Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Vilkun kiinnitys

Aloittaja Poser Ana, 10 joulukuu 15, 16:17:32

« edellinen - seuraava »

Poser Ana

Näin N00bina kysyn, miten Sporan orggis vilkku on kiinnitetty, mahtaako ruuvin päällä olla jokin suoja ? kts kuva
+++ paskakuski, mutta ei ammatiltaan +++

mopopoika -65

Ei ole varmaa tietämystä, mutta suojaltahan tuo vaikuttaa. Kokeile kammeta varovasti irti pienellä ruuvimeisselillä, niin sillähän se selviää.
Aake
XLH -84

Poser Ana

Ei auta väkivaltakaan, voiko olla, että avataan/puretaan vilkun sisältä vain ?! Kyllähän noi tietty rälläkällä lähtee  >:(
+++ paskakuski, mutta ei ammatiltaan +++

Kiwi

Siis noi on tarkotus irrottaa kokonaan? Minkä ikänen laite toi on jos tommoset on orkkikset? Yleensähän ne on ollu katkasijoiden alapuolella tangosta roikkumassa.

Toi kyllä näyttäs siltä et sen sais esim. puukolla nappastua pois.

mopopoika -65

Kyseessä taitaa olla Sportster Custom?

Kyllä siinä on jonkin sortin koriste kuusiokoloruuvin päällä tai kuusiokolon sisällä. Jos on oikein tiukassa, niin ehkä liimattu kiinne....

Tässä sama ilman tuota suojaa:

Aake
XLH -84

Poser Ana

Kiitos kuvasta, nyt tietää että alla on kuusiokolo, pitää miettiä voisko ton porata esiin ? Mopo on XLH1200 vm-88. Joo kyllä noi ainakin edestä pitää irrottaa, kun toinen on poikki (valuosa). Onhan noi muutenkin vähän rumat.
Mietityttää muutenkin koko vilkun vaihto operaatio, kun vanhoissa vilkuissa on vain yksi johto ja näyttää noissa myytävissä olevan aina kaksi johtoa  :o
+++ paskakuski, mutta ei ammatiltaan +++

mopopoika -65

Jos vilkusta lähtee vain yksi johto, niin se maajohto on kytketty maahan johonkin siellä vilkun sisässä. Itse suosin tuota tapaa.

Tarkista vielä ettei sen suojakuvun pohjassa ole pienenpientä lukitusruuvia. Sen jälkeen kampeat sen kuvun vain pois käyttäen tarpeellista määrää väkivaltaa. Toki tarpeeksi suurella poran terällä tuon kupin voisi saada puhki, mutta itse ehkä dremelillä tuon kannen silpoisin, jos ei kampeamalla lähde.
Aake
XLH -84

Poser Ana

Pitänee yrittää, mitenkäs tollaseen kahden tai kolmen johdon led -vilkku vaihtuu, vai pitääkö alkaa metsästämään samalla tekniikalla olevaa vilkku settiä ?
+++ paskakuski, mutta ei ammatiltaan +++

Kiwi

Kolme johtoa taitaa sisältää takavalotkin samassa? Tai joitain muita hienoja ominaisuuksia. Kahen johon menetelmä on ihan perinteinen, toiseen virta ja toine maihin. Sopivia vastuksia saattaa tarvita väliin, ettei turhan tiheeseen välkytä.

tuuba

Justiinsa pari viikkoa sitten tilasin tollaset ylimmät Kiinasta. Niissä ainakin homma on silläviisin että saa palamaan kokoajan ja Vilkkumaan kanssa eli yks on maa yks on jatkuva virta ja kolmas on vilkku. En olo avannu valoa mutta kai siellä on kaks lankanen polttimo, niin vai olisko toi joku ledi...enpäs olo kattonu
Only way to feel the noise is when it´s good and loud...

TeemuC3

Jenkkimalleissa vilkut palaa koko ajan ns. markkereina, kun virrat on päällä. Eli usa -orggisvilkkuihin menee myös kolme johtoa.
Fat Boy '99 Evo

Poser Ana

Omani on Suomipyörä. Nuo ruuvien suojahilut lähti ihan iisisti olis varmaan lähtenyt ihan kynnellä....vittu mikä mikä amatööri fiilis, no tekemällä oppii ja kun ite tekee niin sattuu tulemaa sellasta kun tulee  :P Etuvilkut sain siististi uudelle paikalleen takavilkkujen kanssa vielä joutu pusaan....onnex on vielä talvikelit...meinaa tulla kiire >:(
+++ paskakuski, mutta ei ammatiltaan +++