mistä johtuu koneen käynnin ailahtelu ( välillä ottaa itse pikkusen kierroksia ja taas rauhoittuu)
olisko kohon säätö syy, on meinaan pikkusen alhalla siitä n, 6mm reunasta.
poweri on 1,5 auki ja ide n, 3,5 auki . kurkun kumirenkulat on uusia pannat on tarkistettu, tosin kurkun ja kaasarin välissä on n, 2,5cm adpteri, mutta mutta ei sekään kyllä tota vissiin aiheuta :-\ ::)
No yleensä tyhjäkäynnin seilaus johtuu imuvuodoista. Sen ei välttämättä tartte olla imusarjan ja kansien välissä eikä kaasarin ja imusarjan välissä, vaan tuollaisen vanhan kaasarin ollessa kyseessä, voi hyvinkin olla syynä kulunut läppäakseli. Eli kun kaasarin päältä kokeilee heilutella vipua johon kaasuvaijeri tulee niin onko paljon välystä sivuttaissuunnassa? Ja onhan idle-neula säädetty niin että tyhjäkäynti on kuumana korkeimmillaan ja siihen vielä muutama kliksautus päälle aukipäin?
Ilman karkailua aiheuttaa myös Linkertistä helposti edellisen omistajan välinpitämättömästi tai pimeässä, kännipäissä etc. normitilanteissa hukkaamana pikkuprikka tai ruuvi. Jos kaasutin on roplaajalle uusi, niin nöyrästi varaosakirja käteen ja puuttuvat prikat hakuun, vaikka Kilinkkeri onkin muuten tavallisen yksinkertainen liemenläikytin. Et ole ensimmäinen mukavia löytöjä tekevä ;)
-E
jeps !läppäakselissa oli aavistuksen verran väljää.
Sitähän pystyy kokeilemaan vaikuttaako akselin välys kun täppää vaseliinia siihen akselin ja kaasarirungon liitokseen. Käynnin pitäisi tasoittua.
Joskus auton kaasareita tiivistettiin niin, että sorvattiin
akseliin pieni ura ja laitettiin siihen o-rengas.
Niitähän on kaikenlaisilla mitoilla.
-eeko