Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

toisenlainen perän levitys

Aloittaja bombiker, 26 tammikuu 15, 10:48:08

« edellinen - seuraava »

bombiker

Onkos kukaan tehnyt, tai suunnitellut tekevänsä perän levitystä "jackshaft:iä" käyttäen? Minulla on -88 evo softail mihin tätä olen miettinyt. Uudempaanhan tämän käsittääkseni saa valmiina ostettua. Mitkä lie detaljit sitten syynä ettei tämän ikäiseen saa, en tiedä. Eikä sen väliä kun maksaa kuitenkin tonneja...

Hemuli

Käytännössä kaikkien softailien rungot ovat identtisiä, noihin vanhempiin ei vaan listata siitä syystä että niissä on alunperin ollu erillisellä säiliöllä olevat iskarit eikä tilaa ole siinä missä tuoreemmissa. Harvassa enää niitä orkkisiskareita on joten samat osat käy.

Mutta eihän tuollainen "jackshaft" ole mitään muuta kuin pätkä pyörän runkoon laakeroitua akselia jonka molemmissa päissä on ketjuratas. Ei nyt mitään rakettitiedettä. Pultattavia laakeripukkeja saa traktorikaupasta, akselin koneistus lienee se haastavin homma.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

bombiker

Joo eihän se äkkiseltään muuta olekaan kuin akseli minkä päissä rattaat... Mahdollisuuksia vain on monia. Rattaat  vasemmalla puolella tai pidemmällä akselilla siirrettynä oikealle puolelle ym.  Tämä on ensimmäinen hd minulla ja uusia nämä jutut, mutta tuntuisi kuitenkin helpommalta toteuttaa levitys tällä tavalla. Eikä pyöräkään levenisi turhaan. Ihmetyttää että miksei tästä löydy mitään keskustelua oikein mistään. Tai kuvia valmiista toteutuksista.

bombiker

filtteri

eikös tolla systeemillä toimivaa peränlevitys kittiä saa ihan valmiinakin softailiin,muistaakseni valmistajana toimii ricks.

bombiker

Saa. Uudempiin. Toisaalta niinkuin tuossa hemuli kertoi, niin rungot identtisiä. Iskareiden säiliöt vain tiellä.
Mulla on joku softailin swingi lojumassa nurkissa ja kokeilin sitä pyörääni, mutta se otti yläpäästään kiinni. Elikkä mahtui olemaan paikallaan, mutta ei jäänyt joustovaraa. Mikähän se swingi mahtaa olla, jos rungot on identtisiä...  jokatapauksessa mietin jos sitä kyseistä swingiä lähtisi muokkaamaan aiemman kuvan tyyliseksi. Onks tässä edes mitään järkeä?! Jos saan palikat heftattua oikeille paikoilleen ja ammattilainen hitsaa sitten saumat, niin voiko tommoseen edes luottaa. Eipä tuo mikään voimanpesä ole mutta silti.

marwec

Bombereihin tullut tuollaisella firmalla teetettyä ku Final Vision Bikes.
Linkissä hyvä esimerkki vaikkakin eri pyörä kyseessä. https://www.facebook.com/finalvisionbikes/posts/543205005823241

En usko että hinnat hirveesti poikkeaa kyykyn ja kustomin välillä, kun työtä tulee periaatteessa saman verran. Niin ja lisäksi tuossa pääsee tukemaan pienyrittäjää!
"Kun mä mopolla ajelen, taikka telkkaa kattelen, silloin mun päässä nykii"
Maho Neitsyt - Mikä Mun Päässä Nykii