Finnbikers

Muunmerkkiset pyörät => Sekalaiset merkit ja valmistusmaat => Aiheen aloitti: Motomatti - 14 marraskuu 12, 20:39:44

Otsikko: EU:n suurin dieselpyörävalmistaja
Kirjoitti: Motomatti - 14 marraskuu 12, 20:39:44
Jotain brittiläistä, jotain intialaista ja saksalainen tuote.

Täyttää euro 4 -normin. http://www.motorradmanufaktur.de/ (http://www.motorradmanufaktur.de/)
Otsikko: Vs: EU:n suurin dieselpyörävalmistaja
Kirjoitti: eeko - 15 marraskuu 12, 08:56:33
Mielenkiintoinen peli, pitäisi päästä kokeilemaan.
Toimintasäde on ainakin riittävä.
Joskus noita näki Intiassa, aika hieno näky,
kun kaveri potkii varvassandaaleilla dieselin käyntiin.
Hintaa en löytänyt, mikähän lie?
-eeko
Otsikko: Vs: EU:n suurin dieselpyörävalmistaja
Kirjoitti: Hogan - 15 marraskuu 12, 09:43:06
Hieno laite! Näytti tuolla olevan hintakin:
Preise    Sommer Diesel 462 cm³    â,¬ 8950,- incl. 19% MwSt
Mahtaisiko saada suomessa kilpiin...
Otsikko: Vs: EU:n suurin dieselpyörävalmistaja
Kirjoitti: eeko - 15 marraskuu 12, 09:49:24
Jos se täyttää sen Euronormin, niin pitäisi kyllä.
Onhan ne saaneet niitä Intian ihmeitäkin täällä
kilpiin. Oliko se nyt niin, että joku Liikenneministeriö
mietti pari vuotta, että pitääkö maksaa
dieselvero vai ei?
-eeko
Otsikko: Vs: EU:n suurin dieselpyörävalmistaja
Kirjoitti: j - 15 marraskuu 12, 10:47:04
Muistan joskus aikoinaan lukeneeni koeajoraportin intiandiisselistä.
Jäätävä lausunto: "Kiihtyvyyttä on vaikea havaita".

jussi
Otsikko: Vs: EU:n suurin dieselpyörävalmistaja
Kirjoitti: Motomatti - 15 marraskuu 12, 10:52:22
Moottoripyöriin ei tietääkseni ole määritetty kansallista käytönaikaista veroa. Vai onko joku sellaista maksanut?

Täyttää Euro4 -päästötason joten kelpaa sellaisenaan rekisteriin Suomessa.

Täällä on jo ainakin yksi yli satatatuhatta kilometriä ajettu yksilö.
Vanhempi uutinen aiheesta: 12.11.2010
Die erste Sommerdiesel hat in Kundenhand eine Laufleistung von 150.000 km absolviert. In Worten: Einhundertfünfzigtausend! Gefahren wurde diese Strecke von Martti Penttonen aus Finnland.

M. Penttonen on tietääkseni proffa Kuopiosta.

Niitä Intian Dieseleitäkin on tuotu Suomeen mutta ne ei täytä normeja eivätkä ole rekisterissä.
Otsikko: Vs: EU:n suurin dieselpyörävalmistaja
Kirjoitti: eeko - 15 marraskuu 12, 11:54:50
Mitenhän se nyt on niitten Intian dieseleitten kanssa?
http://www.vmpk.fi/forum/index.php?topic=60350.30 (http://www.vmpk.fi/forum/index.php?topic=60350.30)
Onko tarkempaa tietoa?
-eeko
Otsikko: Vs: EU:n suurin dieselpyörävalmistaja
Kirjoitti: ma^ko - 15 marraskuu 12, 12:03:58
Siis kyllä Intian diisseli-Romu-Enkeleit on suomes kilvissä, en tiedä saako niit vielä kilpiin, mut on niit kilvissä, olen jopa koeajant sellaista muutaman sata metriä. Eksyneen jedin valinta, voima on hukassa.
Otsikko: Vs: EU:n suurin dieselpyörävalmistaja
Kirjoitti: Hogan - 15 marraskuu 12, 14:00:47
Tuolla Eekon linkissä olleessa artikkelissa todetaan että -67 uudempaa intian dieseliä ei saisi suomessa kilpiin päästömääräysten takia. Saksasta näyttäisi löytyvän ihan kiinnostavia dieselkoneisia projektihankkeita. Uudemmalla tdi tekniikalla voisi sekä vauhti että päästötkin olla kohdillaan.
Otsikko: Vs: EU:n suurin dieselpyörävalmistaja
Kirjoitti: Motomatti - 19 marraskuu 12, 12:12:30
On näitä muitakin dieseleitä mutta tässä lähtökohtana on moottori josta on olemassa paineilmakomprsessoriversio, paikallismoottoriksi, perämoottorisovellus ja valmis moottoripyöräkin koneen ympärille.

http://www.neander-motors.com/engine.html (http://www.neander-motors.com/engine.html)

Turbomoottorin ominaisuudet ovat varsin vakuuttavat: toistasataa hummaa ja vääntö yli 200 Nm.
Otsikko: Vs: EU:n suurin dieselpyörävalmistaja
Kirjoitti: twinspeed - 25 marraskuu 12, 22:18:39
Joo,

kuutioita 1340, teho 112 4200/rpm, vääntö 214Nm/144ftlb 2600/rpm... Eikä ihan pölön näköinenkään.

(http://bikeadvice.s3.amazonaws.com/wp-content/uploads/2010/12/Neander-1400cc-Motorcycle-Review-4.jpg)

(http://bikeadvice.s3.amazonaws.com/wp-content/uploads/2010/12/Neander-1400cc-Motorcycle-Review-7.jpg)