Finnbikers

Tekniikka / Muut => Kaasutin / Ruisku / Pakoputket => Aiheen aloitti: Jack - 26 Kesäkuu 2019, 08:48:40

Otsikko: Kiinalaiset CV kaasarit???
Kirjoitti: Jack - 26 Kesäkuu 2019, 08:48:40
Onko kellään kokemusta otsikon mukaisista kaasuttimista, eli CV Keihinin kiinalaisista kopioista?

Alta satasen kipale Ebayssa, ei oo paha raha enää kaasarista, jos se toimii.
Otsikko: Vs: Kiinalaiset CV kaasarit???
Kirjoitti: skaaba - 26 Kesäkuu 2019, 11:23:21
Juuri kyseisestä kaasarista ei kiinan tekeleenä ole kokemusta. Monesta muusta mallista sitten onkin reilummin. Ruuvailin työkseni Kiinan mopoja ja mönkijöitä kahdeksan vuotta.
Plussana halpa hinta ja alkuperäisen merkkikaasarin osien yhteensopivuus.

Miinuksia:
Kumiosat eivät välttämättä kestä edes 98lla ajoa, vaan turpoavat/haperoituvat huonolla tuurilla hetkessä.
Joitakin kappaleita on tullut vastaan, missä jokin kanava ollut joko osittain tai kokonaan tukossa uudesta lähtien. Ilmeisesti ongelma valussa.

Summa summarum pienellä riskillä saa halvalla toimivan kaasarin. Toisilla on kestänyt suoraan paketista vuosia, toisilla piinanneet vuotavat neulaventtiilit ja turvonneet kalvot heti kättelyssä.

Otsikko: Vs: Kiinalaiset CV kaasarit???
Kirjoitti: Jack - 10 Heinäkuu 2019, 08:26:08
Onko siis tämä ymmärrettävä, että kukaan ei ole tuollaista kopiota fillariinsa laittanut?

Mielenkiintoista.
Otsikko: Vs: Kiinalaiset CV kaasarit???
Kirjoitti: flhx - 17 Heinäkuu 2019, 02:08:04
Eiko niita orgis CVtakin saa kayttarina aika halvalla? Ainakin jossain vaiheessahan niita suunnilleen heitettiin roskiin kun piti saada Mikuni tms eika CV ollu mitaan..Noh, ehka siita on jo niin kauan etta on jo viisastuttu...
Otsikko: Vs: Kiinalaiset CV kaasarit???
Kirjoitti: Jack - 17 Heinäkuu 2019, 17:46:03
kyllä ne ajat tuntuu olevan ohi kun CVn sai "halvalla".

Musta tossa on se juttu, et sais uuden kaasarin edullisesti...
Otsikko: Vs: Kiinalaiset CV kaasarit???
Kirjoitti: KariFS - 17 Heinäkuu 2019, 18:05:47
Itsekin moisen hankintaa spekuloin ennenkuin ”aito” osui kohdalle sopuhintaan.

Jos se on täysin 1:1 alkuperäisen kanssa niin luulisihan tuon pelaavan, ainakin jos heti uutena laittaa sen osiksi, katsoo ettei ole lastuja ja purseita väärissä paikoissa ja kasaa uusien laatutiivisteiden kanssa?

Alkuperäisessä taitaa kuluvia kohtia olla lähinnä läppäakselin puslat, onkos ne vaihdettavissa vai meneekö koneistushommiksi?
Otsikko: Vs: Kiinalaiset CV kaasarit???
Kirjoitti: Hessu - 17 Heinäkuu 2019, 20:45:24
Jos ne on yhtä hyviä, kuin kopio Mikunit tai Solexit, älä tuhlaa rahoja paskaan.
Otsikko: Vs: Kiinalaiset CV kaasarit???
Kirjoitti: Down - 28 Heinäkuu 2019, 21:16:52
Jos ne on yhtä hyviä, kuin kopio Mikunit tai Solexit, älä tuhlaa rahoja paskaan.
Kehtaako udella, että mikä niissä on paskaa? Onko jotain minkä pikku hifistelyllä saa kunnostettu, vai jokin isompi toiminnan estävä härö?
Otsikko: Vs: Kiinalaiset CV kaasarit???
Kirjoitti: Hessu - 29 Heinäkuu 2019, 20:19:49
Voi olla mikä vaan, tai olla olematta. Sehän se ongelma just onkin. Yks täälläkin aikonaan kirjoitellu osti kaks kopio mikunia. Kai niistä yhden toimivan sai, kun vaihto kaikki irtoavat osat mikunin orgiksiin.
Ei tarvii olla kuin yksi poraus viturallaan, vajaa, väärän kokoinen ym. ei ikinä pelaa kunnolla.
Tuuri peliä, voi saada hyvänkin.
Otsikko: Vs: Kiinalaiset CV kaasarit???
Kirjoitti: Jack - 30 Heinäkuu 2019, 10:11:01
OK. Kovasti niitä on ihan jenkkilässäkin myynnissä, luulis että olis kuulunu jostain onko ihan paxaa...

Venttaillaan, Linkertti toimii kyl nyt miellyttävästi ja on laakin peli....
Otsikko: Vs: Kiinalaiset CV kaasarit???
Kirjoitti: KariFS - 30 Heinäkuu 2019, 19:22:04
Onhan kiinalaiset ampuneet raketilla satelliitin alas joten kyllä sielläkin osataan.

Pojalla on kiinalainen lisenssi-Monkey, olihan se eräänlainen puolivalmiste, kierteet vähän huonosti tehty rungossa, ja sieltä-täältä sai kiristellä jne. Moottori toimii hienosti, mitä nyt imuventtiili tyssääntyi istukastaan jossain 3000 km seutuvilla, mutta varaosana ostetut venttiilit ovat läppäyksen jälkeen toimineet hyvin ja säädöt pysyy. Nyt on toistakymmentä tuhatta mittarissa, kytkinlevyt vaihdettu kerran mutta muuten kone käy ja kukkuu. Kuristukset poistettu ja kone saa sikaa niin että hirvittää mutta kasassa on pysynyt. Elektroniikat pelaa kans, ja kaasutin on orkkis, mikälie kopio sekin.

Just ostin Saabiin OEM-laadun jarrulevyt ja palat. Punaiset laatikot, lukee jotta brembo, minä suu messingillä niitä asentamaan ja eikös laatikoiden kulmassa pienellä että Made in China. Oh well.

Offtopikkia, mutta tosiaan ei kaikki sieltä tuleva ihan sutta ole. Paljon riippuu siitä mitä länsimainen valmistuttaja tilaa. Ja onhan aidon Keihinin hinta ihan törkeä, yksinkertaisemmista S&S ja muista  puhumattakaan. CNC tekee reikiä ja tasopintoja kevytvalumötikkään, lisätään muutama tiiviste ja muoviosa ja muka 6-800€ kampe. Rahastusta sanon minä  ;D

Otsikko: Vs: Kiinalaiset CV kaasarit???
Kirjoitti: Veijo Esso - 31 Heinäkuu 2019, 09:17:55
Onhan kiinalaiset ampuneet raketilla satelliitin alas joten kyllä sielläkin osataan.

Ne samat kaverit ei tee kopiokaasareita. ;D
Otsikko: Vs: Kiinalaiset CV kaasarit???
Kirjoitti: Raimo-Raato - 01 Elokuu 2019, 22:25:05
Ei nyt varsianaisesti vastaa kysymykseen mutta kahteen uudehkoon 4T moposkootteriin oon tilannut parinkympin cv-tyyppiset kaasarit kiinasta. Ensimmäiseen pari vuotta sitten ja skopa alkoi toimimaan paremmin kuin koskaan varsinkin kylmillä keleillä. Tyhjäkäynti ja seosruuvikin olivat kohdillaan heti paketista. Tämä skopa myyty juuri pois mutta toimi hyvin edelleen. Kiihdytyspumpun varren suojakumi alkoi kyllä näyttää jo varsin haperolta. Toiseen skopaan tuli vasta juuri kaasari ja siinä joutu hieman neulaa ja tyhjäkäyntiseosta säätämään mutta sitten alkoi pelittää ja taas paremmin kuin alkuperäisellä vähäpäästökaasarilla. Osiksi en kumpaakaan kaasaria ole purkanut mut ulkoisesti aivan yhtä laadukkaan oloisia kun keskihintaluokan skoottereissa alkuperäiskaasarit. Itseäkin noissa eniten kumiosien kestävyys huoletti mutta ainakin sen 2 vuotta siis kestivät.
Otsikko: Vs: Kiinalaiset CV kaasarit???
Kirjoitti: JSmedby - 02 Elokuu 2019, 09:10:00
Ei nyt varsianaisesti vastaa kysymykseen mutta kahteen uudehkoon 4T moposkootteriin oon tilannut parinkympin cv-tyyppiset kaasarit kiinasta. Ensimmäiseen pari vuotta sitten ja skopa alkoi toimimaan paremmin kuin koskaan varsinkin kylmillä keleillä. Tyhjäkäynti ja seosruuvikin olivat kohdillaan heti paketista. Tämä skopa myyty juuri pois mutta toimi hyvin edelleen. Kiihdytyspumpun varren suojakumi alkoi kyllä näyttää jo varsin haperolta. Toiseen skopaan tuli vasta juuri kaasari ja siinä joutu hieman neulaa ja tyhjäkäyntiseosta säätämään mutta sitten alkoi pelittää ja taas paremmin kuin alkuperäisellä vähäpäästökaasarilla. Osiksi en kumpaakaan kaasaria ole purkanut mut ulkoisesti aivan yhtä laadukkaan oloisia kun keskihintaluokan skoottereissa alkuperäiskaasarit. Itseäkin noissa eniten kumiosien kestävyys huoletti mutta ainakin sen 2 vuotta siis kestivät.


Minkäkokoiset CV:t skopassa toimivat ? Oliko skopassa edelleen 50cc? Ihan akateemista uteliaisuutta vain, sillä enhän minä lasten skopia tietenkään viritellä aio.. ;D
Otsikko: Vs: Kiinalaiset CV kaasarit???
Kirjoitti: Raimo-Raato - 02 Elokuu 2019, 10:47:11
Minkäkokoiset CV:t skopassa toimivat ? Oliko skopassa edelleen 50cc? Ihan akateemista uteliaisuutta vain, sillä enhän minä lasten skopia tietenkään viritellä aio.. ;D

No mulla ei ollut kyse virittämisestä vaan tyhjäkäynti meni hukkaan ja ultraäänipesurin puuttuessa oli helpompi vaan tilata uusi kaasari joka ulkoisesti muistutti hyvin paljon alkuperäiskaasaria. Jälkimmäisen kaasarin otin kyllä 19mm porauksella alkuperäisen 18mm sijaan, lähinnä uteliaisuudesta että mitä vaikuttaa, ja siksi varmaan jouduinkin sitä säätämään ennen kuin alkoi kiihtymään edes yhtä nopeasti kuin alkuperäisellä kaasarilla. Skopat olivat muuten täysin vakioita.

Kiinakaupoista löytää noita kaasareita esim. "scooter carburator gy6" hakusanalla. Tässä yksi esimerkki (https://www.aliexpress.com/item/32979889243.html?spm=a2g0o.productlist.0.0.10ba473cj2Udh0&algo_pvid=f8b0baea-8d7b-426f-8302-cb9f10871882&algo_expid=f8b0baea-8d7b-426f-8302-cb9f10871882-57&btsid=b1ad3dac-b7b1-4adf-b1ae-118c16a59be2&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_9,searchweb201603_55)
Otsikko: Vs: Kiinalaiset CV kaasarit???
Kirjoitti: Hemuli - 11 Lokakuu 2019, 12:28:13
Voi olla mikä vaan, tai olla olematta. Sehän se ongelma just onkin. Yks täälläkin aikonaan kirjoitellu osti kaks kopio mikunia. Kai niistä yhden toimivan sai, kun vaihto kaikki irtoavat osat mikunin orgiksiin.
Ei tarvii olla kuin yksi poraus viturallaan, vajaa, väärän kokoinen ym. ei ikinä pelaa kunnolla.
Tuuri peliä, voi saada hyvänkin.

"Aikoinaan" - en mä ny vielä kuollu ole ;D. Joo, tuli ihan seikkailunhalusta tilattua pari noita mikunikopioita. Ensimmäinen meni suoraan varaosiksi kun puuttui sisuskaluja ja työn jälki oli muutenkin kyseenalaista - esimerkiksi suuttimissa ei ollut mitään merkintöjä. Toinen vaikutti sitten jo paremmalta ja se pääsi ihan pyörään kiinni, yhden kesän jaksoin sen kanssa tapella ja kun siihen oli vaihdettu aika lailla  puolet osista Mikunin alkuperäisiin niin riitti. Tilasin aidon Mikunin ja johan rupes säädöt löytymään.

Jos nyt pienen listan tekis mitä siitä meni vaihtoon:
- Kohokammion pohja. Alkuperäisessä Mikunissa kiihdytyspumpun välys on noin 0,05 mm poraukseensa, kiinanpojalla 0,20 - ihme ettei pumppu toimi.
- Neula. Mikunin eri vahvuisten neulojen ero on niiden suoran osuuden paksuudessa, tuo ero on sadasosamilli. Kiinalaisen neulan paksuus vaihteli tuon satkun siinä muutaman sentin matkalla.
- Neulaputki. Tässä nyt ei silmällä näkynyt mitään vikaa mutta siinä vaiheessa alkoi mennä luotto kaikkiin kiinalaisiin koneistuksiin.
- Kohokammion neulaventtiili. No sehän kusi alleen heti kun väänsi hanan auki.

Säätäminen ylipäätään oli aika mielenkiintoista. Ajelin viikkotolkulla pyörää laajakaistalambda vuoron perään etu- ja takapytyn putkessa kiinni. Lopputulos oli että 110 cid twincam 48 mm kaasarilla oli varustettu 20 välialueella ja 150 pääsuuttimella. En ole ikinä missään kaasarissa käyttänyt noin pieniä suuttimia ja silti vekotin vei 8-10 litraa satasella riippumatta ajotyylistä. Eli aidon mikunin hinta tuli poltettua kesässä ylimääräisiin bensakuluihin.

Kun lopulta kyllästyin pelleilemään kiinailmiön kanssa ja ostin aidon Mikunin niin säätöhommat palas saman tien järjelliselle alueelle. Nyt taitaa olla 27.5 välialue, 165 pää ja pykälää rikkaampi neula. Bensaa menee edelleen hiukan liikaa mutta se johtuu todennäköisesti siitä että neljäkasi on aivan liian iso kaasari tuolle moottorille. Sen valintaan on kuitenkin syynsä.
Otsikko: Vs: Kiinalaiset CV kaasarit???
Kirjoitti: mikjus - 11 Lokakuu 2019, 13:32:52
Itse tilasin rohkeasti 45 mikunin kopioin aliexpressistä. Merkki on ZSDTRP ja hintaa kaikkineen noin satku. Uskaltauduin tähän ainoastaan sen takia että joku jenkki oli kirjoittanut tuotteesta arvostelun ja hänellä se oli toiminut hienosti. Super G:n tilalle ajattelin tuota kokeilla vulcanin adapterilla super g imusarjalla. Tulee vaan aika pirusti enemmän ulos kun normi imusarjalla. Mikähän tuohon S&S evo 113" superstock kansiin sopiva normi mikunin imusarja olisi vai käykö siihen normaalin evoon tarkoitettu malli. No asiaan takaisin. Kaasari näyttää ihan hyvältä päältäpäin mutta tämä kaasuvivun valkoinen rulla oli erikoisessa asennossa eikä mitenkään olisi voinut toimia niin. Jouduin taivuttelemaan rautaa moneen suuntaan että sain vaijerilinjan kohdalleen. Valkoinen rulla oli aivan vinossa suhteessa kaasuvivustoon ja kun käänsi kaasun täysille meni jumiin. Eli ensimmäinen virhe löydetty. Varmaan kokeilen tuota adapterilla talven pimeinä tunteina, jos edes tuntuu toimivan niin pitää harkita imusarjan hankintaa ja sovittaa joku matala putsari joka ei olisi jalan tiellä. Jos lopputulos miellyttää, voi sitten vaikka hankkia aidon mikunin. Jos ei niin Super G on ruuvattu puolessa tunnissa takaisin paikoilleen.

Mikunin sivuilla on varoitus näistä kopioista ja ohjeet kuinka tunnistat ne. Huvittavinta on se että vain aidossa on "made in mexico" tarra. Tiedä sitten onko yhtään sen parempi kuin "made in china"  ;D
Otsikko: Vs: Kiinalaiset CV kaasarit???
Kirjoitti: Hemuli - 11 Lokakuu 2019, 15:56:43
...Mikähän tuohon S&S evo 113" superstock kansiin sopiva normi mikunin imusarja olisi vai käykö siihen normaalin evoon tarkoitettu malli...

Vakioevon sylintereiden pituus on 5.550" kun taas 113 cid 5.500". Vakioon sopii S&S:n imusarja jonka leveys ilmoitetaan heidän numerollaan #410 - 113 cidiin taas #406. Motorcycle Storehouselta löytyy sössön #406 imusarja 45 mm CV Keihinille (tuotekoodi 940507), olettaisin että samaan sarjaan sopii myös Mikunin HSR45 - tämä siis sellainen sarja johon kaasari tökätään suoraan huulitiivisteen varaan, ei tarvitse erillistä laippa-adapteria.
Otsikko: Vs: Kiinalaiset CV kaasarit???
Kirjoitti: SanttuS - 12 Lokakuu 2019, 16:13:40
Hemuli - kiinnostaa minkälaista kokoonpanoa käytit kun ajoit säätöjä?
Jos lambda kiinni, niin ilmeisesti myös jonkinlainen afr-mittari?
Otsikko: Vs: Kiinalaiset CV kaasarit???
Kirjoitti: Hemuli - 13 Lokakuu 2019, 19:30:17
Tuollainen mittari oli käytössä: https://www.innovatemotorsports.com/products/mtxl_plus.php
Otsikko: Vs: Kiinalaiset CV kaasarit???
Kirjoitti: Jack - 14 Lokakuu 2019, 08:08:44
Okei,  nyt on kiinalaiset kopio mikunit haukuttu.

Tää ei kumminkaan vastannu kysymykseen ku osittain, eli onko jollain oikeeta tietoa noista CV kopioista?
Otsikko: Vs: Kiinalaiset CV kaasarit???
Kirjoitti: Hemuli - 14 Lokakuu 2019, 08:36:05
Noi mitä me duunissa myydän (Motorcycle Storehousen tuote) on ollu ihan alkuperäisen veroisia. Mutta niitäkin tehdään varmasti useammassa tehtaassa ja jos laadunvalvonta on puhtaasti valmistajalla niin on ihan tuurista kiinni mitä saa.
Otsikko: Vs: Kiinalaiset CV kaasarit???
Kirjoitti: Jack - 14 Lokakuu 2019, 15:31:52
Kiitos.