Hei
Vasta-alkaja kyselee että millä konstilla saan nuo nostajan "suojien" alapäät pitämään öljyä.
Näytti olevan alkuperäisessä o-renkaalla, vaihdoin ne, ei vaikutusta. Nyt kävin paikallisesta siniset silikooni renkaat jotka ei ainakaan minun mielestä sovi millään paikalleen? Mikä siis olisi helppo konsti näin ajokaudella saada öljynholvaus kuriin?
Niin ja pyörä on -81 FXWG, uitettu jenkeistä pari vuotta sitten.
Jos on kovat nostajat niin nostajapesien öljykanavien tulppaus.
Muistaakseni tuon ikäiseen kuuluu o-renkaat mut kyl mun mopoon laitettiin siniset silikonit. (myös -81)
Tulppasin kyllä ne kanavatkin muutama viikko sitten.
...jos tarkoitat ettei ne klipsit sovi paikoilleen niin mä lyhensin omia useemman millin, vieläkin on ihan vitun tiukat.
Taitaa olla hydrauliset??? ... noissa alapuolen suojissa o-renkaille semmoset "huullokset", muutaman minuutin (tunnin!) mietiskelyn jälkeen meinasin vetästä ne rälläkällä pois jotta silikoni-tiivisteet mahtuu ja lyhentää noita klipsejä...
Onnistunko jotenki selvittämään ilman suurempia purkuja että onko nostajat hydrauliset vai kovat?
Aikasemman o-renkaiden vaihdon yhteydessä ruuvasin nostajat samoihin säätöihin kuin oli ennenkin ja vielä on toiminut, tietysti ois fiksua nyt selvittää et mitkä nostajat on paikoillaan.
Sytkä on myös mysteeri, näyttäis olevan kärjetön mutta valmistajasta ei oo tietoa joten säätämiseen ohjeet hukassa? Apuja?
Tässä vaihdetaan hydraulit koviin:
S&S Cycle - Pushrod Installation Instruction video (http://www.youtube.com/watch?v=221SmYpU5ko#ws)
Kiitos, pitääpä huomenna ruveta katsastelemaan josko sais vuodot kuriin.
Tuon videonpätkän katsoneena taitaa olla omassani hydrauliset nostajat, nyt kuitenkin (ilmeisesti) tuo öljyvuotojen syy (ainakin yksi) on löytynyt. Edellinen omistaja oli onnistuneesti tulpannut huohottimen, tulpan poiston jälkeen muutama ajolenkki tehtynä ja vuodot kurissa.
Juu kyl ne paineet jostain ulos tulee. Laita siihen nippaan letku, toinen pää johonkin laatikon alle, sivuun suunnattuna. Kyl se vähän välillä voi räkiä öljyä.
(http://www.lillianrosechoppers.com/images/shovel_20oil_20pump_20line_20routing2.gif)
joo, itse asiassa letkukin oli paikoillaan, letkun päässä pultii ja klemmari. nyt letkun pää auki, meinasin tuohon jonkimmoisen pikku suodattimen asentaa päähän?
ja kiitos
Ei kandee laittaa sutia. Öljysumu ja maantiepöly tukkii sen ja tulee samat ongelmat. Eri asia jos putsaat sen säännöllisesti.
Olen ymmärtänyt että kun sovelis on ajoitettu huohotus niin sutia ei tarvi koska letkuun ei tule imua, ainoastaan puhaltaa ulospäin. Mut muutama viikko sit joku selitti sovelivoorumilla että itse asiassa huohotukseen tulee pieni imu mut pulssi on niin lyhyt ettei se ehdi imeen koneeseen mitään kun isompi "puhalluspulssi" hönkii taas ulospäin. Edellyttäen et nipassa on letku. Huohotusrattaassa on pienempi reikä joka sen imun tekee, en muista sen tarkoitusta.
ok, jätän suodattimen siis pois. voi olla minun huolettomalla pidolla että jää puhdistamatta.
letku nyt laatikon takana, poikittain...
Hup,
Kaverin 1500+ kuutioinen (93-96")panshovel aiheutti hämmästystä.
Konetta purettaessa jakopäästä löytyi pölyä/pientähiekkaa tilassa minne
letku johti, ja 30-40cm letku ilman suodatinta.
Nämä stroukkerit kuitenkin huohottavat vakiokonetta enemmän.
Mutta laittaisin kyllä jokaiseen koneeseen suodattimen, varmuuden vuoksi...
Ile
Jos jakopäästä löytyy kakkaa, joka on peräisin huohotinletkusta, on syytä olettaa, ettähuohottimen ajoitus on perssiillään. Stroukerissa huohottimen ajoitusta muutetaan pirraamalla lohkon aukkoa ohjeen mukaisesti pidemmäks. Ei se letku sutia tarvii.
-Spöke-
^juu mäkin oon ymmärtänyt että se huohotusrattaan ajotusmerkki pätee vaan Stock-koneeseen.
Kyllä se pätee stroukkeriinkin, mutta aukko on vaan eri mittainen
-Spöke-
Jos ne stroukkerit kerran huohottaa enemmän, eikös sen puhalluksen ulospäin pitäisi olla voimakkaampi. Niistä filsuista ei oo kuin harmia.
Lainaus käyttäjältä: Hessu - 13 elokuu 13, 19:47:24
Jos ne stroukkerit kerran huohottaa enemmän, eikös sen puhalluksen ulospäin pitäisi olla voimakkaampi. Niistä filsuista ei oo kuin harmia.
Juu ja Ile on taas sekasin. ;D
Ei niitä suteja Ile ollu siellä orkkiksena....
Mulla on ollu tapana viskoa ne sudit kavereidenkin pyöristä Tuusulanjärveen.
Hö,
Tapaushan on niin, että H-D:n huohotus on aina ohjattu esim.
ensiövetokoppaan, jonne mennessään se ei luonnollisestikaan
tarvise filtteriä.
Nykyiset letkut filtterillä tai ilman, suoraan ulkoilmaan on urheilulaitteista
tai omistajien "virityksistä" tuttuja tapoja...ok.
Ja filtterit mitoitetaan ilmamäärän mukaan, myös kaasuttimen ilmansuodatin.
Ile
Mielenkiinnolla rupesin tätä huohotuskeskustelua seuraamaan, josko ois saanu perusteet yhden (n. 50g) turhakkeen poistoon - mut nyt täytyy kyl sanoa että "eka kertaa" kun tällä palstalla roikkumisesta ei ole asia selvinnyt ;) - joten pitäydytäään vanhassa ja pidetään "stroukki" shovelin huohottimessa se suodatin... Oli jo muuten hyvin lähellä jottei tullu nakattua sitä naapurin pellolle ihmetystä aiheuttamaan. Ollako vaiko eikö?
Kuten toveri Spöke tuolla vihjaisee, jos huohotus on oikein ajoitettu, huohotuskanavassa tavara liikkuu vain yhteen suuntaan: ulospäin. Sinnepäin sen pitää liikkua mahdollisimman vapaasti, joten sudit Tuusulanjärveen.
Lainaus käyttäjältä: Tuusulan T-Bone - 14 elokuu 13, 21:57:36
Kuten toveri Spöke tuolla vihjaisee, jos huohotus on oikein ajoitettu, huohotuskanavassa tavara liikkuu vain yhteen suuntaan: ulospäin. Sinnepäin sen pitää liikkua mahdollisimman vapaasti, joten sudit Tuusulanjärveen.
Sinne se kuuluikin :)
Taidanpa rullata suki-sukin tai vastaavan muun merkkisen huohottimen sihdin päälle ja tutkia asiaa.. Paisuuko vaan, vai meneekö myös ryppyyn?
/Huohotus ja kortsu (oli pakko)
Kyl sen huomaat kun kokeilet sormella! ;D