Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Yläkertarempan jälkeistä käyntiongelmaa

Aloittaja veturi, 07 kesäkuu 15, 23:20:25

« edellinen - seuraava »

veturi

Nyt pitää viisaammilta kysyä, kun oma järki on loppu..1340 -80 soveliin pytyt porattu, uudet männät, kansiin pako-ohjurit uudet ja kaikki uudet venttiilit ja seetit koneistettu.
Laitoin moottorin nippuun, koekäynnistin ja kuulosti ihan pirun hyvältä ja kävi nätisti, kun
käyttelin lämpimäksi.
Seuraavana ehtoona jälkikiristelin kansia, päräytin taas käyntiin ja totesin, että käynti
ei kyllä ole enää niin nättiä, kuin eilen ja oikeestaan joka kerta sen jälkeen, kun on
käynnistellyt, niin homma on mennyt huonompaan suuntaan, alkoi tussautella kaasariin
ja enskaketju pitää kalinaa, kun käy niin helvetin epätasaisesti.
No sitten purin kaasarin ja käytin ultraäänipesurissa, ei vaikutusta, venttiilit säätelin
taas uudestaan, kuivasin hydraulit ja 1,5 kierrosta pohjasta ylös. Sytkä (dyna 2000i)
tarkistettu, säädetty yläkuolokohtaan, niin kuin ohje sanoo. Nyt lyö jo lieskaa kaasarista,
kun käyttelin..etupytyn tulpanhatun, kun kiskaisee irti, niin lieskat loppuu..mun mielestä
etupytty käy kädellä koittaen selkeesti kuumempanakin.  Sen jälkeen mittasin puristukset
ja ne oli hyvinkin tasan kummassakin n.9kg.
Mitä siellä on voinut tapahtua ensimmäisen illan jälkeen(paitsi kansien jälkikiristys), itte
järkeilin, että joku imuventtiiliongelma, mutta puristukset on kuitenkin tallessa...oisko
tää kuitenkin sytkäpuolen sekoilua, ei viitteis heti ruveta varmuudeks kantta irroittamaan.


Kapteeni sika

Ilmeisesti sulla on orggis-tönärit, tai ainakin kierrenousut on samat. Mulla on Cranen puikot ja niitä pitää kääntää 3 kierrosta auki kun häslätään hydraulien kanssa. (ite ajelen kovilla nostajilla)

veturi

Tönärit on todennäköisesti orggikset. Ehdin tossa jo hypistellä sytkäboksista tulevia piuhoja,
että joko joku ehti sulaa johonkin pakoputken kylkeen tai jotain, mutta ehjiltä näyttävät.
Siinä on juu dynan single-fire/single-coil vermeet ollu mun aikanani, ei kai se voi seota silleen,
että alkais roiskia etupyttyyn kipinää miten sattuu...vai voiko? Etupytty oli kyllä selvästi kuumempi. Koko ajan tekee mieli nojata siihen, että samoilla säädöillä se jo ehti käydä ihan
hyvin ilman ylimääräisiä ääniä...no pitää tonkia lisää..en o vielä edes uusia tulppia kokeillu,
toki hyvin tulee lieska kaasarista vanhoillakin :-\

Karvanaama

Emmää sen viisaampi ole, mutta kokeilemisen arvoista voisi olla tulpan johtojen vaihto vaikka ihan vaan kaverilta lainaksi.

Sitten jälkikiristystä tehdessä otsasuonet pullottaen on kova kiusaus ottaa tukea kaasarista, imuvuotoa pukkaa sitten. Onko voes käytössä tai imukaulasta reikä tukittu?
Tuo etupytyn lämpö kielii laihalle menemisestä.

Kapteeni sika

...ja jos siinä on sössön kaasari ja oot käyttänyt konetta ryyppy päällä niin siitä ei tulpat tykkää...

veturi

Voesia ei kasikymppisessä vielä ollut, imusarjassa on uudet kumit ja laipan tiivisteet on
tiivisteliimalla yritetty varmistaa..orggis läppäkeihin on tähän asti toiminut ihan tyydyttävästi..
seosruuvi on n. 1 3/4 kierrosta auki. Mitäs te ootte pruukannu suihkia siihen imusarjan päälle,
kun on vuotoja etsitty?
Siinä olet kyllä oikeassa, että nyt voisi olla sopiva aika uusia tulpanjohdot. Pitää tarkistella
taas perusjutut uudestaan läpi. Ja seuraava murhe onkin jo kolkuttamassa, kun ajoitusreiän
tulppa on tod.näk. viimeistä kertaa näillä kierteillä kiinni ...onko joku saanut korjattua sen
kierteet purkamatta moottoria?


leafhill