Lättäpää sitten lopetti eteenpäin liikkumisen HBS-viikonloppuna. Tänään oli viimein aikaa kurkistaa, mitä oli hajonnut. Katkennut männänrengas oli avaamatta konetta tehty diagnoosi, ja toiveita ajokauden jatkamisesta olin elätellyt.
Etupytty irti ja kurkistamaan....
:'( :'(
Nyt sitten täytyy etsiä tuo puuttuva palanen.
Sanoisin, että tuo mäntä on surkkias kunnos!
Kehno tuuri ja kesääkin olis vielä jäljellä >:(
No joo, vähän pahempi homma kuin katkennut männänrengas. Ikävä purkaa kone atomeiksi tässä vaiheessa kesää. >:(
Mutta kertokaapas viisaammat, että miten männästä voi tuollainen pala irrota? Valmistus- tai materiaalivirhe?
Puuttuihan sieltä hieman materiaalia myös yläreunasta... kuva on vaan hiukan huono.
Tuota Smokien viritysraporttia lukeneena osasin odottaa vaurioita myös takapytystä, odotus palkittiin. ;D
Lämmintä tuolla on ainakin ollut, kannessa ja tulpassa on miehekkäät palojäljet.
No joo, tarkemmin kun katsoo niin onhan tuo männänlaki hivenen kärsineen näköinen.
On sen näköistä jälkeä että laihalla on mennyt,olisko imusarja vuotanut?
On. Imusarjan mutterit eivät kestäneet tiukalla lukuisista liimailu sessioista huolimatta. Löystymisen helpottamiseksi Linkertin alapuolinen tukirauta oli jätetty pois. ;D
Ohhoh, aika totaalista jälkeä sullakin... Osanottoni ::)
Kuumaahan tuolla on ollut mutta noi helmavauriot voi aika usein jäljittää väljiin mäntiin, mäntä pääsee kilisemään sylinterissä liiaksi eikä se kestä sitä loputtomiin.
Asiallin peli asialliselta vuosikymmeneltä, p.. haaveri näitä sattuu. Miltäs kone nyt näyttää? Kuosissa?
-E
Tallin ollessa vielä hiukan vaiheessa, oon tyytynyt vaan surkuttelemaan... ;)
Runko tarvitsee myös "huoltoa", taka-akselin kiinnikkeet on joskus turattu migillä ja luokaton sauma oli katkennut. Kunhan asia etenee palailen kuvien kanssa.
Täytynee samoilla lämpimillä hiukan muokata Rouvan sportsteriakin.
Älä sit helvetissä hitsaile sitä messingillä juotettua runkoa. Just viikonloppuna kattelin kaverin puhallettua rystynrunkoa, kun joku ameriikanspede oli sitä yrittäny korjata migillä ja sen jälkeen kittiä päälle. Yllättävän hyvin tollanen pakkeli pitää rungon kasassa.
Ei huolta ;).
Tässä rungossa näyttäisi koossa pito tapahtuneen maalin voimalla.
Moron,
joko Pohjolan talli on antanut mahdollisuuden ruuvaamiseen? Mites ton koneen ja rungon kanssa..?
Lainaus käyttäjältä: Juvakka - 06 joulukuu 09, 19:06:26Runko tarvitsee myös "huoltoa", taka-akselin kiinnikkeet on joskus turattu migillä ja luokaton sauma oli katkennut.
Eikös näiden ihan oikeasti vanhojen runkojen korjauksista ja hitsauksista ollut juttua aikaisemmin, vai olisiko ollut MMAFin foorumilla. Itsellä tulossa lähitulevaisuudessa samanlaisia ongelmia ja siksi niistä kyselin. Taisi olla keskustelu runkoputket juottamalla (http://www.mmaf.fi/forum/index.php?topic=605.0)..
-t-
ps. en ala referoimaan keskustelua tänne 'projektit' osioon, siksi linkki..
Lainaus käyttäjältä: Kokkonen - 02 maaliskuu 10, 14:03:27
joko Pohjolan talli on antanut mahdollisuuden ruuvaamiseen?
Vastahan se on ollut vajaa viikon lämpötila plussan puolella.
Aikataulussa kuitenkin ollaan, kun ei tuo osien kiilloittaminen oikein sovi miun ideologiaan.... jääpi enempi aikaa asennushommiin. Ensi viikolla olisi rauta ja/tai romukaupan vuoro ja sen jälkeen runkojigin kasaus.
Thomaksen avaukseen liityen kysymys:
- Mitä lisäainetta ootte juottaessa käytäneet?
Niitähän on nykyisin lähes jokaisessa alan kaupassa sellaisia juoksutteella pinnoitettuja juotoslankoja, myös messinkiä.