4.3/4" iskulla andrews A nokalla sekä morrisin M5 magneetolla varustettu härveli, kick start. ei vaan lähde. mikä voi olla vialla? mitenkäs tuo A-nokka soveltuu tuohon kiksi starttaukseen. kipinää tulee
kaasariksi vaihdoin Super B,n tilalle Super E,n eikä auta pikaisija vinkkejä kaivataan...
Mulla on 1340 shoveli Andrewsin A nokalla, noin 9.5 puristuksilla ja sössön super E:llä. Kun sitä kylmänä polkee käyntiin niin tuntuu siltä, että kone tarvii soppaa ihan tolkuttomasti ennen kuin edes lupaa. Tulppia en ole vielä koskaan saanut kasteltua. Kiihdytyspumpulla saa ruiskia 5-10 kertaa ennen starttaamista ja muutama polkaisu päälle ennen kuin laittaa virrat. Ja tietysti ryyppy päällä vaikka ilmanlämpötila olis yli 20 astetta.
Lämpimänä lähtee yleensä kerta laakista ilman mitään kikkailua (kaasu täysin kiinni, ei ryyppyä, eikä huikkaa kiihdytyspumpulla). Sit jos ei lähde, niin huonolla tuurille teettää vähän enemmän hommia.
Toinen juttu sytkän ajoitus. Jos on kovin myöhäisellä, niin voi hankaloittaa käynnistymistä. Itelläkin on ollut tuo ajoituksen tarkastaminen mielessä, kun ei oma peli ole ihan pommin varma lähtemään käyntiin. Kotipihassa voi vielä riittävän pitkän rimpuilun jälkeen antaa periksi ja pyöräyttää sähköllä käyntiin, kun tuo sähköstarttikin on. Mutta julkisilla paikoilla ei oikein luonto anna periksi, jos on polkemisen aloittanut... :-[ Meidän yhteistyössä on vielä hieman parantamisen varaa.
Mun kokemuksiin ja muiden käynnistelyjä katelleena sanoisin että jos sulla ei ole magneeton stumpparia vedettynä kytkimelle, niin vika vois olla se.
ELI, tollasta laitetta käynnistäessä tarvii tehdä ryyppy päällä potkuja jotta motti sais tarpeeks bensaa.
Mutta jos mankun stumppari ei ole maissa, niin tulpat lätkii kipinää kokoajan ja bensat palaa samantien veks. Mutta kun maadotat mankun ja potkit "kuivia" niin sit lähtee.
Näin ainakin mun rysty pelaa. Siinä on paljon iskua, paljon porausta ja paljon nostoa.
Eli vaati ehdottomasti sammutusnapin ja sen painamista kun mottia ryypyttää...
Lainaus käyttäjältä: shoveltimppa - 02 kesäkuu 09, 11:40:26
Kotipihassa voi vielä riittävän pitkän rimpuilun jälkeen antaa periksi ja pyöräyttää sähköllä käyntiin, kun tuo sähköstarttikin on. Mutta julkisilla paikoilla ei oikein luonto anna periksi, jos on polkemisen aloittanut... :-[
No jos ei luonto anna periksi yleisön edessä lopettaa polkemista ja painaa startin nappulaa niin tee "thencamebronsonit"=potkaise kiksiä ja samalla painat startin nappia...Katu-uskottavuus säilyy ja poistut paikalta äijänä...
Lainaus käyttäjältä: flhx - 02 kesäkuu 09, 13:54:51
No jos ei luonto anna periksi yleisön edessä lopettaa polkemista ja painaa startin nappulaa niin tee "thencamebronsonit"=potkaise kiksiä ja samalla painat startin nappia...Katu-uskottavuus säilyy ja poistut paikalta äijänä...
Kas perkele, eipä ole moinen tullut pieneen mieleen! Kai sitä pitää vaan saada peli ja ukko siihen vireeseen, ettei tarvitse moisia miettiä.
Joo nyt sentään lupailee. eli laitteesen juuri tehty koneremppa joten aikas nihee senkin takia.
eli tossa M5,sessa on sellanen jousi zydeemi mankun alla joka antaa vauhtia magneetolle.
siellä oli jousessa liian vähän esijännitystä. niin ei kunnolla toiminut. nyt pötsäyttelee putsariin sekä meinaa lähteä kun kaasu auki polkee. tuntuu edelleen että antaisi bensaa vähemmin etu pytylle kuin taakse, johtunee varmaan siitä että laite hieman keulii. pitänee yrittää sääddellä sekä laittaa tuo tappo kytkin.
tai josko tuo eka käynnistys onnistuis paremmin työntämällä.
Ei se varmaankaan pyörän "keulimisesta" johdu. Painovoimalla ei oo paljonkaan tekemistä polttoaineseoksen menemisellä palotiloihin. Alipaine sen sinne imee.
Kyllä HD:n motti käy ihan hyvin molemmilla pytyillä kun nousee jyrkkää mäkeä.
HD:n takapytty käy aina rikkaammalla johtuen imutahtien aikaerosta. Ongelma korostuu mitä rajumpia nokkia käyttää. Tehdas korjas asiaa 80-luvulla hiomalla imunokat erilaisiksi. Mikä oli kyllä kohtuullisen hölmöä. Ja siitä luovuttiinkin melko nopeasti.
Lainaus käyttäjältä: Hessu - 02 kesäkuu 09, 11:57:36
Mun kokemuksiin ja muiden käynnistelyjä katelleena sanoisin että jos sulla ei ole magneeton stumpparia vedettynä kytkimelle, niin vika vois olla se...
Ei ole mitään kokemusta magneetoista mutta eikö niitten kanssa sitten käytetä minkäänlaista virtalukkoa? Joskus itse asiassa muistaisin nähneeni magneeton kannen jossa moinen kapistus oli - ajaisi varmaan saman asian.
joo myydäänhän niihin lukollisia kansia, tosin aika hintavia. siitä kyljestä tulee yksi ruuvi mikä pitäisi vetää jollekkin katkaisijalle joka menee maihin, tai laittaa piuhan päähän oma virtalukko joka meneekin maihin. tohon morrisiin löytyy jopa singlefire piuhasettiä, niitä kun laittaa 2kpl niin saat single sytkän tupla tulppa kansille. esteenä kallis hinta yksi kpl piuha settejä 130e luokkaa. mites tietääkö joku olisko tuollaisia sarjoja auto puolella eikös jossain jenkeissä ole tupla tulppia.
[url]http://www.shop.morrismagneto.com/images/1221097382264-657173063.jpeg/url]
Jatketaan tyhmillä kysymyksiää kun kerran on aloitettu...
Jos tuollaista Hessun kuvailemaa stumppinappulaa ei ole, miten magneettokäyttöinen pyörä sammutetaan?
Mankun kyljessä on eristetty ruuvi. Sen ruuvin kun maadottaa, loppuu kipinä. Yleensä jengillä näyttää olevan joku johdon pätkä kiinni siinä ja se tökätään maihin. Joillain on yksi rakotulkin lehti.
Huntti tai Morris jopa myy siihen sellasta "lehteä".
Normi virtalukkoon sen maadotuksen viritys on vähän hankalaa. Nolla-asennossa maadotus ei onnistu. Muissa asennoissakin vähän hankalaa, siis jos valot toimii siitä samasta lukosta. Pystyy kyllä, koska mulla on niin. Mutta yleisin tapa näyttää olevan johdon pätkä heilumassa mankun kyljessä.
Järkevin olis varmaankin stumppinappi stongassa. Ihan niinkuin ennen vanhaan mopoissa.
Se lukollinen kansikin on vähän niin ja näin. Luulen että lukkopesä on melko lyhytikäinen. Paskoittuu pahasti siinä kohdassa. Ja vanhoissa generaattorilohkoissa on niin ahdasta siinä mankunkannen päällä, että brennaa handunsa helposti sylinterikanteen.
Paitövei, mulla on sellanen singlefire tulpanjohto käytössä rystyssä. Koska ei ole tuplatulppia, niin vain yksi. Jotta se toimis singlefirenä, täytyy mankunkannessa oleva toisen tulpanjohdon lähdöstä vetää piuha maihin. Jos ei vedä, se haaroitusmöntti antaakin dualfire kipinää.
Kysymys kuuluu. Minkähän ihmeen takia se tulpanjohdonlähtö mistä lähtee tulpille piuha, oli kannen alta yhden kesän jäljiltä ihan ruosteessa. Mutta toinen mistä meni maadotus suoraan maihin, ei ollut moksiskaan. Se oli ihan uutta vastaava. En ole samanlaista ruostumista nähnyt mankuissa missä käytetään normi johdotusta. Itse asiassa mankunpuolasta mankunkanteen menevä jousi, jota pitkin sähkö kulkee, oli ruostunut melkeen poikki.
LYYTINEEEN....
Lainaus käyttäjältä: Hemuli - 03 kesäkuu 09, 10:45:01
Jatketaan tyhmillä kysymyksiää kun kerran on aloitettu...
Jos tuollaista Hessun kuvailemaa stumppinappulaa ei ole, miten magneettokäyttöinen pyörä sammutetaan?
Et sitten nähny koskaan mun sammuttavan pyörää, ennenkuin laitoin tumpparinapin toimintaan?
Pysäytetään pykälä silmässä, pidetään pyörä paikallaan jarrulla ja nostetaan kytkintä ilman kaasua....
Helppoa kuin heinänteko. Sulla on taas liikaa hiteciä mielessä.
Jack
Lähti muuten Rodchopin shovelikin sitten viimein käyntiin, ongelmia oli kuulemma sytkäajoituksen lisäksi bensansaannissa. Mutta antaa herran itse kertoa tarkemmin jos Norrtäljekiireiltään kerkiää...
Joo nyt tosiaan sykkii iloisesti. eli vikojahan oli muutamia mankun alla oleva jousi viritteinen (vauhti pyörä)-oli liian vähän esijännitetty. joten ei antanu kipinää kuten olisi pitänyt. sekä tietty myös tuota ajoituksen kanssa hieromista. lisäksi mulla oli imusarjan välissä sellainen verkko zydeemi super B.n jäljiltä, jotenkin se vaikeutti bensan saantia.
lisäksi tuo maadoitus, oli mulla kyllä aluksi kun vielä super B kiinni kun tottunu evosta että sillä piti sotkea ilman virtoja muutaman kerran ennen itse käynnistystä. sitten vaihdettuani E,n ei tullu sitäkään kiireessä käytettyä kun tottunu että toi suht vakio EVO lähti hyvin ihan pelkällä kiihdytys pumpulla. Mitäs mieltä kaasarista on nyt evolaisen säädöissä pitäneeköhän suurentaa suuttimia paljonkin, en nyt muista mitä siel sisäl mut näin pers tuntumalla.
Kytkin vielä kuosiin. Ihan liian löysät jouset, jos löysäl luistaa polkiessa nyt kun tiukalla pakka ei liiku tarpeeksi. lisäksi yksi tönäri vuotaa öljyä vaikka sen tarkistuksen yhteydes kiristin uusiksi.
Niin ja muutama piuha ja koe ajolle
kiitos ja kumarrus kaikista ohjeista ;D
Lainaus käyttäjältä: rodchop - 03 kesäkuu 09, 22:21:48...Kytkin vielä kuosiin. Ihan liian löysät jouset, jos löysäl luistaa polkiessa nyt kun tiukalla pakka ei liiku tarpeeksi...
Piikkisikakytkintähän ei vedetä löysälle tai tiukalle, vaan painelevyn ja jousilevyn välinen etäisyys pitää olla manuaalin mukainen - oliko se nyt yli vai alle tuuman levyn alapinnasta mitattuna. Joka tapauksessa hyvin lähelle 25 mm.