Sellainen ongelma on tullut nyt jo kahteen kertaan että kun tankki on käynyt maalarilla niin tankin korkin kauluksesta jossa on maalauksen raja, bensa pääsee maalin alle. Maalin raja on kauluksen alalaidassa mutta silti siellä välillä tankatessa jne pääsee bensaa. Millä tämä raja saadaan suljettua ?
Nimim. Jensen täällä joskus mainitsi, että 2K-epoksiliimalla. En ota kantaa toimivuuteen.
Minä otan kantaa: ei toimi kovin pitkään. On kokeiltu.
Mä olen tankkeja maalatessa tehnyt niin, että 2K-lakka maalirajan yli vaikka snadisti paljaan metallin päälle. Vielä ei oo ollut mitään probleemaa noin, ainakin U-Polin 2K-lakka kestää bensarajassa mainiosti.
Erikseen ton tankin aukon maalirajan sulkemiseen on sitten saatavilla tank sealereita vaikka Caswellilta tai Craigcustomilta. Luulis että esim. Por-15 toimii myös tossa hommassa hyvin, jos kerran kestää tankin sisäpuolen pinnoitteenakin?
Caswellin tuote on tollanen:
http://www.caswellplating.com/epoxy-gas-tank-sealer.html (http://www.caswellplating.com/epoxy-gas-tank-sealer.html)
Myykö Suomessa joku vaikkapa tuota Caswellin tuotetta?
Kolmatta vuotta on 2k epoksiliima pitänyt pintansa. Lakka tai maali varmaan silti parempi.
Epoxilla maalaillaan tankkilaivojen lastitankkejakin, et ei se ihan pienestä kupristele.
Elikkäs pyydän maalaria laittamaan 2-komponentti lakan ja jos vielä siihen tolskaa tuon epoksi liiman? mitenkähän tuo biltusun pikaepoksi?
http://www.biltema.fi/fi/Rakentaminen/Kemikaalit/Epoksiliima/Pikaepoksi-2000030912/ (http://www.biltema.fi/fi/Rakentaminen/Kemikaalit/Epoksiliima/Pikaepoksi-2000030912/)
Mulla on jotain mätänetin kohtuu hitaasti kuivuvaa. Kai siinä kaikki toimii kunhan ei jää huokosia ja pinta on puhdas ja pieni karhennus siihen.
Moponetissä mainostetaan Loctiten Power Epoxy Metal -liimaa, jonka pitäisi kestää bensiiniä, öljyjä ja vedellä laimennettuja happoja. Se vois olla kokeilemisen arvoinen, mutta itse olen vähän skeptinen noiden suhteen. Biltemasta hankin muovinhitsausainetta jonka pitäisi kestää erilaisia liuottimia, mutta Sata Minijetin maalisäiliön haljenneessa korkissa se ei ainakaan toiminut kunnolla. Korkin ulkopuolelta pinnasta tuli ihan pirun kova ja mainio, mutta sisäpuolella liima pehmenee tinneriin ja siitä tulee purkkamaista. Onneks ei sentään oo irronnut maalin sekaan, mutta aika epämukava yllätys se oli.
Craigcustomsilla on varmaan kauppa käynyt niin että nettisivutkin on menneet nurin, setti tököttiä maalirajan sulkemiseen oli muistaakseni 15-20 dollaria, josta riitti just tuplakorkillisen tankin rajoihin. Litrahinta alkaa olla mustesuihkutulostimen musteen kanssa samoilla viivoilla.. Caswelliakaan ei taida Suomesta saada, tilaushommiksi taitais mennä.
Joku Red-Kote -niminen tank sealer tuli myös vastaan, mainospuheiden mukaan parasta tottakai. ;D Varmaan aika samoilla viivoilla Por-15:n yms kanssa.
http://www.dimecitycycles.com/red-kote-fuel-tank-sealer-liner.html (http://www.dimecitycycles.com/red-kote-fuel-tank-sealer-liner.html)
Joku kehui, että hyvin kun antaa kuivua niin One Shotin maalitkin kestäisi. Kokemusta ei itselläni ole.
Saman olen kuullut. On kokeilun arvoinen juttu.
-Spöke