Pyörä on 883 '92 Sportster. Ostin kesällä Buell M2 Cyclone moottorin kun sopivasti osui kohdalle. Kannet tulee raitiovaunuun. Vaihdelaatikko pitää meteliä Sporassa. Ulisee varsinkin kolmosvaihteella ajaessa. Ajattelin että jos tosta Buellista ottaisi vaihdelaatikon ja pistäisi Sportin koneeseen. Meneekö laatikko ihan suoraan paikalleen? Ja tietääkö kukaan onko noissa millaiset erot vaihdelaatikon välityksissä?
Varaosanumeroiden perusteella seka mainshaft etta countershaft on samat, rattailla jne eri numerot. Valityksista loysin tahan mennessa ainoastaan Buellin valitykset, 1=2.69, 2=1.97, 3=1.43, 4=1.18, 5=1.00.
Sopivuudesta en osaa sanoa enempaa, joku sportster guru tietaa noista enemman kuin mina.
Juuri noita Buellin välityksiä en itse löytänyt. Jos nämä datat pitää paikkansa niin pientä eroa on välityksissä. Mutta aika pieniä on erot. Eli sen puolesta laatikko olisi ok.
http://sportsterpedia.com/doku.php/techtalk:evo:transfinal01
Pitää yrittää vielä selvittää onko tuossa jotain mitä estää vaihdon.
Meilla diilerilla ei ollu 92 sportyyn enaa fyysista huoltokirjaa(97 tais olla vanhin) joten en siksi loytanyt valityksia, eika HD diilerien nettikirjastosta loytynyt enaa noin vanhaan vaihteiston valityksista tietoa. Yllattavaa kylla Buelliin viela loyty, noi luvut on suoraan viralliselta HD nettimanuaalilta.
Mun mielestä välityksessä ei juuri ole eroja mutta rattaiden hammastus muuttui jossain vaiheessa tiheämmäksi. Vaihteistot ovat siis vaihtokelpoisia mutta joudut vaihtamaan myös vitosen rattaan joka on lohkossa olevassa laakerissa prässisovitteella.
Muutos tapahtui 1993-94 välissä. Vanhemmissa on ollut jonkin verran myös vaihteen päältä hylkimistä, joten se Buellin vaihteisto on todennäköisesti positiivinen kokemus.
Edit, välityksiä löytyy täältä. http://sportsterpedia.com/doku.php/techtalk:evo:transfinal01
Andrewsin ratassarjoissa on tiheämpiä välityksiä saatavilla.