Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

pop up korkki

Aloittaja kallio, 19 helmikuu 10, 23:04:31

« edellinen - seuraava »

kallio

kysytään täältäkin kun tuntuu että osa porukasta ei  käy tuolla hdcf:n sivulla.

mistä pop up korkki? Pitäs löytää sellanen hitsattava malli. Tollella tietenniin olis mutta hitsi osat rosteria tai alumiinia, eli eri matskua kuin tuleva tankki. Onko muilla valmistajilla? Mitä olette käyttäneet? Osagatalogeista löytyy muutama mutta on kaikki halkaisijaltaan melkein 6 senttiä kun pienimmät mitä oon nähny liikenteessä ollu noin 4cm.
Amerikan pojilla näyttää olevan aika montaa merkkiä mutta ei ehdi sieltä asti odottelemaan..

Antti S.

Ebaysta löytyy kaikkea mahdollista:

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Harley-Chopper-Bobber-Gas-Tank-Bung-Pop-Up_W0QQitemZ360214301957QQcmdZViewItemQQptZMotorcycles_Parts_Accessories?hash=item53de720d05

Toimitusaika on jotain parisen viikkoa kun tuolta tilaa,mutta saattaapa se venyä yhtä pitkäksi kotimaisillakin diilereillä,mikäli ei ole hyllyssä ::)

kallio

Lainaus käyttäjältä: Antti S. - 19 helmikuu 10, 23:09:50
Ebaysta löytyy kaikkea mahdollista:

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Harley-Chopper-Bobber-Gas-Tank-Bung-Pop-Up_W0QQitemZ360214301957QQcmdZViewItemQQptZMotorcycles_Parts_Accessories?hash=item53de720d05

tsekattu on mutta ei pysty huutaa ja odottaa, maanantaina alkaa tankin muokkaus ja loppuviikosta pitää saada jo korkki paikalleen.... Meni suunnitelmat uusiksi ihan loppumetreillä tankin suhteen ja siksi kiirus..

Antti S.

No,rahalla saa ja nopsaan näidenkin rojujen suhteen.Kaverille ostin virityspalikoita autoon,UPS:illa toimitettiin perille ja kesti n.14 h saapua New yorkista perille.
Noin nopea toimitus on kyllä myyjän hanakkuudesta kiinni,eipä ole moista sattunut ennen tuota tai jälkeen päinkään...

rodchop

Eipä sillä oo väliä onko rosteria. Itse hitsaillu mm.rosterista kiilotetun tankin pohjan sekä parit tankin korkit tuollaisiin sportyn pikku tankkeihin. Hyvin ovat kestäneet!
Edit. Jos tohon päädyt hitsaa happosella langalla.
HOG Forever Forever HOG

Hemuli

Onko silläkään nyt suurta merkitystä hitsaako happoisella vai tavallisella langalla? Kai noi Tollen kaulukset on rosteria ihan vaan sen takia että kun korkin tiivistepinta on syytä jättää maalaamatta niin ei lähde ruostumaan. En ole kuullut juuri kenenkään tekevän itse tankkia rosterista.

Mihin muuten noin hirveä kiire tähän aikaan vuodesta? Täälläkin tänä aamuna yli kaks'kyt astetta pakkasta...
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

kallio

Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 20 helmikuu 10, 10:04:30

Mihin muuten noin hirveä kiire tähän aikaan vuodesta? Täälläkin tänä aamuna yli kaks'kyt astetta pakkasta...

kun tietää aioista puolet liian vähän tarvii rakenteluaikaa puolet enemmän, eli 22. toukokuuta on jo kohta ovella..

rodchop

Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 20 helmikuu 10, 10:04:30
Onko silläkään nyt suurta merkitystä hitsaako happoisella vai tavallisella langalla? Kai noi Tollen kaulukset on rosteria ihan vaan sen takia että kun korkin tiivistepinta on syytä jättää maalaamatta niin ei lähde ruostumaan. En ole kuullut juuri kenenkään tekevän itse tankkia rosterista.

Eipä sillä tosiaan merkitystä! On vaan mielestäni helpompi hitsata tuolla happosella, kun putsimpaa. Sekä ei ehkä se sauma ruostu niin helposti. Tosin riippuu mihin tuon maalin rajaa jne.
(maali tosin pysyy kuulemma huonommin kiinni happoses)
Mutta turha nyt tuon takia pakettia lankaa ostaa jos ei muuten satu hyllys olee.
Itse vaan tullu noi rosterin / mustan raudan väliset liitokset happosella langalla tehtyy!
HOG Forever Forever HOG

Tuukka

Toi ylempänä olevan linkin korkki taitaa olla sitä mallia, joka kerää vettä sinne poteroon.
Ja sitten kun korkki avataan missäs ne vedet ovatkaan? Tollessa ei tätä ongelmaa esiinny niin pahasti. Itse ostin kaverilta sportin tankista yli jääneen kierteen ja hitsasin sen uuteen tankkiin.
sitten vaan pelkkä popup korkki bikelineltä.
C.O.G.

Lawless

Itse ostin Tollelta ihan "paskaraudasta" tehdyn popupin edelliseen chopperiin.
Nykylaitteessa on rosterinen Tollen popup korkki, ei mitään ongelmia hitsauksen tai maalaamisenkaan suhteen. Rosterikorkin edut juuri sellaiset kuin Hemuli ja rodchop kuvaili.

Nopeat toimitukset, varsinkin kun tilaa puhelimitse.

Flstc91

Onko sportsterin korkki minkä kokoinen halkaisijaltaan kierteen kohdalta? On varmaan oikea kätinen?

Hessu

Rosterin käytöstä bensatankissa tulee mulle ekana mieleen että, tarttuukohan tina siihen.
Tai siis lähinnä se pohjustusaine.

Jauhoparta

Itte olen hitsannu rosteria mustaan 304 langalla. Se on muutenkin ihan hyvä lanka jos ei oikein tiedä mitä hitsaa. Todellisuudessa ei taida paljon merkitystä olla millä näitä härveleitä hitsaa, ite paljon happosella mustaa hitsanneena en ole kestävyydessä eroa huomannut, vielä  :-\ Ainakin kirkkaalla saa helpommin tiivistä, kun ei huokosia tule ollenkaan yhtä helpolla kuin mustalla hitsatessa. Niin, ja tina tarttuu hyvin happoseen ja rosteriin  :)