eli -77 shovel
takapytyn takinmainen tönäri katkes ajossa
onko kokemuksia?
väsykö rauta vai oire jostain muusta?
Jos on vielä orggispuikot niin onhan niillä jo ikää. Tiedän pari vastaavaa tappausta mutta niissä ei katkennut tönäri vaan hydraulin kova konversiopalikka jossa oli säätö.
Riippuu mitä on tehty ja koska. Venttiilijousi pohjaa?
Orggishydrauli antautunu?
jaahas
uuet tönärit tuli mutta...
nehän on n. 12 mm liian pitkät??
siis ne putket?
tulivat tän lahen kaverin kautta, pitäs olla orggis shovel
joten??
eikö noista tosiaa oo mittää pittuus arvoja että vois sillee tilata?
perk...
Olisko setissä pako-ja imupuolille erimittaiset tönärit ja koitit niitä väärinpäin, eli pitkiä pakotönäreitä imupuolelle? Ostin talvella Cranen setin ja siinä oli 2 pitkää ja 2 lyhyempää.
Pistä vaikka kuvaa vanhoista ja uusista, jos joku tunnistais.
Pisin etupytyn pakoventtiilille, toiseks pisin takapytyn pakoventtiilille ja lyhköset imuvenoille...
putkien osalta uuet oli saman mittasia
säädöillä tehtii erot
vanhan putki oli tosiaan niin paljo lyhempi ettei säädöllä saanu mahtuun- kyse taka takinmainen
takapytyn etunmainen on omassani putkeltaankin vielä lyhyempi- kuten yllä mainihette
eli shovel- uuteen sarjaan verrattuna vielä isompi ero
muutoin identtisiä- päät ja säädöt
Orggis-tönärit on noin 25cm päästä-päähän kun säädöt on ruuvattu minimiin, kuinka pitkät ne uudet puikot on?
Muistaakseni mulla oli semmoset tönärit ruåtsalaisten jäljiltä, että ei lyhentyny säädöllä tarpeeksi tullakseen pois raottamatta vähän venttiilikopan kantta. Ei ollu paljosta kiinni, mutta kuitenkin.
Joskus kun venttiilit on uponneet liian syvälle seeteihin tulee tuollaista ongelmaa, omassa rautapäässä joutuu molemmat pakotönärit lipsauttamaan paikoilleen ruuvarilla kampeamalla.
Mulla oli yx tönärin nokka lyhyempi ja se näytti siltä et olis saanu rälläkkää. Tönäri kuitenkin sopi uuden säätöruuvin kanssa paikoilleen. Kysyin ennen sovitusta vielä kannet tehneestä koneistamosta et oliko joku venoista niin syvällä ettei stanukeppi sopis. Ei ollut, ja sen sit itekin totesin.
plop
olipa ex omistaja teheny omat "jäykistykset" tönäreihin
nooh vaihoin toisesta hydr. systeemit
nyt riittää tikut
tota noin, enpä oo ennen säätäny hydr. nostimia??
tikuisssa yks pidempi muut saman pitusia?
jep
monta säätö kertaa ilman että yrittääkään käyntiin
sitte sain viimein käyntii mutta kilisee ja kolisee??
onko noien "jousien pohjaan" vääntämisee mittää konkreettista ohjetta?
mennee aika arvalla
vai etinkö syytä jostai muualta?
kiitos
täältä löytyy juttua hydraulien säädöstä
http://finnbikers.fi/foorumi/index.php?topic=3261.0 (http://finnbikers.fi/foorumi/index.php?topic=3261.0)
ei siis pohjaan jätetä niitä, vaan valmistajan ohjeiden mukaan. eri seteissä eri arvot riippuen kierteen noususta jne.
Onko katkeamisen syy selvinny? Varotteliko jotenki? Ihan mielenkiinnosta omaa tietämystä (lue: arvailua) lapiosta lisätäkseni...
eipä varotellu ja luplattelu noppeues meni
niin entisessä tönäri sarjassa ku nykysessäki takapako- tangon joutuu veivaan tosi pitkälle ulos
sais olla sarjassa toinenki pidempi...
veikkaan että vääntyy herkästi huonoon kulmaa ku on niin pitkällä??
nooh nyt oon säätäny ja saanu vehkeen käyntii
ajelinkii mutta tulin telakalle ku etu imu vuoti pirusti öljyä
sittepä sainki taas säätää enempiki että sain käyntii
onko herrat niin että jos yhtä hydr. säätää joutuu säätään kaikki?
ku ei muutoin lähteny käyntii
nyt vaan puskee öljyä kolmesta paikkaa vaikka kaikista uuet tiivisteet?? mitä vit...?
luin tota tönärit vuotaa ketjua- letku on vappaa ja touhutippa nenässä
misäs muualla pitäs hengen kulkee?
tää oli ennen avobeltti vehje- nyttemmin umpiketju enskalla
siellä syitä/ muuttujia?
Jos kilisee ja kolisee niin onkohan se edellinen omistaja tulpannut nostajapesien öljykanavat samalla kun laittoi kovat nostajat... Näin ollen hydraulit ei täyty öljyllä.
Öljyvuotoahan tämä ei selitä.
päivitetääs tämä
tönärit olivat vain sijaiskärsijät
- alakerta oli kaput
- stroukattu, kiree (liianki) nokka ja vähän edellisen omistajan virityksiä
- laakerointi petti ja murua oli joka puolella
- toinen keinu oli hieman jumiutunu
nyt on vaihettu kaikk muu vakio shoveliin paitti nokka on pykälän eri
kohta pääsee kokeileen
vielä sytyn säätö? ultima 2000, hyviä ohjeita?
kiitos
näin täällä