kysellääs täältä viisaammilta ennen ku tulee tehtyä tyhmyyksiä..(taas)
pyörä -81 fxr
toistaiseksi enskapuoli tehtaan jäljiltä. öljynkierto yms.
meinasin, että olisin ottanu ton kopan irti tukkinu ölpänkierron ja jättäny ketjun paljaaksi.
aattelin, et ois kiristyksen toteuttanu jollai jousikuormaisella rullalla(nylon tms).
vaihdelaatikko tulee näköjään 4 pultilla kiinni koppaan, niin pysyyköhän toi laatikko paikallaan vai tarviiko sitä tukea vielä lisäksi kun toi koppa varmaa tukee tota laatikkoa myös kun on koneessa kiinni.
varmaankin olisi viisaampi laittaa remmillä ni ei tarttis rasvailla ketjua ja niin poispäin, mutta kun toi ketju ois vaa paljon rajumman näkönen ku se paljaana rallattelis(mun mielestä).
onkohan ideassa ylipäätään JÄRKEE VAI EI?
onko muut tehny samantyyppisiä ratkaisuja?
itellä eka pyörä joten kaikkee joutuu miettimään ja kyselemään isommilta pojilta=)
Juuei. Paitti jos saat jatkuvan voitelun avoketjuun ;D
Onhan se varmaankin "rajun" näköinen, mutta kestoikä jokunen satku. Just for show, not for go.
Joko ketju öljykylvyssä tai beltti is the way to go.
-Spöke-
jaahans.. hylkäänpä siis idean. onhan tuo kruisailu se pääasia eikä pelkkä tallilla pällistely=)
-kiitoksia
Voihan sen ketjullakin toteuttaa mutta silloin se pitää tehdä o-rengasmallilla jotka ei vaadi jatkuvaa voitelua. Eli toisin sanoen koneistaa rattaat 530-sarjan toisiovedon ketjulle. Ei helppoa.
Tuli itsekin suunniteltua 530 X-rengasketjua enskaan. Ois sorvauttanut vanhan eturissan pois ja hitsannut uuden rissan tilalle ja kytkinrummulle sama homma. Jäi tekemättä. Tässä pyörässä on tehty ko. tavalla:
(http://a3.ec-images.myspacecdn.com/images01/117/e60003fe165316d18b5edac953d8dcd6/l.jpg)
^...mutta on kyllä magee!!
noh, antaapa olla ainakin toistaseksi...
Jos kysymyksessä on tosiaan FXR (se tuli markkinoille vasta -82), niin yksi mietittävä juttu on tuki startin akselille jos molemmat enskakopat poistaa. Sille pitää tehdä joku viritys.
Vai olisko kyseessä kuitenkin joku FX ilman tuota ärrää.
njaa en mie mittää mistää tiiä, mut papruissa lukee -81 ja FXR... onko sit otettu käyttöön jo vuonna 81 vuoden 82 malli tai jotai.?
Onko kuitenkin kyseessä kumiripustetulla tekniikkapaketilla varustettu malli jonka rungon takaosa muodostaa molemmille kyljille kolmiomuodon? Ei nimittäin olis ensimmäinen kerta kun katsastuskonttori vetäisee mallinimen hatusta.
Se, että onko se FXR vai ei on erittäin tärkeää nimenomaan ensiövedon osalta - siinä kun on poikkeuksena muihin malleihin lyhyempi veto. Eli tämän näköinen se on ollut alkuperäisenä - kuva pöllitty loistavalta tanskalaisen hemmon tekemältä FXR-sivulta www.hdfxr.dk (http://www.hdfxr.dk)
(http://www.hdfxr.dk/Images/Fxr/FXR_82.jpg)
Ja tuost kuvan FXR:stä mä tahtoisin satulan.
ei oo tollanen ku tällänen:
onko pyörissä VIN-koodia niinku autoissa? viimene kuvatus?
Jep, eli tuo ei ole FXR:ää nähnytkään. Numero kertoo että se on 1981 FXE. Voit itsekin tarkistaa sen vaikka täältä: http://www.terry-zone.com/tech/vin.php (http://www.terry-zone.com/tech/vin.php)
tanks hemulille!
eli merkattu papruihin väärin.
nyt ainaki tiiän mikä toi on jos osiaki tilailee. :D
Epäilinkin että kyseessä on jokin muu malli kuin FXR.
Hauska sattuma sinänsä, mulla oli aikoinaan -84 FXR, joka oli merkitty papereihin FXE -malliksi. Eli ristiin mentiin.
taitaa olla samahomma kun noitte american autojenkin kohdalla, eli saa varautua vähän mihin sattuu näköjäänsä..
toinen kyssäri ois noista kansista: saako niistä mitään tietoa noiden numeroiden perusteella? en ainakaa googlettamalla mitää saanu.. tietäs että onko ne 80-81 ikäset ku tuli tilattua toi F grind andrewssi. ei vissiinkään mene sen ikäsiin ihan heittämällä?! ymmärsin, että pitää ainakin ohuemmat retainerit vaihtaa tai sit jouset mitkä sallii enemmän nostoja. yms?
hups. ei ihan tietsti kuulu tähän aiheeseen..
Lainaus käyttäjältä: s.vainionpaa - 20 joulukuu 12, 09:04:40
taitaa olla samahomma kun noitte american autojenkin kohdalla, eli saa varautua vähän mihin sattuu näköjäänsä..
toinen kyssäri ois noista kansista: saako niistä mitään tietoa noiden numeroiden perusteella? en ainakaa googlettamalla mitää saanu.. tietäs että onko ne 80-81 ikäset ku tuli tilattua toi F grind andrewssi. ei vissiinkään mene sen ikäsiin ihan heittämällä?! ymmärsin, että pitää ainakin ohuemmat retainerit vaihtaa tai sit jouset mitkä sallii enemmän nostoja. yms?
Kansissahan on valunumero, joka kertoo milloin kyseinen malli on otettu käyttöön, eli ei välttämättä kerro tarkkaa vuosimallia. En ny tiiä noista shovelin kansista, mutta tällä foorumilla on noista valunumeroista enemmänkin asiaa.
Ja tuli noista papereista ja amerikan autoista mieleen, mulla luki edellisen mustangin papereissa 2D hatchback, joka on käytännössä mahdoton yhtälö, mutta kun tietokannassa niin luki. Toinen vaihtoehto oli sitten 3D sedan, joka konttorilla valittiin ovimäärän mukaan sopivammaks. Eli aika arpapeliä niillä on, eikä kukaan jaksa ruveta naputtelemaan oikeita malleja jos se kone jonkun antaa sieltä valmiiks.
itekki viimeset 10 vuotta noita saman mantereen 4pyöräsiä käpälöiny, mutta nyt on eka pyörä, ni vainoharhaisena kyselee kaikkea ku ei tiedä näistä vielä mitn.. :-\