Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Stongan tekoa, millaisia materiaaleja?

Aloittaja peacemakermichael, 09 lokakuu 16, 11:29:13

« edellinen - seuraava »

peacemakermichael

Hei vaan kaikille!

Suht tuoreena foorumilaisena pahoittelen jo etukäteen jos teen aiheen josta löytyy jo juttua, ja sitä jos kyselen hieman typeriä tällaisena noviisina. Pyörien kanssa oon puuhastellut koko ikäni mutta tällainen tyhjästä luominen on vielä aika lasten kengissä meikällä, täältähän löytyy todella taitavia rakentajia joilta otan mielelläni oppia vastaan  :)

Mutta aiheesta ohjaustanko!
Talven projektia varten pikkuhiljaa ruvennut haalimaan materiaaleja, ja stongan matskut hakusessa. Tuumaista ei löydy oikeen mitään ja 25mm rosteria löytyy vaan 1,5mm seinämällä joten siitä ei tangoksi oo. Mustasta en haluaisi tankoa tehdä koska haluaisin saada kuitenkin kiiltävän stongan ja kromaus lienee melko tyyristä puuhaa näillä leveysasteilla.

Alumiinitankoa löysin 25mm ja sitäkin vain 2,5mm seinämällä, liekö muutenkin vähä turhan hepponen materiaali stongaksi tollaseen tärisevään bigtwiniin. Mites tuo haponkestävä, sitä tuntuu saavan mutta mitäs siinä tulisi ottaa huomioon?

Into rakenteluun on kova mutta koitan malttaa olla huolellinen ja perehtyä ensin materiaaleihin ja niiden työstämiseen, sekä kuunnella teidän konkarien kokemuksia  :)
'65 pan, '70 xlch

HileD

peacemakermichael

Nojoo, näköjään on muut ihmetelly samaa. Ei millään haluis ostaa mitään valmista tankoakaan, saatika jos sellasta tyyliin sopivaa löytyiskään..
'65 pan, '70 xlch

Olds79

25 hst putkee loytyy kyllä 3mm:n seinämällä. Itse ostin keväällä onniselta kangen maksoi n.180â,¬.

Siitä on hyvä pokkailla ja kun vielä hiekalla täyttää niin ei tuu painaumia pokkaillessa.
Niin ja kahvat pysyy paikoillaan kun leikkaa esim. Kaljatölkistä sopivat shimmi soirot väliin.

Kiwi

Eikös rezi ollut taivutellut tollasta ohutta rosteria ja 22 mm paksuseinämäisempi sisällä?

Rezi

Lainaus käyttäjältä: Kiwi - 10 lokakuu 16, 09:47:26
Eikös rezi ollut taivutellut tollasta ohutta rosteria ja 22 mm paksuseinämäisempi sisällä?
Joo niin olen. Ohutseinämäinen rosteriputki päällä ja 22 millinen musta putki sisällä. Kestää taivuttelua litistymättä, matskut löytyy helposti eikä maksa maltaita.