Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

Red Hot Chili Chopper

Aloittaja Rezi, 01 lokakuu 10, 22:05:14

« edellinen - seuraava »

Sande

Tost keulast tulee kyl todella porno 8) Mukava seurata kuinka metalli muuttaa muotoaa

JuhaP

FXRT bagger '92 | FXSTC '95 jäykkäperä kopteri

Rezi

Kiitos kehuista!

Hitsailin ja muotoilin yläteekappaletta. Tämä kanttinen lookki ei oikein hivele silmää.


Akselin runkoputki kunnolla kiinni ja rälläkkä soimaan


Jousen yläkiinnike tekeillä. Typerän näköinen tötterö


3mm rosteripeltiä on helppo muotoilla


Muistuttaa jonkun eläimen pääkalloa ;D


Hoksasin tätä kuvaa katsoessa, että hupsista, on unohtunut mietittiä stongan kiinnitystä.

Kiwi

Jotenki se on näyttänykki puutteelliselta :D No emäputken kiristinpulttiin teet kaarevan jatkon ja jaat sen kahteen, ellet aatellu vaan kaasukahvaa laittaa. ;D

Pekka äL

Tai sitten niinkuin uudessa Goldwingissä, jossa tanko on laakeroitu erikseen ja ohjaus tapahtuu raidetankojen välityksellä! Aattele ny, vaikka tanko keskelle tankkia ja raidetangot rungon yläputken alla tonne haarukkaan...  ;D
HD Electra Glide M8

Kiwi

^ois aika psykedeelinen kun tankin korkin tilalla ois stonga

Jack

Hitsaat ylälinkkuihin pätkät pyöröä johon saa raisserssit kiinni. Samalla lailla upotus kuusiokololle toiselle puolelle, ja toiselle puolelle kierteet.
Flatheads!!!

Kiwi

Onko jack kokemusta paljonko tanko elää kun keula joustaa?

Jack

Mietin samaa asiaa, Inkkarissahan ne riserssit on kiinni yläTeessä, joten ne ei liiku mihinkään....eli ei oo kokemusta. Voi olla mielenkiintoinen kokemus :-D


Tohonhan vois hitsuutella sellasen orkkistyyppisen riserssin T-kappaleeseen. Siis sellasen joka on kaxosaselle tangolle... Tai BMX fillarityyppisen...siitä jostain se on kai lähettävä.  Tilaa on vähän, ellei tuo ylälinkkuja ulkopuolelle.
Flatheads!!!

Rezi

T-kappaleeseen tanko on pakko kiinnittää. Sattaa aika lailla iskeä näpeille jos linkkuihin kiinnittää. Oon joskus nähnyt, että peili on kiinni linkussa ;D

Rezi

Girder edistyy. Värkkäsin jouselle alakiinnikkeet.






Hitsasin alakiinnikkeet aisoihin ja keula on nyt nipussa. Tunkki pois ja katsomaan miten potilas lepää. Vähän stuukki niiasi ja maavara tippui monta senttiä. Aina käy näin.


Keula kolahtaa runkoon vasta kun rengas kääntyy 90 astetta, eli varsinaisia stoppareita ei tarvita. Keula pysähtyy muutenkin ennen kolahtamista.

Kiwi

Miten löysä tuo iskari nyt sitten on? Pohjaako kun istut satulaan? Meinaan jos tuo on muuten sopiva niin shimmaat vaan pidemmäks tuota?

Rezi

Lainaus käyttäjältä: Kiwi - 25 helmikuu 18, 19:16:08
Miten löysä tuo iskari nyt sitten on? Pohjaako kun istut satulaan? Meinaan jos tuo on muuten sopiva niin shimmaat vaan pidemmäks tuota?
Iskari tuntuu liiankin jäykältä. Jousen esikiristys piti löysätä nolliin ennen kuin sai keulan vähänkään joustamaan. Toki jouston mallailu on hankalaa kun ei ole minkäänlaista ohjaustankoa. Keula ja koko pyörä meinaa kaatua.

Sain rungon keulimaan pari-kolme senttiä lisää kun porasin jousen yläkiinnikkeeseen uudet reiät. Nyt stuukki vaikuttaa makialta ja lähes nolliin typistyneen jätön sain venymään 6-7 senttiin. Keula on nimittäin pikkusen aikaisemaa pidempi ja akseliväli venyi 232 sentistä 237 senttiin. Tarkottaapi sitä, että samalla rungon asennolla vanha springerin 7cm jättö lyheni kahteen senttiin.

Rezi

Raiserit työn alla.


Yläteessä on vähän tilaa raisereille, tai siis tangolle. Ainut paikka on palikan takaosassa. Ulkonäkösyistä pakko siirtää tangon lähtöä pari tuumaa edemmäs ja leveämmälle.


Tämmösillä zetan mallisilla palikoilla homma hoituu.


Yhdestä pisteestä zetat kiinni niin pääsee kääntelemään ne just suoraan.






Sitten kunnolla kiinni.


Teen jäniksenkorvatangot paksuseinämäisestä rosteriputkesta, jonka ulkohalkaisija on jotain 21.4mm. Kai se on tuumamittaista. Putki menee just mapakasti tuon raiserin reikiin.

tyg

Mikä estää keulan yläpään sivuittaisliikkeen. Noi ohkaset linkit joustaa ja myötää?
Monesti näkee että linkit on yhdistetty H-kirjaimeksi tukevammaksi paketiksi.
Luulisi että tiukassa mutkassa kantatessa voimat pääsisi taivuttamaan keulaa (etupyörää)
sivuun keskilinjasta jos ylhäältä joustaa. Ainakin näin pitkällä vääntövarrella.

Itsellä ei kokemuksia pitkäkeulalla ajosta, joten kuhan vaan pohdiskelen.
Mutta kyllä se orggis jäykkärunko+ vakio springerikeulakin joskus pääsee yllättämään
tiukassa tuntemattomassa mutkassa asfalttiurineen.