Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Sähkö kateissa

Aloittaja Lexus, 13 maaliskuu 10, 20:01:01

« edellinen - seuraava »

Lexus

Moi kaikkitietävät!!!

Ongelma -86 Softail
Startti nappulaa painettaessa ei mitään tapahdu, ei edes klik missään vaiheessa.
Clymerin mukaisesti tehtyjä tarkastuksia kun olen tehnyt, niin pikkasne olen hämääntynyt mitä tehdä.
Starttirele on uusi, Starttisolenoid on uusi.
Clymerin ohjeen mukaisesti en ole saanut testattua starttinappulaa saati tappokatkaisijaa.
Koska siinä pyydetään testaamaan input ja output,eli joudunko purkaamaan sitten kahvan jotta pääsen nappuloiden inputtiin ja outputtiin käsiksi.
Vika on todnäk juurikin katkaisijoiden johdoissa vai olenko ihan mettässä??

Olen kyllä omasta mielestäni saanut testattua toisella tavalla että virta kulkee ko virtapiirissä.
Eli johto joka menee sisälle kahvaan toinen mittarin johto kiinni ja se mikä tulee ulos niin siihen toinen mittarin johto kiinni. Voila kuului äänimerkki ja jopa tappokatkaisija toimi kun sitä kliksauttelin.

Eli missä muualla voisi vika olla??
Onko tietoa vai  oliko liian epäselvästi kerrottu että menitte tekin sekaisin..

Kiitos ja etukäteen
Army toiletpaper is like Clint Eastwood
- Rough and takes no Shit -

Hemuli

Toimiiko sähköt muuten? Jos toimii niin himmeneekö valot kun painat starttinappulaa?

Itse lähtisin tarkastelemaan vikaa ensin akkukaapeleista, ne voi olla joko löysällä tai sitten murtuneet liittimen juuresta niin että kutistussukka vielä pitää päitä yhdessä eikä sitä päältä päin huomaa. Reipas ote piuhasta yleensä paljastaa vian ;D.
Sportsters rule - blowing away big twins since 1957

Lexus

Sähköt toimii ja valot palaa kirkkaasti.
Myös starttinappulaa painettaessa.
Siksi epäilen tuota kahvojen sisällä olevia johtoja.

Ja omasta mielestä akkujen johdot on kunnolla kiinni..

Se toimi aikaisemmin mutta yhtäkkiä lakkasi toimimasta.
No valon sulake naksui ja  sen  jälkeen lakkasi toimimasta kokonaan.

rodchop

jos sulla jokin sulake napsuu niin jokin maissa? Itse starttia vois kokeilla esim silleeen etä irroitat startista sen herätevirta piuhan. Sitten yrität starttaa, samaan aikaan mittaat tuleeko siihen piuhaan jonka äsken irroitit virtaa!  Jos ei mittaa tuleeko startti releelle virtaa? Onhan akku ladattu täyteen sekä onko + sekä - kunnolla kiinni? orgis kahvat aika tarkkoja miten laitat ettei mikään piuha oo puristuksissa ja siten ota maihin.  Rapsi yksitellen eri sähkölaitteita irti ja kokeile koko ajan staerttaako! sitten kun löydät viallisen vehkeen, helppo paikallistaa missä siinä vikaa. Ota kahvat löysälle & heiluttele jos välillä toimii tiedät missä mättää ???
HOG Forever Forever HOG

mopopoika -65

Rodchoppia kompaten...

Mulla teki -90 evosportissa saman kun vaihdoin stongat viime kesänä. Otin käsikontrollit auki ja tällöin startti toimi normaalisti. Sen jälkeen käsikontrollit takaisin paikoilleen t o d e l l a  huolellisesti ja homma peliltti. Eli tarkkoja on.

En -86 softailin sähkökaaviota tunne, mutta jos rele on samanlainen kuin samanikäisessä sportissa, niin releelle menee:
1. oranssi virta suoeaan sulakkeelta (mittaa että tulee)
2. musta maa (tarkista että on kunnolla kiinne)
3. musta virta starttinappulalta (tarkista että tulee kun virtaa kun painaa nappulaa)
4. vihreä herätevirta startille (tarkista että tulee kun virtaa painaa)

Jos 3. ei toimi, niin vika IGN -sulakkeen - käsikontrollien ja releen välissä.
Jos muut toimii, mutta 4. kohta ei, niin tarkista maa.

Aake
XLH -84

Raimo-Raato

Ja onhan akku ladattu talven jäliltä täyteen?
A.K.A. Rambe

Lexus

Jippii onnistumisen riemua..

Vika löytyi

Oli tappokytkimelle menevä piuha poikki.
tai liitos jonka olin tehnyt sellaisella uudella kutistesukka jutskalla.
Oli ilmeisesti liian kuumaksi tullut kun laitoin kiinni ja sen myötä kovaksi joka oli sit napsahtanut poikki kun johtoja siirtelin.
Meinas jo loppua usko mut hyvä että löytyi jotta pääsee ottamaan ensisavut.

Kiitos avusta.