Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Evo fxr vai tc dyna?

Aloittaja Temes, 29 joulukuu 17, 17:10:17

« edellinen - seuraava »

Temes

Eli harkinnan alla ollut jompi kumpi kyseisistä malleista, kertokaa risut ja ruusut kummastakin.

holmisto

EVO FXR on jonkun viisaiden mukaan viimeinen ja oikea HD. FXR:ssä on ainakin perinteinen rakenne rungon suhteen. Dynassa runko kahdessa osassa. Kone ja swingi yksi osa ja kehto etupäineen toinen. FXR:ssä kone pultattu sunkoon ja Dynassa kumityynyillä. FXR:än kuutiotuumia voi kasvattaa rajallisest kun lohkojen materiaalivahvuus tulee vastaan. Vaihtoehtona on hommata  S&S, Ultiman, Delcronin levitetyt lohkot jolloin homma onnistuu.  Dynassa homma onnistuu kevyemmällä työllä ilman lohkojen vaihtoa jos lähtökohtä on 96cid. Varmaan paljon kiinni minkälaiseen ajoon meinaat pyörän hommata. Käy koeajamassa molemmat jos mahdollista niin huomaat eron.

Tuomo

#2
Osta se kumpi on mielestäsi paremman näköinen, sen tarkempaa analyysia turha pohtia. Et vaikka toinen olis miten paljo parempi raa' an teknisesti niin kyl kai sitä parempaa ulkonäköö kuiteskin jokainen ensisijaisesti hakee, sen sitä aina ekaks laittaa merkille kun lähtee ajamaan  ???

Myös FXR:ssä tekniikka on kumiripusteinen, ei suoraan rungossa.
Erona (muistaakseni) että FXR:ssä ripustuspisteitä 3, Dynassa 2.
Tämä ja FXR-rungon takapään kolmiorakenne tekee siitä lähtökohtaisesti hieman tukevamman. Mutta epäilen että harva syöttää mutkapätkillä koko ajan niin kovaa että ero nousisi merkittäväksi.
Ja aftermarket-osaa Dynan parantamiseksi on saatavilla.

Ainakin Evo-koneisen Dynan ripustus toimi niin että kone vatkasi tyhjäkäynillä, mutta tasaantui ajokierroksilla.
Käsittääkseni FXR taasen vatkaa (hieman) koko ajan.

Kysyttujen vaihtoehtojen väliltä siis  huomattava että myös Evo-koneinen Dyna on olemassa.

Evo vs. TC makuasia sekin. Evo on luotettava ja kulutusosaa siihen voi vaihtaa ikuisesti. Viripalaa saatavilla hyvin että kotimekaanikkokin pysyy tyytyväisenä. Toki jos tilavuutta lähdetään hakemaan niin alunperin pienempänä rajat tulee vastaan aiemmin. Mutta aftermarket-lohkoa yms löytyy kuten edellinen jo kirjoitti.

TC hieman monimutkaisempi ja lähtökohtaisesti tehokkaampi. Myös tähän saa osaa hyvin.

Kumpikaan malli, mutta etenkään FXR ei ole enää aivan tuore. Vuosien ja vuosikymmenten käyttö jättänyt jälkensä. Pyöräyksiöiden väliset erot huomattavia.

Kun FXR tuli niin sitä hylkjeksittiin kun se näytti niin japsipyörältä. Nyt kun aikaa on kulunut niin malli noussut vähintäänkin kulttitason suosioon. Mutta oletan että kun aika kierähtää vuoteen 2050, niin puhutaan että "kyllä se saatana V-rodi  oli viimenen oikeee HD, nää nykyset on ihan rimpuloita"  :D

Poser Ana

+++ paskakuski, mutta ei ammatiltaan +++


Temes

No 88 vuoden FXR tuli kuitenkin hommattua.

timoteus

minäkö normaali ? ite oot normaali