Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

kolaripyörän tuonti

Aloittaja huuha, 13 toukokuu 16, 07:16:07

« edellinen - seuraava »

huuha

Veli asuu Dallasissa ja päästi naisensa autonrattin. Hakiessaan tavaroitaan paikallisesta autovahinkokeskuksesta oli pistänyt silmään, että tollasia suht uusia 103 koneella olevia pyöriä oli pitkät rivit melko naurettavaan hintaan.

Mihin byrokratiaan ensimmäisenä törmää, jos tollasta lähettää suomeen projektiaihioksi/osiksi?
Kokemuksia/tarvetta tollaselle?

huuha

Lähinnä ihmettelen, missä vaiheessa papereita tai vehjettä kannattaa esitellä konttorilla tai tullimiehille?  :-\
-kolaroituna
-kunnostettuna
-rakenneltuna
-omavalmisteena
-ei ollenkaan
???

flhx

Lainaus käyttäjältä: huuha - 13 toukokuu 16, 10:14:30
Lähinnä ihmettelen, missä vaiheessa papereita tai vehjettä kannattaa esitellä konttorilla tai tullimiehille?  :-\

En ole tosin itse kokeillut mutta en usko etta vehjettaan kannattaa esitella konttorilla tai varsinkaan tullimiehille. Keskisormea olen kylla vanhaan hyvaan aikaan nayttanyt yhdelle katsurille mutta se nyt ei ole sama asia.
R.I.P. Lohka, WMC 1965 - 2014
R.I.P. Corey, died Oct 4 2017 Sarasota, Florida. Miss you buddy.

Kiwi

Lainaus käyttäjältä: flhx - 19 toukokuu 16, 04:38:52
Lainaus käyttäjältä: huuha - 13 toukokuu 16, 10:14:30
Lähinnä ihmettelen, missä vaiheessa papereita tai vehjettä kannattaa esitellä konttorilla tai tullimiehille?  :-\

En ole tosin itse kokeillut mutta en usko etta vehjettaan kannattaa esitella konttorilla tai varsinkaan tullimiehille. Keskisormea olen kylla vanhaan hyvaan aikaan nayttanyt yhdelle katsurille mutta se nyt ei ole sama asia.

Tästä olen hieman erimieltä, Ähtärissä oli muutama vuosi sitten seksuaalivähemmistöön kuuluva katsastaja, joka taisi saada kenkää liiallisen asiakkaille ehdottelun takia. Nyttemmin taitaa katsastaa autoja Virroilla (?).
Sen verran vielä etten itse kysestä metodia kokeillut, kovasti se ilmeisesti omia vehkeitänsä olis halunnu esitellä. Tähän kaveriin ei myöskään suositella törmäämistä munasillaan uimahallin saunassa vaikka se siitä taitais tykätä.

huuha

HileD

Juu nämä vehkeet kiinnostaa minuakin!....  ??? ;D ;D ;D

Löytyiskös joltakin tietoa tämmösen omavalmisteeksi laittamisesta? Kokemusta vielä tuskin mutta sitä näkemystä?

Tuusulan T-Bone

Hiukan hassu ajatus, että alunperin tehdastekoisen pyörän voisi tosta noin vaan leimailla omavalmisteena. Ei se nyt ihan niin mee... omavalmisteessa kun saa määritelmällisestikin olla vähemmän kuin puolet tehdaspyörän osia.

Mutta voihan tommosesta käyttää omavalmisteeseen vaikka tekniikan ja jotain muuta pientä ja myydä sitten loput Walgårdin swapissa. Niillä alkuperäisen papereilla ei tässä tee tietenkään mitään.
Long John Stroker

HileD

Lainaus käyttäjältä: Tuusulan T-Bone - 25 toukokuu 16, 21:24:24
Hiukan hassu ajatus, että alunperin tehdastekoisen pyörän voisi tosta noin vaan leimailla omavalmisteena. Ei se nyt ihan niin mee... omavalmisteessa kun saa määritelmällisestikin olla vähemmän kuin puolet tehdaspyörän osia.

Mutta voihan tommosesta käyttää omavalmisteeseen vaikka tekniikan ja jotain muuta pientä ja myydä sitten loput Walgårdin swapissa. Niillä alkuperäisen papereilla ei tässä tee tietenkään mitään.

Juurikin näin tuumin. Tekniikka johonkin toiseen raamiin taikka muokattuun alkuperäseen raamiin. Teoriassa siis ihan mahdollista.

Malco

Lainaus käyttäjältä: Tuusulan T-Bone - 25 toukokuu 16, 21:24:24

Siis miten se nyt käytännössä menee. Kolaroitu pyörä euroopan sisältä. Maksetaanko siitä minkään valtakunnan veroja, jos sitä käyttää aihiona omavalmisteeseen. Lähinnä itsellä mietityttää se, huolettaako viranomaisia lainkaan rungon/osien alkuperä; ovatko ne esim varastetusta pyörästä. Tämän olettamuksen pohjalta olen itse ajatellut, että kait siitä jotkut paperit olla pitää ?

kkuula

Eurooppasta irto-osia tai kokonainen pyörä ei pitäisi olla ongelma tai kenelläkään mitään sanomista varsinkin jos se on ns romutettu ennen suomeen tuontia jolloin sillä ei enää ole ajoneuvoidenditeettiä.
Näkisin että pitää rinnastaa suoraan käytettyjen varaosien kauppaan.

Sitten olleekin toinen juttu jos rungolla(moottorilla) on olemassa ajoneuvoidentiteetti ja paperit jossain maassa, voikohan sitä sitten tuoda maahan ilman viranomaisten kiinnostumista? 
Sportster vm.87 Vantaa

rodchop

Pari Shovelia rakentanu /katsastanu joissa ollut Usa Salvage Title. Katsastanu olen vasta valmiin rakennetun laitteen. Molemmissa verot ollu n. 100e toinen oli palanu toinen varastettu ja löydetty, olivat päätyneet johonkin Usan vakuutus varastoon yms. Josta ostettu.
HOG Forever Forever HOG