Finnbikers

Tekniikka / Muut => Kaasutin / Ruisku / Pakoputket => Aiheen aloitti: masala - 21 elokuu 12, 00:16:33

Otsikko: Linkertin bensapinnan säätö
Kirjoitti: masala - 21 elokuu 12, 00:16:33
Tuli tossa pikku Viron turnee heitettyä lättiksellä. 800 km menikin onkelmitta mutta takas tampereelle tultaessa tuli kuolema. Outojen manööverien jälkeen kun aiemmin laakin pelinä tunnetun laitteen sai tulille, paukuttelu oli melkoista kunnes taas tuli kuolema. Enää ei pimeällä ja vesisateella ja vielä kipeänä motarin varressa viittiny alkaa karburaattoria ,johon ongelman oletin kulminoituvan, purkamaan joten tallikaverin trumpan kyytillä kotiin ja valosaan aikaan potilas tien pielestä tallille. Linkertistä joka on mallia M51 löytyikin melko runsaasti liivatelehtimäistä tavaraa, ilmeisesti joku kohon pinnoite oli lähtenyt vaellukselle ja tukkinut joka paikan.
(http://i3.aijaa.com/b/00984/10751678.jpg) (http://aijaa.com/0098410751678)
No ku toi kaasari oli aiemmin välillä tykänny tulvia ni olin hankkinu sihen varalle uuden kohon. Siinä vaan on toi kiinityskohta vähän erinlainen ja bensapinta jää melko alas niin onko tolle bensapinnalle joku maaginen/optimaalinen raja olemas vai vääntelenkö hanuri tuntumalla?
Otsikko: Vs: Linkertin bensapinnan säätö
Kirjoitti: Kiiski - 21 elokuu 12, 01:08:17
Kohosta tiivistepintaan vartti tuuma jos messinkikoho niin 3/8- 5/16. Kannattais hommaa sellanen Ducky float tai joku sinne päin niminen Ankka koho, tuntuis toimivan ja lupaavat nykybensan kestävyyttä. Itellä ja muijalla ainakin toiminut moitteetta tän kesän.
Otsikko: Vs: Linkertin bensapinnan säätö
Kirjoitti: Jack - 21 elokuu 12, 09:18:14
Joo, ja Tom Cotten ameriikassa tekee kans kunnon kohoja joiden pitäisi kestää nykypaskaa jota myos P4Gas nimellä kutsutaan...

Cotten on SE jannu joka keksi ruveta tekemään imusarjan tiivareitä inkkariin ja myöh. HD'n lättäpäihin/knuckle /pannuihin PEEK nimisestä materiaalista. Vieläkin tekee, ja mittoihin, eikä mitään geneeristä shittiä, niinkuin idean "varastanut" toinen isompi toimija...
Otsikko: Vs: Linkertin bensapinnan säätö
Kirjoitti: Kiiski - 21 elokuu 12, 09:43:06
Tossa on näppäilyvirhe messinkikoho 3/8 -7/16.
Otsikko: Vs: Linkertin bensapinnan säätö
Kirjoitti: Erppa - 21 elokuu 12, 10:37:11
Starklite myy muovikohoa joka kestää nykybensat, ei liukene eikä uppoa. Sopiiko M51:een ?

http://www.starklite.com/indian-motorcycles/pc/CARBURETOR-FLOAT-Nitrophyl-Foam-26p2103.htm (http://www.starklite.com/indian-motorcycles/pc/CARBURETOR-FLOAT-Nitrophyl-Foam-26p2103.htm)

(http://www.starklite.com/indian-motorcycles/pc/catalog/102447_2182_general.jpg)

-E
Otsikko: Vs: Linkertin bensapinnan säätö
Kirjoitti: masala - 21 elokuu 12, 11:32:28
Jeps, tollanen Ankka koho mulla just oli varalla. Ei muuta kun säätämään. Kiitokset.
Otsikko: Vs: Linkertin bensapinnan säätö
Kirjoitti: hanski - 15 syyskuu 12, 15:58:47
voisko totaa säätöä käyttää myös m74b linkertissä ? ( 3/8-7/16)
Otsikko: Vs: Linkertin bensapinnan säätö
Kirjoitti: JPP - 15 syyskuu 12, 16:16:23
Lainaus käyttäjältä: hanski - 15 syyskuu 12, 15:58:47
voisko totaa säätöä käyttää myös m74b linkertissä ? ( 3/8-7/16)

Mä laitoin M74B:ssä Rubber Ducky kohon 1/4" vanhojen ohjeiden mukaan. Ei moitittavaa.
Otsikko: Vs: Linkertin bensapinnan säätö
Kirjoitti: hanski - 16 syyskuu 12, 11:05:00
1/4 eikö se ole likimain 6mm
Otsikko: Vs: Linkertin bensapinnan säätö
Kirjoitti: Hemuli - 16 syyskuu 12, 11:06:27
6,45 mm jos ollaan ihan tarkkoja.
Otsikko: Vs: Linkertin bensapinnan säätö
Kirjoitti: hanski - 16 syyskuu 12, 11:36:55
ok ! mitä eroja näissä kohoissa on kun messinki hässäkälle on eri mitat. vai onko se niin että niin paljon on mittoja kun on ukkoja
Otsikko: Vs: Linkertin bensapinnan säätö
Kirjoitti: Jack - 16 syyskuu 12, 12:41:25
eri painoset kohot vaatii periaatteessa eri sääädön.