Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

TC 99 ja kadonnut vapaa

Aloittaja JaL3, 23 maaliskuu 15, 01:56:36

« edellinen - seuraava »

JaL3

"Uus" mopo mulle, eli -99 Road King kyseessä, 75 k mailia mittarissa. Ongelmana vapaan löytyminen paikallaan, menee vaan suoraan kakkoselle esim. valoissa seisottaessa. Jos liikkuu eteenpäin tai kone on sammuksissa niin vapaa löytyy samointen. Säätelin kytlkimen manuaalin mukaan ja vaijerin välyksen samoin, ei auttanu. Oisko raadilla ideoita mitä seuraavaks kateltais? Kierot levyt? Käyttövivusto (se mis ne 3 kuulaa on) kulunu väljäks? Joku muu, mikä? Kiitosta tietäjille jo etukäteen.

Kuva kamppeesta jos jotakuta kiinnostelee: http://1drv.ms/1IhxoqO
1999 Road King Classic

Juvakka

Varmaan tarkistikin jo nuo siirtosarjan välykset...
Don't push the river
https://youtu.be/rCii1j0G1Js

JaL3

Tää ny tuntuu kyllä enemmänkin sille ettei kytkin irrota kunnolla mutta tsekkaanpa nuo välyksekkin, kiitosta.

Aprikoos, hokasin että kun käsin kiskasee polkimesta niin vapaa löyty heti eli se tietty viittais vivustoon.
1999 Road King Classic

ss454

Vaihtaisin öljyt (tehty jo?). Sen jälkeen uudelleen kytkinvaijerin säätö. Eipä tuo kytkinvaijerin 3pallukan kiinnityskään ole poissuljettu vaihtoehto. Itsellä loppui vaijerista säädöt ja uutta vaihtaessa huomasin että systeemi liikkui liian pitkälle. En huomannut tuolloin katsoa onko härpäkkeen liikettä rajoittava lukkosokka oikein paikallaan. Miten tuo kuulasysteemi sitten kuluu, niin ainakin minulle arvoitus. Ja toki tuo vivuston tiukennus myös tehtävä ellei jo kunnossa.
Omien vajaan 500km ajojen jälkeen tuntuu tuo talven remontti olleen paikallaan. ;)

SOHVELI-76

 Tuskinpa tässä tapauksessa kyse tästä mutt samalla kurkkaat jos purat. Nimittäin Evo Electrassa mennyt jo kaks näitä Transmission Shifter Rod Lever ja aina poorit silleen että eka katoaa vapaan löytyminen.. Uudempiin tuo kai on vahvistettu?
0405691644

JaL3

Kiitosta taas. Öljyt on kirkkaat ja juuri vaihdettu 75 k mailin huollossa ainakin huoltokirjan mukaan. Edellinen omistaja on pitäny tästä kyllä aivan helevetin hyvää huolta. Kaiki huollot ja korjaukset on kirjattu ja jumalaton nivaska kuitteja tuli mukana. En olis muuten uskaltanu noin paljo ajettua ostaakkaan.

Pitää ottaa se pukille vaan, ei vissiin muukaan auta. Ei vaan ois millään viittiny alkaa putkia irrottaan että saa ton kuulamekanismin tsekattua. Otan nyssit samalla kytkinpakan auki ja pesen, hion ja tsekkaan levyt. Katon ton polkimen akselin kans.

Säädin sen kytkinpakan päässä olevan pultin hieman alle puol kierrosta takas siitä kun ottaa kii ja kahvan päästä vaijerivälyksen pariin milliin. Silti paikallaan ollessa saa poljinta vetää ihan tosissaan että lähtee ykkönen pois päältä (ja menee sitte tietty kakkoselle suoraan). Oiskohan se kuitenkin itte kytkin kun tahmii koska silmämääräseti katottuna pakka aukee ihan reilusti kun kahvasta vetää?
1999 Road King Classic

ss454

Onko öljyjen merkistä tietoa? Redlineen vaihtamalla voi jo joku juttu korjaantua ;) tai sitten marjapuuroa ei ole koskaan pesty eli vaihdettava siitä pois.

JaL3

Formula+:aa se näkyy käyttäneen. Voorumeita lisää tutkailtuani meinasin koklaa seuraavia juttuja, hihkaskaa viisaammat jos näyttää pöljälle:

1. Tsekkaa vaihdevivuston kunto ja kiinnitykset

2. Enskakoppa auki ja kytkinpakka pöydälle. Pesu, hionta, tarkastus ja kasaus, ATF-öljyt koppaan.

3. Kytkinvivuston tsekkaus laatikon päästä

4. Antaa olla, vaihdetaan vauhdissa vapaalle vaan  :P
1999 Road King Classic

HillyMan

Mulla on sama homma shovelissa mutta ei sinänsä häiritse kun olen oppinu että kun pikkusen liikauttaa pyörää eteenpäin (jalalla) samalla kun nostaa vapaalle, muuten ei sillä voimalla vipu liiku ja kovemmalla voimalla menee kakkoselle. Väittäsisin että levyt puree sen verran kiinni että ei ihan hereesti toimi. Enskaöljyillä voi kokeilla leikkiä josko joku toinen öljy sopii kytkimelle paremmin.