Rempan jälkeen tullut ongelma käynnistää Pannua kun kone on lämmin. Tänään kävi noin 5 min ja sen jälkeen ei käyntiin millään. Edellispäivänä 30 km ajon jälkeen ei lähtenyt mutta kun sain käyntiin (30 min jälkeen) ja ajoin kotiin niin kotipihassa lähti ilman ongelmia.
Kipinä tulee. Tulpat on kuivat mutta koitin antaa ryypyn suoraan pyttyynkin niin ei auttanut. Saattaa yskäistä kerran 10-20 polkaisun aikana.
Ennen remppaa ei ollut tollaisia ongelmia.
Polkiessa tuntuu puristukset joka tahdille kuten ennenkin? Imuvuoto vois olla yks ongelman aiheuttaja.
Kuluneet renkaat imusarjassa voi lämpimänä tehä noin. Vai voisko olla tönäreiden säädöissä sanomista? Tai sytty piirun liian myöhäsellä?
Puristukset tuntuu joka kierroksella. Tarkastin imusarjan ja kaasuttimen tiivisteet, vaikuttais olevan kunnossa. O-renkaat on uudet. Laitoin kompuralla painetta pyttyihin -> tuntuis paineet pysyvän.
Koitin säätää sytytystä aikaisemmalle, ei vaikutusta.
Nyt en katsonut työntötankoja mut edellispäivänä kävin ne kaikki läpi ja ne pystyi pyörittämään sormin eli ei ainakaan kanna.
Nyt kun tunnin oli jäähtynyt niin lähti käyntiin. Annoin käydä 5 min. Sammutus, heti perään polkaisu -> ekalla käytiin. 5 min tauko - ei käyntiin enään millään.
Antakaa vaan lisää ehdotuksia ja kiitos jo näistä.
Mikä kaasutin sulla on? Onko kaasarin ja imusarjan välillä jokin lämpösulku?
Meneekö pakoputki aivan kaasarin läheltä?
Mulla kun pannuun tuli tuplatulppapipot ja jouduin myöhästämään syttyä, meni kans manööverit uusiksi. Juurikin kuumana lähtee käyntiin vain, jos tuppi nurin polkee pari kierrosta tyhjiä. Virrat päälle; PAM. Muutoin ei millään. Paa koittain.
-Spöke-
Kromit pois ja manaat sen ni alkaa lähtemään !!!
Kromit on aika hyvin poistettu, onko hyviä manaus rituaaleja. Pitääkö neitsyt uhrata (vaikea löytää, ainakin täysikäsiä) ;D
Kaasari S&S E jolla on pari vuotta pyöritetty konetta ongelmitta. Pakoputket menee kaukana kaasuttimesta.
Semmoista mietin että voiko työntötangot olla liian löysällä että ei avaisi venttiiliä kunnolla kun nostajien öljy lämpenee ja notkistuu. Eihän tankojen pitäisi pyöriä sormin kun on oikein säädetty? Koitan joka tapauksessa säätää ne uusiksi huomenna.
Niin siis hydraulitko siellä on? Miten säädit?
Ennenkuin olin lukenut Spöken ehdotusta, meinasin ehdottaa saamaa.
Eli ilman virtoja tuppinurin rauhallisia potkuja. Motin huuhtelu...
Ei kandee vielä alkaa kampuraa purkaa.
Kiitoksia kommenteista, kokeillaa tota uutta käynnistysmetodia.
Hydraulit on (ei alkuperäiset -48 vaan uudemman malliset). Säädin tönärit ohjeen mukaan. Eka niin että tanko pyörii mutta ei ole ylös-alasliikettä ja sitten 4 kierrosta tiukalle. Ei metelöi venttiilikoneisto.
Kiitos kaikille auttaneille.
Erityiskiitos Spökelle ja Hessulle, vika oli juurikin käynnistäjässä. Kun tein ohjeittenne mukaisisesti niin lähti joka kerta.
Nyt säätämään kytkintä...