovel

sitä itsekin tässä mietin, tietysti mielessä tarkastaa ja kunnostaa järkevyyden rajoissa ajan kanssa vanhat kilkkeet, on sitten varalla itselle tai kavereille jos joltain poikii vastaavia osia. jollei kunnosta niin säästää suht ehjät osat "kevyessä" öljyssä pahanpäivän varalle

issakka

Morjens.

Minä ostin S&S:N kannet Saksasta.  Väsyin kansiremontteihin.

1. kannet, takakansi = Koneistamo kantanen oli halkaissut ohjuria asentaessaan kannen... Savutti niin peijoonisti ajaessa ja ohjuri oli jo lähtenyt liikkumaan.. remontissa nyt...

2. kannet, takakansi = Norrtäljestä tullessa kannen kiinnityskierren nousi ylös, kansi vuoti ensin pultin reikään ja siitä sitten lopuksi ulos. Tulos= 5mm syvä ura... remontissa nyt.

Sarolea -29, 2kpl ic 350cc -49, 3kpl ic  m-49, Lambretta ld-125 -52, 2 kpl ic m-56, J635 -57, jytäri

72shovel

eli siis tapahtuiko nuo tuhot orkkiskansille vai S&S kansille jäi minulle epäselväksi? (luetunymmärtämisessäni on kyllä usein vikaa) :)

issakka

sori...  rikkoontumiset orkkiskansille... mun epäselvä ulosanti.... 

1. kannet olivat kiinni kun shoveli uitettiin suomeen. Jenkkipoika oli tehnyt tuplatulppakannet ja yrittänyt parantaa kansien virtauksia. Hitsauksiakin oli siellä sun täällä. Koneistamo sitten halkaisi kannet laittaessaan uusia ohjureita. Minä etsin vikaa muualta savuttamiseen...

2. kannet ebay -ostos, orkkiskannet, näyttivät hyvältä, enkä plaanannut niitä ennen asentamista. Norrtäljen reissulta palatessa, Multialla, tuli savut ulos ja jälki oli kuvan mukaista.

Nyt sitten ostin nuo s&s:n kannet. Minulla on myös jemmassa varastossa s&s:n lohkot, jotka ostin viime vuonna Orlandosta. Koneessa sisuskalut on S&S:n strokeri, öljypumppu s&s, kaasutin s&s, Nostajat on laatukamaa, samoin keinuvivusto. Tarkoituksena on sitten ensi talvena kasata kone uusiksi... taas kerran.
Sarolea -29, 2kpl ic 350cc -49, 3kpl ic  m-49, Lambretta ld-125 -52, 2 kpl ic m-56, J635 -57, jytäri

72shovel

Laittelin tilaukseen tuon s&s:n satsin, pitäis parinviikon päästä kolahtaa ovelle. samalla tuli hankittua uudet orkkikset keinuvivut ja akselit täydellisenä sarjana, löytyi amerikanmaalta jonkun trokarin varastosta, pääsee rakentaan venakopat samalla uusiks. jamesin tiivarisarjaa yms.

Lohkoa en avaa itse, ei riitä taidot eikä työkalut mutta sen lähetän tsekattavaksi ammattilaisille (kampura, veivit sekä jakopää), ö-pumppu on vuoden vanha ja nostajat + pesät myös. niillä varmasti pärjää vielä eteenpäin...

kellään tietoa kuka myy suomessa teräksisiä tönäreitä ilman säätöjä koville nostajille, olis vähän kapeammat kun nuo paksut alumiiniset...

Karvanaama

Vanha juttu, mutta kun asiaan liittyy..

Olen saanut sellaisen käsityksen että s&s:n kannet sallisivatkin vakiokansia enemmän nostoa, jossain oli mainintaa muistaakseni 0,560"?

Olisiko jollakulla tietoa kävisikö tuo Spöken kehuma L3S jopa suoriltaan näihin sössökansiin?
Tai joku muu, mikä? ..kanada?

Tuusulan T-Bone

Venttiilinjousien osalta vanhoihin Sössötyskansiin mahtuu jotain .550" nostoa, uudempiin muistaakseni .590". Pakovenan lautasen halkaisija on Sössöttimissä myös pienempi. L3S todennäköisesti mahtuu tekemättä mitään. L5:lle jouduin tekemään jo tilaa, kun overlappia on vähä enempi.

Mutta saapihan nuo jousisetit istutettua vakiokansiinkin, ei sen takia kantsi sijoittaa kaikkia kalja- ja viinarahoja kansiin.

Long John Stroker

Karvanaama

Tässätappauksessahan ovat sössön kannet jo valmiina joten rahat voitaneen sijoittaa jaloviinaan.
En tiedä josko nämä ovat sitä vanhempaa tai uudempaa mallia. Näkeekö sen jostain sarjanumerosta?

Tuusulan T-Bone

Kaipa sen näkee jostain sarjanumerostakin. Mutta uudemmissa imukanavassa oleva hainevä on korkeampi.

Ja sitte sen joustovarankin voi mitata.
Long John Stroker