Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Viragosta jäykkäperä

Aloittaja Valiantman, 10 joulukuu 13, 22:21:41

« edellinen - seuraava »

Don Quijote

"ainoa asia mitä ihminen on oppinut historiasta on se, ettei ihminen ole oppinut mitään historiasta.

Valiantman

Ehdotus on hyvä, mutta levyn neula on juuttunut soittamaan, että jäykkäperä bobberi pitää saada.

ma^ko

Ja ahion vaihto ei ole vaihtoehto?
Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt, voi ihminen korjata.

Valiantman

Tottahan toki aihiotakin voi vaihtaa. Nyt ei vaan ole rahaa ostaa tilalle mieluista laitosta. Ja tämä virago-yksilö suorastaan pyytää tulla pilatuksi. Mieluiten sen silti pilaisi tyylillä ja jos mahdollista, kerrasta oikein.  ;D

Valiantman

Kysymys taitaa olla jo yksinomaan teoreettinen (koska mitään ei ole asiassa tapahtunut), mutta:

Rungon osuus on Trafin laskuissa 28 % moposta. Jos käyttää pelkän emäputken (tai Viagran kohdalla tuon etuakselin kiinnityskohdasta putkirungon alkuun asti), niin meneekö prosentit kokonaan? Jäykkäperämuutoksen 8 % lienee mietitty lähinnä HD/britti/jytäjammu kehtorunkotyyppiseen muutteluun. Ja jos nyt lähtisi edes kuvittelemaan, että uskaltautuisi tunaroimaan rungon uusiksi, pitääkö muutoskatsastukseen olla muutakin mukana kuin tunaroitu mopo (cad-kuvia, laskelmia, terästen seostietoja)?

Motomatti

Jarrutestitodistus lienee tässä tapauksessa pakollinen.
Muista todistuksista lienee hyväksi pyrkiä minimäärään.
Itseltä on vaadittu todistus hitsaumenetelmästä. Ei suoranaisesti siitä miten juuri pyörään tehdyt saumat on hitsattu vaan mikä on ollut hitsausstandardi (menetelmä ja välineet) jota on sovellettu kyseisessä tapauksessa. Maininta hitsaukseen käytetystä lisäaineesta, suojakaasusta ja käytetyistä materiaaleista. Ei siis mitään luokkahitsaustodistuksia tai lujuuslaskelmia.

Jos vaativia todistuksia alkaa viljelemään niin tottuvat katsastuksessa pian niitä vaatimaan ja homma menee vaikeammaksi jälkeen tulevilta.