Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

akkuko finaalissa?

Aloittaja pommikone, 19 huhtikuu 15, 10:50:14

« edellinen - seuraava »

pommikone

Mahtaakohan olla akku tullut tiensä päähän kun koittaa startata niin ei jaksa pyörähtää ja ilman tulppia kyllä pyörii ja akku on HD originaali mutta ikää jo muutama vuosi ja on muka täyteen ladattu. Ostanko alkuperäisen vai litiumin ja mistä kannattaa kysellä hinnan puolesta.

ma^ko

Tarkista ensin akkukaapeleiden kunto ja kiinnitys, erityisesti maakaapelin.
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

pommikone

Johdot ok ja kunnon kaapelia, taitaa olla tuo akku ei jaksa kynnyksen yli

Merimies-Toni

Ja molempien napojen liitokset olet katsonut? Saattaa joskus hapettua niin, ettei kaapeleita irroittamatta huomaa.
Pikkuvikoja, heleppo korjata

Kapteeni sika

Koitas vetää kunnon kaapeli startin persauksesta suoraan akun miinukseen. Mulla auttoi. Oireet oli että kylmänä eka pyörähdys oli niin hidas että siinä ehti jo epäileen pyörähtääkö täyttä kierrosta. Nyt pyörähtää heti täydellä teholla vaikka pakkasella.

Greasemonkey jake

yleismittarilla mittaa voltit akusta ennen käynnistystä ja käynnistyksen aikana...
buellissa tippuu uudella hyytelöakulla 9volttiin, kun starttaa kylmänä...
litium-ioni akulla loppui ongelmat, mutta vielä kylmässä(alle 5astetta) ja kylmällä koneella ensimmäinen pyöräytys on hidas, mutta se kuuluu kaiketi asiaan...
itse mokasin maadoituksen kanssa, kun maalauttelin osia, enkä huomannut hioa liitoskohtia puhtaaksi... homma korjaantui uusituilla maajohdoilla, joista toinen menee runkoon ja toinen moottorille...
If the river was whiskey, and I was a diving duck, I would never come up...

pommikone

Kaapelit irrotettu ja kontaktipinnat hiottu eikä tilanne muuttunut, onko normaalia että maakaapeli on startin kiinnityspultin alla

arho

Johdot johdot!! Mut itse huomasin joskus että prätkä akuissa ei ole minkäänlaisia kylmäkäynnistys ominaisuuksia niinkuin auton akuissa. Välillä ei tarvinnut kuin irrottaa akku ja tuoda sisälle lämpiämään, ni johan tarttas. Tämä siis kevät viileillä. Tarpeeks monta kertaa kun aamulla myöhästy töistä niin tajus tuoda akun illalla sisälle ;)
Do it doggystyle

pommikone

Käyttää vielä solenoidi auki ja jollei auta niin akkukauppaan.

Kapteeni sika

Lataa se akku ja ota mukaan kauppaan, pyydä tekeen sille rasitustesti. Mä oon menny 2 kertaa akkukauppaan akku kainalossa ja molemmilla kerroilla akku olikin hyvä. Ekalla kerralla vika löytyi huonosta maakontaktista ja toisella kertaa oli solkku sökö.

pommikone

Solenoidi käytetty auki ja pinnat hiottu kuntoon mutta oireet ei parantunut, no viikoksi duuniin ja käydään akun kanssa rasitustestissä

Make

Koititko tota Greasemonkey Jaken neuvoa?
Starttaus on hyvä rasitustesti.
Greatest enemy of freedom is satisfied slave

pommikone

Duunireissulla pitää koittaa ens viikolla tuota