Tuli ostettua pannu stroukkikoneella ja nyt pitäis tehdä siitä ajopyörä. Koneessa on myyjän mukaan seuraavia palikoita:
-STD tuplatulppakannet/ STD-lohkot
-Isku 4 3/4 ja pytyt 3 5/8 =98cid eli 1600cc
-S&S limput, Carillo h-profiiliveivit
-Nokka S&S 495
-Dyna 2000i sytkä
-Loota revtech 4-vaihteinen, hydr. kytkin
-BDL-kytkin/3" avobeltti
-Kannet Toni Haapala/ Eastland engineering
Tuota pitäis siis alkaa viritellä alaspäin ja saada sitä myötä ajettava matkachopperi. Tällä hetkellä kone lähtee hyvin ekalla käyntiin mut käynti hakkaa niin pahasti et runko on jo koneen ja laatikon välistä menny poikki. Mitä ehdotatte, pitäiskö palautella iskun pituutta ja vaihtaa iisimpää nokkaa vai vaihtaa koko kone?
Eiku purku ja tarkistus joka paikkaan. Nokka on just passeli tohon vehkeeseen.
Toi stroukki ei vaan toimi mun käytössä, liian pitkä isku hakkaa pahasti hitaassa vauhdissa. Sen vuoks ajatus olis miedontaa tuota settiä jotenkin mukavammaksi. Tehoista ei niin ole väliä.
Eikait tuosta koneesta kesympää saa muuta kuin uudelleen rakentamalla?
Tai sitten muuttaa ajotottumuksia ja pitää senverran kirroksia koneessa ettei hakkaa paikkoja hajalle..?
Mullahan on Pannu samalla iskulla, mutta 3 1/2" porauksella. Täriseehän se, muttei merkittävästi enempää, mitä mun 1200 shoveli. Pannun koneella oon nyt päästänyt 80tkm, ja stroukattu se oli ostaessanikin. Mitäs jos lähtisit kokeileen eri ajotyyliä ja säätäisit konetta hiukan? Syttyä loivemmaks, ajoitusmerkki ihan sinne ajoitusreijän vasempaan nurkkaan. Ja ajot aina yli 2000r/min. Jos siinä ei varsinaista vikaa ole, en purkais. Ja loiventamalla kärsää, ei tärinät häviä, päinvastoin. Plus tuo mukanaan muuta "kivaa".
-Spöke
Pitänee kokeilla ensi hitsata tuon runko takas läjään ja kokeilla vaimeneeko yhtään sillä.
eiköhän se vähene, katkinainmen runko aiheuttaa vaikka millasia tuntemuksia
Kyllä kaikki koneet & Laitteet rikki saa sillä typerällä ajotyylillä, että liian isolla vaihteella mennään liian hiljaista vauhtia väännön turvin. Kierroksia peliin:)
Juu siis liian pienillä kierroksilla ajaminen rasittaa kattilaa kuin kattilaa - erityisesti stroukattua kattilaa, joka edellyttää riittävästi rundia toimiakseen kunnolla. Välityksillä voi haeskella settiä kuntoon niin, että marssivauhdissa on riittävästi rundia. Jos pitää mennä hiljempaa, hämmennetään pienempää pykälää päälle.
Runko kantsii juu korjata ihan ekana, aiheuttaa muitakin ongelmia kuin ravistusta...
Sytkän säätö vaikuttaa tärinöihin stroukkikoneessa huomattavasti. Peruslähtökohta tolla iskulla on öpaut 5 astetta myöhäsemmälle, siitä sitten kokeillen suuntaan tai toiseen.
Limppujen tasapainotus vaikuttaa myös. Ei tosin selviä purkamatta, millä kertoimella on puntitettu.
Tärinöihin vaikuttaa myös se, kuinka painavat männät siellä heiluu. Big bore ravistelee yleensä vähän enemmän juuri tästä syystä.
mulla on samaa stroukki ja 80cid sylinteri öölarissa,mimosilla välityksillä muut strokeri hemmot on ajanu mulla on 25/48 ennen oli 52 takana ja se oli ainakin turhan tiuha.
24/47. Just passeli 3000r/min = 120km/h
-Spöke
ok samoilla alueilla liikutaan :)