Nelivaihteisen kytkimestä on kyse, levypakassa on kaksi teräslevyä niitattu yhteen.
Miten tämä sijoitetaan pakkaan.
Voihan olla ettei ole edes merkitystä mihin laittaa. Varmistus on kuitenkin paikallaan.
Kun purin kytkimen niin se oli keskivaiheilla. Kiitän mahdollisista neuvoista.
::) ::)
Kysymys oli virheelinen, kysehän on metallilevyistä. Tätä levyähän ei voi laittaa ensimäiseksi eikä
päälimmäiseksi.
:-\
Tuossa kuvakaappaus tehtaan manuaalista, nro 23 on kuvailemasi niitattu levy.
(http://i123.photobucket.com/albums/o316/sheikkinen/clutch.jpg)
en viitsi tehdä uutta ketjua joten paan tähän:
5lovisen sportin kykä ei tahdo irroittaa kunnolla ,toimii kyllä ok mutta heti kun kahvaa hieman löysää alkaa veto.olisi miellyttävämpi ajaa jos olisi enempi liikematkaa.
onko ominaisuus vai missä vika? tarkistin säädön kesällä mutta se oli ohjeen mukainen
Eihän ole liikaa öljyä? Aiheuttaa kummallisia oireita kytkimeen.
öljyn määrä pitäisi olla oikea,muistelen että kykä käyttäytyi jo ennen öljyn vaihtoa samoin.
Kyllä sen oikein säädettynä pitäisi toimia ihan normaalisti niin että jossain puolen välin paikkeilla liikerataa lähtee vetämään. Eli ensin vaijeri kokonaan löysälle, sitten kytkinkoppa auki ja säätöruuvista ensin reilusti löysälle (ruuvia myötäpäivään) jonka jälkeen hissuksiin kiritään (vastapäivään) kunnes tuntuu että säätö pohjaa kevyesti. Tästä varttikierros takaisinpäin. Sitten vaijerin säätö niin, että kun toisella kädellä painetaan kahvaa ja toisella vedetään vaijerin kuoresta kahvan juuresta niin päästettäessä kahva ylös vaijerin kuoressa oleva holkki tulee ulos kahvarungosta noin 2-3 mm.
Jos noin ei onnistu niin sitten vika lienee kytkimessä. Olisko välilevyt kierot?