Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Ruiskukoneen tankin irrotus

Aloittaja Veijo Esso, 21 helmikuu 17, 13:23:03

« edellinen - seuraava »

Veijo Esso

Ruiskukoneisesta Dynasta pitäisi saada tankki pois ja ei tullut asiaa ajateltua ajoissa, joten syötössä on paineet päällä, mutta sähköjä purettu jo jonkun verran. Tuleeko sieltä paljonkin tavaraa ulos, jos vetää pikaliittimen irti? En viitsisi kasata taas siihen kuntoon, että saa käymään ja paineet pois.

Kiwi

Pue suojalasit niinku ameriikassa sanotaan, kyllä sen pitäs aika vähällä suikulla saada irti.

Jack

eikö ne paineet sieltä tankista poistu korkin avaamalla?  Vai meinaakko et painetta on jossain muualla....ei ymmärrä?

Mitä noita meidän vehkeitten tankkeja irrotellu, ni ei siltä mitään oo roiskunu...
Flatheads!!!

Veijo Esso

Ei kai bensapumpun paineella ole mitään tekemistä korkin kanssa edes trump-mopedissa? Painehan on siitä pumpusta ruiskun suuttimeen asti ja ainakin autoissa sinne jää painetta kun pumppu sammuu. Ei nyt täyttä painetta, mutta jotain kumminkin. Autojen kanssa olen aina päästänyt paineet pois kun on tarvinnut ropata suuttimia tms.

Minä olen vain lukenut noita jenkkien ohjeita ja siellä kaikesta seuraa kuolema tai vakava loukkaantuminen. Niidenkin varoituksissa voi joskus olla jotain asiallista mutta kaikki on vaarallista niin ei oikeasti tiedä. Sportsterin ohjekirjassakin oli yhdellä aukemalla 13 kertaa hengenlähtö lähellä jos teki jotain tai jätti tekemättä.

Kohtahan tuo selviää kun pääsee talliin kokeilemaan.

hdjokke

Saattaa sieltä muutama tippa tulla bensaa, kun liittimen irroittaa. Olen itse sen tehnyt monta kertaa. Pahimmassakaan tapauksessa bensapumpulta suuttimiin on sentin letkua n. 30 cm pituudelta, liitin puolivälissä. Ei sieltä ryöppyämällä bensaa tulisi siinäkään tapauksessa, että liittimessä olisi jotain vialla. Tankki kannattaa kuitenkin tyhjentää yhdysletkun kautta. Tai sitten lapolla. Ei kannata imeä liikaa, bensa maistuu pahalta.  ;)
Jokke

Veijo Esso

Eipä sieltä mitään juuri tullut pihalle. Just sen verran, että sormia haistamalla huomaa bensaletkun kanssa puuhanneensa. Ei ollut tallissa mitään pääläriä mihin olisi voinut bensat valuttaa, joten tankki jäi vielä tyhjäämättä. Kääräisin elmukelmua liittimen päähän, niin ei mene roskia putkeen. Suuttimien putsaus on jokseenkin tympeää hommaa.