Finnbikers />
				</td>
			</tr>
		</table>
	<div class=
18 Kesäkuu 2018, 09:45:52 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Jäikö aktivointi sähköposti saamatta?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Chatboxi avattu etusivulle ! Vain kirjautuneille.
Tarkempi haku
Sivuja: [1] 2 3 ... 10
 1 
 : tänään kello 09:28:06 
Aloittaja Spöke - Uusin viesti kirjoittanut Motomatti
Auton renkaasta: Paljon kuulee olettamuksia mutta ei aina oikeaa tietoa.

Omassa tehdaskuntoisessa käyttöpyörässäni on tavallinen auton rengas 205/70-16 takana toista ajokautta. Vastaväitteistä huolimatta rengas on ihan hyvä ajettaessa eikä nouse kulmalleen vaan myötäilee kallistusta pitäen kulutuspinnan tietä vasten. Paine 2,7 bar. (Sama kuin alkuperäisessä Dunlopissa. Paineen sopivuus on haarukoitu tekemällä kovavauhtista kaarreajoa yksin ja kuorman kanssa.)

Jarrutuksessa on hämmästyttävää kuinka paljon se pitää siihen nähden mitä alkuperäinen 200/70-16 Dunlop touringkumi. Pyörässä on ABS mutta takajarrulla jarruttaessa se harvoin aktivoituu vaikka hidastuvuus on hyvällä tasolla. Toki edelleen etujarru on ko pyörässä pääjarru mutta "tasapaino" ei ole entinen vaan takakumi saa enemmän töitä tehdäkseen kuin ennen.

On toinenkin etu: ko. rengas kuluu hitaasti koska kulutuspintaa on tietä vasten enmmän. Kulutusmittaukseni mukaan renkaalla pääsisi yli 40.000 km mutta se olisi vaihdettava jo aiemmin ikänsä vuoksi. Renkaan hinta oli 68€ vs Dunlop 310€. Dunlopeilla pääsi noin 8000 km mutta oli silloin kulunut keskeltä niin että veteli tieurissa.

Kuten alussa kerroin: palautetta kyllä tulee mutta harvalla on kokemuspohjaa....

En silti kehoita ketään edes kokeilemaan.

 2 
 : tänään kello 08:48:23 
Aloittaja Spöke - Uusin viesti kirjoittanut Spöke
Kyllä jännitti J&#228;rkyttynyt.

 Virnist&#228;&#228;

Se on syytäkin vähän jännittää katsastajan kaikkinäkevän silmän alla. Vai olikse kaikkikuuleva korva... N&#228;ytt&#228;&#228; kielt&#228;

On muuten melko mukava jarrutella tuo autonrengas. Tällä vetäistiin harjoittelematta kasin hidastuvuus ja varaa olis ollu kiristää vielä paljonkin. Ei lopu pito ihan heti!

Semmosta jarruttelua🤘🏻
-Spöke



Sent from my iPhone using Tapatalk

 3 
 : tänään kello 07:52:57 
Aloittaja Spöke - Uusin viesti kirjoittanut Tuusulan T-Bone
Kyllä jännitti J&#228;rkyttynyt.

 Virnist&#228;&#228;

Se on syytäkin vähän jännittää katsastajan kaikkinäkevän silmän alla. Vai olikse kaikkikuuleva korva... N&#228;ytt&#228;&#228; kielt&#228;

On muuten melko mukava jarrutella tuo autonrengas. Tällä vetäistiin harjoittelematta kasin hidastuvuus ja varaa olis ollu kiristää vielä paljonkin. Ei lopu pito ihan heti!

 4 
 : 17 Kesäkuu 2018, 17:13:00 
Aloittaja Nakkeus - Uusin viesti kirjoittanut Nakkeus
Ostetaan rautiksen (vm71) alkuperäisiä vastaavat jalkatappirungot (siis ne poorikiinnitteiset), myös lepuutustapeille eteen tarve. Tarjoa nolla500864722

 5 
 : 17 Kesäkuu 2018, 11:33:11 
Aloittaja Mauri H. - Uusin viesti kirjoittanut Mauri H.
Onko muilla ollut samaa vikaa, EU:n tietosuojahömpötyksistä saamani viestin jälkeen forumi herjaa jatkuvasti että minulla on yksi lukematon viesti. Olen poistanut kaikki saamani viestit mutta sama vaiva jatkuu edelleen.


 6 
 : 16 Kesäkuu 2018, 19:41:21 
Aloittaja JKKo - Uusin viesti kirjoittanut JKKo
Taitaa olla etujarrussa kaikki tehtaan jäljiltä paitsi palat ja nesteet. Ei ole niitäkään vaihdettu nykyisen presidentin aikana. Ei kahva ole edes pehmeä eikä pikkujarrutuksissa ole moitteen sijaa. Maximikitkat vaan jää vaatimattomiksi.

Takana on teräspunosteflonletku kun originaali meni joskus puhki.

 7 
 : 16 Kesäkuu 2018, 17:44:01 
Aloittaja JKKo - Uusin viesti kirjoittanut Pekka äL
Niin, onhan jo jarruletkut vaihdettu tefloni- tai metallipunosletkuihin?
Kumiletkun pullistumiseen kun menee suotta voimaa...

 8 
 : 16 Kesäkuu 2018, 16:43:15 
Aloittaja JKKo - Uusin viesti kirjoittanut JKKo
Varmaan tulee paras jos on modernit tuplat edessä. Mut toiseks paraskin riittää. Ajateltu käyttötarkoitus tälle mun kahvillakäyntikilpurille on sellainen, ettei tule montaa tiukkaa jarrutusta peräperää. Nykyinen vaan on liian vähän siihen ainoaankin. Huomasin päivänä eräänä jarrujeni rajallisuuden kun oli vahingossa satanen vauhtia 40 alueella. Toki suljetulla pihalla tämä tapaus, ei ikinä kadulla tai puistossa.

Internetin ihmemaailmassa oli keissi, jossa oli laitettu vrodin Brembo ja iso levy tämmöiseen mutta tietty uudempaan kuin mun 1991. Kun vasemman puolen alaputkia on kaupan sakeanaan ja niin on myös vrodin vasemman puolen vrod-satuloita, niin minkähän vuotisen raitiovaunun etujalkaan semmonen brembo käy kiinni?

Isompilaakerisen pyörän isoreikäisen jarrulevyn saa kuitenkin näihin rautapään vanteisiin holkilla keskitetyksi.

 9 
 : 16 Kesäkuu 2018, 16:34:31 
Aloittaja ranze - Uusin viesti kirjoittanut ranze
On kertynyt noita kasiparin osia melko kasa. Sattui kohdalle kohtuuhintainen lohko ja "sain halvalla" -tyyppinen S&S 106" pikkustrokerin kampura. Ajatuksena pitkäiskuinen mylly maltillisilla osilla. Jospa siitä tulis tällä kertaa hieman lauhkeampi versio.  Hymyilee leve&#228;sti

 10 
 : 16 Kesäkuu 2018, 16:26:55 
Aloittaja Spöke - Uusin viesti kirjoittanut shoveltimppa
Hienoa kuulla Speedsterin ja Spöken tuoteimmat kuulumiset! Toivottavasti seuraavastakin projektista saadaa raporttia tälle palstalle.

Sivuja: [1] 2 3 ... 10

add banner fakeblock

Finnbikers

Finnbikers

Finnbikers

Facebook