Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

-84 softail enska puolen kahiseva ääni

Aloittaja rauta, 02 huhtikuu 16, 15:32:32

« edellinen - seuraava »

rauta

Mistähän johtuu -84 softail enska puolen kahiseva ääni tyhjä käynnillä kovempi ,mutta kieroksilla häviää ja tämä siis vapaalla ,moottori jarrutuksessa ääni taas kovenee mutta vedättäessä taas häviää,vaihdelaatikkoa pyöritetty porakoneella eikä minkäänlaista ylimääräistä ääntä laturista oli magneetit irti mutta nyt nekin valettu ja edelleenkin ääni jatkuu olisko mahdollista että ääni tulee kytkin rummusta sinä on pieni välys.

Kapteeni sika

Olisko enskaketju löysällä, tai kompensaattorissa vikaa..

rauta

enska ketju sopivan tiukalla ja huomasin että ihan sama onko ketju tiukalla vai löysällä ääni kuuluu silti enkä nähnyt kompensaattorissa mitään vikaa.

Kapteeni sika

En nähnyt minäkään vikaa oman pyörän kompissa mut siltä osin hiljeni kun heitin sen romukoppaan ja laitoin kiinteän rattaan tilalle.
Sisäenskan laakeri on myös yksi mahdollinen vikakohde, se minkä läpi pääakseli menee.

rauta

mistä löytää kiinteän rattaan tilalle ja vaikuttaako ajoon joo seuraavaksi tarkoitus vaihtaa se laakeri siihen sisäkoppaan vaikka sormella pyörittämällä ei tuntunut mitään vikaa laakerissa

Merimies-Toni

Pitääkö se meteliä myös vaihde päällä kytkin pohjassa. Jos pitää, niin sitten ei ainakaan enskakopan laakerista johdu.
Pikkuvikoja, heleppo korjata

Kapteeni sika

Esmerkiks:

http://vulcanworks.net/store/Compensator-Eliminator-24-Tooth-1984-93-Big-Twin.html

Sovelissa ei ainakaan huonommaksi mennyt, päinvastoin. Hiljaisempi ja vibratkin väheni, tosin se ei paha ollutkaan. Olen ymmärtänyt että pitää varoa isolla vaihteella matalilla kierroksilla renkuttamista entistä tarkemmin mutta ei ole ollut ongelma.

Evolaisessa on vissiin vähän erilainen se enskan laakeri mut tää piti melkosta ujellusta kierroksilla.

https://www.youtube.com/watch?v=bBUUMExE52s

Lyytinen

Vulcan Worksilta tilasin helmikuun alussa, saa nähdä milloin tulee.

Kapteeni sika

No sepäs kestää...

Mulla on sovelis vulkanin mutteri ja rikka mut ratas on joku itävalmiste, luulen. Hotpaikki ne mulle tilas jostain, toimitus kesti viikonpari.

Lyytinen

No siis maaliskuun alussa kyselin, niin varasto oli, anteeksi anglosaksismi, juossut ulos ja kuulemma sillä hetkellä rattaat menossa karkaistaviksi. Pitänee kysellä ensi viikon lomareissun jälkeen taas.

Kapteeni sika

Näkyy olevan myös Motorcycle Storehousessa evolaisen kiinteitä rattaita, jos kiinan ihmeet kelpaa.

Hessu

Miks ihmeessä tollanen ratas? Hd:n öljykylpyketjuenska sysäyksenvaimentimineen kiristimineen ja on tehtaan parhaiten onnistuneita osakokonaisuuksia. Mikä ei kylläkään vielä tarkoita mitään...

Kapteeni sika

Soveli ainakin toimii hyvin ilman sitä helistintä. Simppeli parempi.