Uutiset:

Onko tiedossa hyviä bileitä? Linkitä ne kalenteriimme!

Main Menu

1962 Competition Hot

Aloittaja brocka, 28 syyskuu 21, 11:38:15

« edellinen - seuraava »

Jauhoparta

Ai että kun on makia väri  8)

hazzinen

hienoa bortcha! väri on kuin 70-luvun synnytyslaitoksen seinät, siis erittäin hywä.
RAPPIOTA JA DEKADENSSIÄ. 5.5 volttia

brocka

Tänään on ollut mietintämyssyssä miten vedän rocker boxeille öljylinjat. Ei voi vetää perinteistä reittiä kun nuo rallikansien imuröörit tulee tielle. Hyviä ideoita otan mielelläni vastaan.

brocka

Kaasareiksi valikoitui Mikuni VM30:set. Perstuntuma sanoi, että ne voisi olla hyvät.  ;D

Ongelmaksi muodustuu kuinka saan tulpanjohdot lähtemään magneetolta, kun tuota tilaa ei ole hirveästi. Onko olemassa sellaisia 90-asteen lähtöjä?

Varasuunnitelmana on duunissa 3D-tulostaa sellainen magneeton kansi, josta johdot lähtee suoraan sivulle.

KariFS

Noi kannet on kyllä päheet. Onko tietoa mistä peräisin ja kenen tekemät?

Syttyjohtoja on aika kompaktillakin sivulähdöllä joissain autoissa, jos vaan liitin muuten sopii.
1983 Harley Davidson XLS1000 Roadster
1973 Honda CB350K4
1973 Honda CB125K5

Ei oppinut olutta ojaan kaada.

brocka

Kannet löytyi V-Twin Cityn käytettyjen osien varastosta Loimaalta. Ovat vissiin olleet Suomessa jostain 80-90-luvun vaihteesta asti. Ilmeisesti ovat jonkun ameriikkaisen moottoripyöräpajan konkurssipesästä/jäämistöstä. Ei ole mitään hajua kuka on tehnyt ja miten hyvin.  ;D Nyt ilmeisesti löytyi ensimmäinen tarpeeksi ennakkoluuloton tai tyhmä ostaja niille.

Eniten jännittää se onko tuota valua hitsattaessa osattu tehdä tarpeelliset lämpökäsittelyt. Saumat näytti muuten ihan hyville.

brocka

Kylläpä tunsi itsensä heikoksi kun asensi tuon moottorin runkoon. Ihan raudan äärellä on tehty tuo moottori.  :D

Näin helpoimmaksi ratkaisuksi laittaa moottorin kyljelleen ja pujottaa rungon sen ympärille.

Jack

Toihan on muistaakseni ihan kirjassa neuvottu tapa asentaa motti rautapäähän...
Flatheads!!!

Tuusulan T-Bone

Pätee myös big twiniin.
Long John Stroker

brocka

Minun kokemuksen mukaan big twiniin moottori menee melkeinpä vaan ojentamalla sen sisään.  :D Voi toki olla, että aika kultaa muistot.

Tuusulan T-Bone

Meneehän se big twin kun laittaa vaan, mutta helpoin tapa on laittaa kones lattialle kyljelleen ja runko sit siihen pujottaen.
Long John Stroker

KariFS

Lainaus käyttäjältä: Jack - 15 maaliskuu 22, 08:39:23
Toihan on muistaakseni ihan kirjassa neuvottu tapa asentaa motti rautapäähän...

Joo, niin oli, ja purku neuvottiin niin että tankit, jalkatapit, kytkinvaijeri ym sälät pois, pyörä kyljelleen pehmoiselle ja ruuvit pois. Sitten pyörä pystyyn taas ja tuuppaa sivuun, moottori jää lattialle. Kasaus vastaavasti. Eli ei tarvitse ihan atomeiksi laittaa, hommahan voi jopa olla helpompikin niin että on pyörät alla, stonga ym kiinni.
1983 Harley Davidson XLS1000 Roadster
1973 Honda CB350K4
1973 Honda CB125K5

Ei oppinut olutta ojaan kaada.

hazzinen

kylellään se on käytettävä. saa olla melkoi patti ukko että sen siittä irti nostaa oli ainekii tossa evoportissa nii pieni se toleranssi sinne kiinnikkeisiin että venttiilikopan kannet otti kyljelläänkin hetkittäin raamin yläputkeen.
RAPPIOTA JA DEKADENSSIÄ. 5.5 volttia

ranze

Onneksi Mr. Harley loi big twinin meille huonoselkäisille. Kun möykyt on erillisiä, niin se suurempi on reilun parikymmentä kiloa keveämpi nostella. Runko sopivalle korkeudelle kohotettuna huonoselkäinenkin sai nostettua yksin. Taitaa se tuo pannun kone olla TC:tä keveämpikin. Tai ainakin tuntui siltä.

Only a biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

KariFS

Varma tieto intternetistä on että rautiksen voimapaketti painaa 188 naulaa, eli karvan päälle 85 kiloa. On se semmoinen mötikkä että vaikka sen jaksaisikin nostaa ilmaan, niin viimeistään siinä vaiheessa kun ojentaa kädet suoraksi eteen, irtoaa kantapäät maasta  ;D

1983 Harley Davidson XLS1000 Roadster
1973 Honda CB350K4
1973 Honda CB125K5

Ei oppinut olutta ojaan kaada.