onko joku kokeillu pannuun 38mm dellortoa ja jos,niin millä spekseillä saanu pelaamaan,,,ettei tarttis pilleripäissään ruveta alusta asti keksimään (ei johda mihinkään).
-Rampo 75v-
joo, on, mut ei nyt ihan muista millä suuttimilla.
Dell'Ortossa kun on noita säätömahdollisuuksia sen verta, et tarttis tietää mitä siellä on nyt, millanen luisti, onko pumppua, pumpun rampin malli...neula, ...jne...
On joo pumpulinen kaasari...slide on 60/1, neula K4,main 155,needle jetAB265,choke ? 35 muista mul ei oo tietoo eikä noi nimet noille tötteröille oo välttämättä niinku ne sanotaan,,, mistäs sitä ramppia mulkoilis ?
ei se ramppi niin tärkee, se vaan määrää sen miten pumppu ruikkii.
Carb : Dell Orto PHM 38
Idle-Jet (1486 x 02) : 45-50 (as you like, the 50 gives a richer mix)
Main-Jet (6413 x 02) : 155
Needle (8530 x 08) : K4
Choke (7851 x 02) : 38
Starter-Jet (7746 x 02) : 60
Needle-Jet (8540 x 28) : AB265
Tollasilla Specseillä on vedetty 74" Inkkarilla, mulla on omassa tyhjäkäynti jtain kai 65 pääsuutin porattu jonnekkin yli 200. Mutta mulla ei oo putsaria lainkaan ja toinenkin pää eli pakopuoli "vapaasti" hönkivä
Omassa Pannussa oli aikoinaan 40mm *Orto, mut en todellakaan muista sen sielusta mitään.
Netistä löytyy aika helpolla Dell*orto säätöohjetta, mut koita pikkusen isommilla suuttimilla, pää ja tyhis, jos vaikka lakaa pelata
Dänks Jack !!!
Meikäläinen tossa sääteli keväällä omaa pannua jossa phm40cs ja siinä oli
k4 neula
seosputki ab265
pääsuutin 165
tyhjäkäyntisuutin 60
Näillä kulutus 8l/100km tulpat mustana kokoajan pelaskyllä ajossa hyvin mutta ei käyny tyhjää mitenkään.
Nyt on sitte
Neula k3
seosputki ab264
pääsuutin 155
tyhjäkäynti 68
Pääsuutin pitäs vaihtaa isommaks kun lorton laskukaavan mukaan sen ja neulan suhde menee jus perseelleen eli optimi olis 158 muistaakseni mutta käytännössä 160 on seuraava. Toimii näinkin ihan hyvin.
Kulutus nyt 4,4l/100km 90km/h matka ajossa nurkissa 5,8l
Tulpat kuin paketista otetut.
Eikä ole kone ihan vakiokaan .
Jos joku muukin haluaa leikkiä "Lorton" kanssa, mulla olis pari 36mm phf mallia jouten.
Lainaus käyttäjältä: S.M - 16 kesäkuu 14, 22:43:44
Meikäläinen tossa sääteli keväällä omaa pannua jossa phm40cs ja siinä oli
k4 neula
seosputki ab265
pääsuutin 165
tyhjäkäyntisuutin 60
Näillä kulutus 8l/100km tulpat mustana kokoajan pelaskyllä ajossa hyvin mutta ei käyny tyhjää mitenkään.
Nyt on sitte
Neula k3
seosputki ab264
pääsuutin 155
tyhjäkäynti 68
Pääsuutin pitäs vaihtaa isommaks kun lorton laskukaavan mukaan sen ja neulan suhde menee jus perseelleen eli optimi olis 158 muistaakseni mutta käytännössä 160 on seuraava. Toimii näinkin ihan hyvin.
Kulutus nyt 4,4l/100km 90km/h matka ajossa nurkissa 5,8l
Tulpat kuin paketista otetut.
Eikä ole kone ihan vakiokaan .
Missä korossa sulla on neula ja ootko kattonu tota luistia,,,mikä se on
Neula on alimmassa asennossa eli prikka ylimmässä hahlossa, eli laihimmillaan. Luisti on alkuperäinen sitä ei ole vaihdettu numeroita en oo kattonu.
Näillä toimii, kun ei ole tota ryyppyä vaan on tulvautus malli niin joutuu nyt käyttää viileemillä keleillä oikeesti lämpöseksi ennen kuin lähtee liikkeelle muuten yskäsee ja stumppaa.
Mitäs se laskukaava ois tosta K4 neulasta ja 155 pääsuuttimesta sanonu ? Ku mä oon viel ajokunnottomas kuosis ni ei pääse viel tielle kokeilemaan,,,pakko spekuloida.Kyllä toi mulla nyt hyvin käyntiin lähtee ja kaasuun vastaa,et kait mä jo lähel oon.
Kyllä se noinkin toimii mutta tahtoo olla kaikki aina säädetty rikkaalle.
Sulla on vähän pienempi toi kaasari niin ilmaahan siitä menee vähemmän läpi mutta taas toisaalta virtausnopeus kasvaa ja sehän tekee jotain tohon seokseen joten koittamalla se selviää. Olen ite ainakin ollu tyytyväinen toho lorttoon on se ainaki satakertaa viisaampi kaasari ku sössö.
Noilla mun säädöillä menee kaikilla kierroksilla kivasti ja kyllä se paska sutiikin kun viivalta lähtee.
No nyt on testiä ajettu muutama satku,,,1/4 kaasulla posahtelee putsariin ja käyntiinlähtö heikkoo,,,epäilys ettei saa sopivasti soppaa.Nostaisko neulaa vai laitanko isompaa pääsuutinta nyt neula keskimmäises ja pääsuutin 155.Ja missä ja mikä on tuo starter suutin jota höpöttävät dellortossa.Soppaa ei ei vie ku 5,5 litraa.
nii-iin siinäpä kysymyksiä.
Oothan sä netistä kaivanut sen Dell'Orton säätöoppaan jossa kerrotaan mikä vaikuttaa mihinkin?
voit jumppaa neulalla ja tyhjäkäyntisuuttimella. Samaten Sliidin leikkaus vaikuttaa noin puoleen kaasuun asti,eli pienempi leikkaus sliidissä vois olla myös apu, eli olis paksummalla.
tyhjissuuttimen vaihtasin ehkä ite tossa tilanteessa. (tai sit vois olla jyrkemmin kartioituva neula....huomaatko, mahdollisuudet on rajattomia, neulan vaihto saattaa sotkea kyllä muutakin)
kulutusluvut on ok matka-ajossa.
Käynnistykseen, tulvita se kaasari kunnolla ja pumppaa se seitsemän kahvan käännöstä soppaa koneeseen, sitten ilman virtoja se pari potkua/ etsit käyntiinlähtökohdan ja lähes koskematta kaasukahvaan ruttaat tulille.
täällä jotain selostusta http://www.mypage.tsn.cc/rdd/tt/contents/carb/dellorto/dellorto_2.html (http://www.mypage.tsn.cc/rdd/tt/contents/carb/dellorto/dellorto_2.html)
Joup ne rajattomat mahdollisuudet oon jo huomannu ja kaikki vaikuttaa kaikkeen,mut kokeilen tota tyhjissuutinta nyt kuiteski.Eikä se ny niin perseellään enää oo ku kestää ajaa.Thanks tosta linkistä tuoltahan nuo vastaukset rupes löytymäänki.
riveran ohje stock jetting pumper dellorto
phm 38 phm 40
starter jet 60 65
idle jet 50 55
main jet 145 148
emulsion tube 265 265
needle k4 k4
piston 60/5 60/5
pump jet 38 38
Melkeen on nuo speksit mullakin,ainoo et toi slide on mulla 60/1 ja pääsuutin 155....mitähän tuo sliden jälkimmäinen numero mahtaa tarkottaa ?
Muistaakseni kiihdytyspumpun rampin mallia.
muoks,
sivun alalaidassa 2 alinta kuvaa
http://www.ducatimeccanica.com/dellorto_jetting/p8.html (http://www.ducatimeccanica.com/dellorto_jetting/p8.html)
Rupesko muuten Rampon Lortto soimaan?
joo,dellorto kiva kaasari.itellä ollu rautiksessa phm 40 13 vuotta.hyvin pelannu eikä sateellakaan oo pahemmin pätkiny enempi virtapuoli sateella pätkii.pari vuotta sitten tuli hommattua -97 883 ja oli toinen tommonen phm 40 hyllyssä jotenka se kiinni.parin vuoden aikana en juurikaan ole huomannu sateen tekevän kiusaa paitsi tänään sitten senkin edestä.aamulla sateessa töihin mennessä ei pätkiny mut sitten kun lähti töistä niin sammahteli monta kertaa eikä meinannu käydä kun tyhjäkäyntiä.heti sammu kun tarjos kaasua.moneen kertaan sai käynnistellä ja kurnutella.pikku hiljaa etiäpäin rupes vähän enempi kärsiin kaasua.mutta joutu ajeleen n. 50 kilsaa että rupes jotenki normaalisti toimimaan.ihmeen paljon se vettä itseensä imasi kun tommosen teki tai niin mä luulen että siitä johtu.ehkä omaa tyhmyyttä kun siinä on vaan semmonen pieni avonainen kn suodatin.mutta en ihan noin pahoihin käyntihäiriöihin olis uskonu.tai voihan se olla että muun merkkiset kaasarit ei olis pelannu senkään vertaa :D ;D no niin tuli selvyyttä tähänkin hommaan kun tota sadekeliä on riittäny,eihän se ollu kaasarista kiinni vaan bensa tankin korkki oli niin seula että päästi vettä tankkiin.siitä käyntihäiriöt.nyt pelaa sadekelilläkin
Lainaus käyttäjältä: Jack - 08 elokuu 14, 20:27:26
Rupesko muuten Rampon Lortto soimaan?
Joo hyvin rupes rokkaamaan,muutaman tonnin sillä ajanu ja tyytyväinen siihe miten "tasanen ja selvä" kaasari se on ajos ,mut lämpimäks on pakko käyttää muuton aivastelee ja nuo käynnistys konstit on viel edelleen hukas,,,mut aina tuo lähtee tosin ei ikinä ekalla ,mut vitun välii oon suht hengis taas ni jaksaa polokee ; )
Lainaus käyttäjältä: MKK - 17 kesäkuu 14, 09:36:14
Jos joku muukin haluaa leikkiä "Lorton" kanssa, mulla olis pari 36mm phf mallia jouten.
Moro.
Aikaa viestistäsi on kulunut, mutta kysyn kuitenkin. Onko sulla vielä noi Lortot tallella ja tarpeettomina. Voisin olla kiinnostunut.
nonelinol viisviis 87 504
Minulla on shovelissa kiinni Dellorto DLHA 40. Lämpimällä koneella ja varsinkin maantienopeuksissa se toimii hyvin. Hitaammassa ajossa meno on nykivää (toki vika voi olla muuallakin).
Minulla ei ole bensapumppua? Pitäisikö olla? Jotenkin on sellainen perstuntuma, että tyhjemmällä tankilla nykii enemmän.