Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Single Shot

Aloittaja kimmo, 06 marraskuu 14, 17:26:39

« edellinen - seuraava »

kimmo

Ostin solumuovisen veneeseen tarkoitetun perseenalusen Puuilosta, Motonetista, tai jostain mitä nuita kioskeja ny sattuu olemaankaan. Paketissa lukee ettei ime vettä.
En tiedä uskoakko vai ei, mutta enivei se vaikutti muita peflettejä jämäkämmältä.

Leikkasin palan, liimasin penkkiin ja lumihankityöskentelynä veistelin muotoonsa.

Jack

Flatheads!!!

Kiwi

Lainaus käyttäjältä: Jack - 03 helmikuu 18, 14:54:06
Kuten sanoin, tää on prohommiin... http://www.suutarintarvike.fi/index.php?route=product/product&product_id=390
Tuollanen on kyllä hyvä, pitääkin kysästä joko äiti hävitti kaikki verhoilutarvikkeet...

Rezi

Minä oon muotoillut toppauksia rälläkällä, jossa on uusi santapaperilamellilaikka. Se rouhaisee sekentissä toppaukseen montun joten sen kanssa pitää olla varovainen. Tuo nauhaviila on varmaan parempi.

kimmo

Jep. kokeilin rälläkkää ja uutta lamellilaikkaa. Se oikein "imaisi" kiinni nii että säikähdin... tuo sähköraspi on maltillinen vehje, jolla homma ei lähe lapasesta.

Pitää kokeilla tuota suutarin sisarniittausvehjettä jossain pro-hommassa. Tuo on varmasti paras tapa saada siistiä jälkeä.

Nosturi

Itse olen käyttänyt pehmusteen muotoiluun paineilmakäyttöistä pistoolimallista minihiomakonetta 400 paperilla. Mun mielestä toimii oikein hyvin eikä kierroksien ollessa maltilliset, pääse tekemään pahempia tuhoja pehmusteen kanssa. Laitteen ollessa melko kevyt, hallintakin on melko helppoa. Tällainen vehje maksoi aikoinaan posteineen ebayssä n. 25 euroa, itselläni ei ainakaan ole ollut valittamisen aihetta. Tarpeeksi jytky kompressori laitteen käyttämiseen taasen ei ollutkaan ihan ilmainen.  ;D

http://www.sealey.co.uk/PLPageBuilder.asp?gotonode=ViewProduct&method=mViewProduct&productid=15316&productdescription=&productcode=&category=12&catgroup=275&catmicrogroup=&analysiscode=&requiredresults=16

Chief Rebel Angel

kimmo

Ostin 1mm paksuista vahattua puuvillalankaa, kunnolliset satulasepän neulat ja oikean naskalin.
Neulat ja naskali ovat "kolmilehtisiä" ja toimivat hyvin nahkahommissa.

Naskalin kahvan tekasin harjanvarrenpätkästä.  ;D

Satulasepänompeletta tehdessä, (  neulat kummassakin päässä lankaa)  on hyvä huolehtia että pistojen järjestys pysyy samana ja että päällylangan pistää aina samaltapuolen reikään alalankaan nähden. Muuten ommel hyppää siksakkia eikä näytä niin tasaiselta.

Käsityön jälki näkyy.
Muuten olisikin sama ostaa kaupasta.  ::)

Hieman puuduttava homma, "polven päällä" kun tekee. Jaoin ompelemisen useammalle illalle.
Jonkinlainen "Poni" tms pidike olis ollut paikallaan.

Reunojen viimeistely seuraavaksi.

kimmo

Kuvien jako tökkii. Ehkä nyt parempi kuva.

Veijo Esso

Lainaus käyttäjältä: Jack - 02 helmikuu 18, 11:38:34
sisarniititi vedetään kasaan pro-malliin ns. nakkelilla. sillä jää kupukanta kuperaksi eikä mene littuun niinkun vasaralla naputellessa

Niiden asennukseen saa myös vähemmän pro-mallin työkaluja, eli päästään kovera tangonpätkä. Sellainen tuli joskus ostettua ihan valmiina vaikka ei olisi ollut mikään homma tehdä itsekin. Hyvin sillä on saanut kiinni ne muutamat kymmenet niitit mitä itse olen laitellut.

Hiltunen

Mistäs nuo kapeammat t-palat löysit?

flhx

Lainaus käyttäjältä: Hiltunen - 29 huhtikuu 18, 14:51:05
Mistäs nuo kapeammat t-palat löysit?

Taisivat loytya materiaalina kaupasta ja sitten tyoston jalkeen tallin tyopoydalta.
R.I.P. Lohka, WMC 1965 - 2014
R.I.P. Corey, died Oct 4 2017 Sarasota, Florida. Miss you buddy.