Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Työnäreiden säätö solid lifters

Aloittaja CTN66, 13 elokuu 16, 20:19:17

« edellinen - seuraava »

CTN66

Kyseessä on 66-FLH ja ei mikään kilpuri, entiedä mikä nokka on koneessa.
Pyörä on ollut minulla vasta jonkin aikaa ja olen tehnyt siihen perus tarkastuksia. Tänään tarkastin työntötankojen säädöt. Tein seuraavat havainnot:

- lifterissä hydraulid oli poistettu ja muutettu solid adapterilla näytti vahvasti SS osalle. Onko tämä joku köyhän miehen muutos, halpa ja huono?
- säädin tönärit kuten neuvotaan tekemään solid liftereille
- säädön jälkeen työntötankö ei liikkunut ylös alas suunnassa
- tako pyöri mutta samalla sivuttais-suunatinen liike tönäri+lifter. Heilumisen sai pois mutta tällöin ei tönäri pyörinyt. Jätin säädöt niin että tönärit pyöri ja siihen jäi sivuttais-suutainen liike.

Kone käntiin ja mielestäni kovempi mekaaninen ääni työnäri osastolla.

Jos muutos hydraulista --> solid kuten tässä koneessa niin tehdänkö säätö kuten solid? Tällöin jää tuo sivuttainen liike tönäri+lifter. Vai pitääkö säätää tiukaksi jolloin tönäri ei pyöri eikä ole sivuttais suuntaista liikettä?
Onko tällainen muutos huono ratkaisu? Vai pitääkö mennä vaihtaa oikeat solid lifterit tai hydraulit?

Kapteeni sika

Aika yleinen tapa poistaa hydraulit ja jäykkää tilalle.
Säätö kylmänä, ne pitäs laittaa niin että saa pyöriteltyä "öljyisin" sormin. Jos tönärit liikkuu adaptereiden kupeissa sivuttain niin onkohan käytetty jotain vääriä palikoita. Pistä kuvaa.

CTN66

Siis hydraulit oli korvattu solid adapterilla ja tämä adapteri tuli pesästä vetämällä pois ja tappet jäi pesään:
Tässä linkki mikä siellä oli( on mulla myös kuva herjas ettei tue mun kuvamuotoa)

http://www.wwag.com/cgi-bin/WebObjects/WebSite.woa/wa/DirectAction?navi=1&page=%21WW8239

Koko lifteri( tappet) ei ole solid. Varmaankin tappet body on alkuperäien tai kaltainen ja tämän yläpuolella olevan hydarauli osan tilalla oli adapteri.

Kapteeni sika

Mulla on ihan sama setti, hyvin toimii. Adapterit voi nostaa pois ja laittaa hydraulit tilalle jos sellaset haluaa.

Nostajat on tosiaan orkkistyyppiset.

CTN66

Kun olet säätänyt tönärit ja ne pyörivät" öljyisillä sormilla pyörittäen" niin heiluuko tappet+adapter+ tönäri sivusuunnassa varsinkin adapeterin tönärin kosketuspinnalta hiukan epämääräiseti?

Minulla oli säädöt alunperin niin että tönärit ei pyöriny. Säädin kuten pitää ja tönärit pyörii. Nyt koneen käydessä tappet+ tönäri mekaaniset äänet kovemmat. Onko tämä vain ominaisuus?

Titus

Mun mielestä ominaisuus . Jos rallatus häiritsee laita hydraulit takaisin . Itellä kovat nostajat ilman adaptereita. En ole kyllä koskaan saanu äänettömäksi .

Kapteeni sika

Kyllä niitten adapterien pitäs olla jämptit pesiinsä. En tiedä tekiskö joku tarvikevalmistaja nostajia joihin kuuluu paksummat hydraulit, veikkaan kuitenkin että sulla on väärät adapterit.
Kyllähän ne tiukalle säädetyt kepit hiljaisemmat on mut sit venttiilit kantaa kun kone on kylmä. Väljät adapterit tuo varmaan omat lisäkilinänsä.

CTN66

Taitaa tulla kauppareissu ja uudet tappetit kauppakassiin

Kapteeni sika

Älä hättäile.
Mittasin hydraulin halkaisijan, se on melko tarkkaan 12mm (tönäritarkkuudella) nostajan sisään menevältä osalta, kyl sille varmaan joku tuumakokokin löytyy.
Mittaa mikä on adapterin halkaisija, pitäs olla sama 12mm.

Kapteeni sika

Sorry, pistetään milli lisää, 13mm siis pitäs olla adapterin halkaisija...

Jasu

Lainaus käyttäjältä: Kapteeni sika - 15 elokuu 16, 14:17:40
Sorry, pistetään milli lisää, 13mm siis pitäs olla adapterin halkaisija...
Vai 1/2" joka milleinä on 12,7mm..?